{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lodde ledninger.
  • #2   29. aug 2008 Hvis der er sådan noget orange brunt stads på pindene plejer lodtin ikke at kan bide sig fast. Så det skal væk først.

• #3   29. aug 2008 Bare hold loddekolpen på lidt længere tid, det skal være helt skindene tinnet før at du må fjerne loddekolpen derfra, og så hold ledningen på indtil tinnet ikke skinder mere.

• #4   29. aug 2008 Citat: Bare hold loddekolpen på lidt længere tid, det skal være helt skindene tinnet før at du må fjerne loddekolpen derfra, og så hold ledningen på indtil tinnet ikke skinder mere.

Tror liiiiige du kunne tränge til at lille kursus, med mindre I bruger blyfri loddetin. Saa SKAL jeg lodningerne väre blanke, ellers er det en "kold lodning" og de holder ikke specielt godt !!
    (Jeg tvivler paa at ret mange af jer bruger blyfri tin)

Hvis tinet ike vil häfte, saa gör overfladen ren med fx. sprit. er det ikke nok saa pröv med flux (hvis I har)

• #5   29. aug 2008 Jeg har nu loddet ret meget så jeg ved godt hvad jeg snakker om ..
    Så kan vi sige det på en anden måde så Lars kan være med.

Hele den klat loddetin du lodder på skal være "flydende" og ikke stiv,
    Når hele overfladen er flydende må du fjerne loddekolpen fra overfladen.

Kapish?

• #8   29. aug 2008 Hvis du mener flydende saa er vi da MEGET mere enige...
    Men jeres lodninger skal altsaa stadi väre blanke efter I er färdige me at lodde. Det andet er og bliver en koldlodning.

Med mindre du ved noget om elektronikproduktion, IPC standarter, loddeovne og lign saa tror jeg ikke du lärer mig det store om lodning....
    Har trods alt arbejdet med det de sidste 10aar smiley

• #9   29. aug 2008 Fair nok, men hvis du mistroer min loddeteknik kan du jo spørge Mads hall om hans lodninger i sin TC holder, for dem har jeg loddet for ham smiley

• #11   29. aug 2008 Jeg har vist ikke skrevet noget som helst om at du ikke kunne lodde...
    Men den med at det ikke skulle väre blanke lodninger, den passede ikke helt smiley (viste sig saa at väre forklaringen den var galt med)

Det var saamänd det eneste jeg ville paapege smiley

(et lille tip til naar I köber jeres tin, saa faa noget med meget sölv i og gerne en gang harpiks. Saa er det lidt nemmere at faa lavet nogle päne lodnigner)

• #12   29. aug 2008 jo renere det du skal lodde på er jo bedre og nemmere bliver din lodning. smiley

• #13   29. aug 2008 det er præcis det jeg mener smiley Hvis der er det der orange stads på bider det bare ikke.

ps er det der stads ikke harpiks

• #14   29. aug 2008 Jep, Anders og Johannes....
    Man bör altid rengöre emnet grundigt inden man lodder.
    Hvis terminalerne er oxideret. Saa kan du pröve at skrabe dem rene med en hobbykniv, men vär lidt forsigtig at du ikke ödelägger dem med kniven.

ang. harpiks, saa mente jeg selvfölgelig at tinnet kan indeholde harpiks, og ikke at I skal tilsätte harpiks ude fra haven smiley

• #15   29. aug 2008 ja der er harpiks i for det nemere smelter ik'
    På emner der før har været loddet på er der tit der der stads er det ikke harpiks.

• #16   29. aug 2008 Det kan baade väre flux og harpiks rester, saa det kan jeg ikke bare lige sige om det... men det er meget sandsynligt....

Men det er der for at tinnet bedre flyder ud over hele loddeöen og bliver en pän lodning

• #17   29. aug 2008 ok
    Jeg stiler en del spørgsmål fordi du jo har stor viden inden for emnet og så er det jo godt at suge lidt info smiley

• #19   30. aug 2008 Jeg har købt noget loddetin fra aldi, det er helt mat når tinnet er størknet

Kommentér på:
lodde ledninger.

Annonce