{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.051 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Nitromethan som brændstof på scooter? {{forumTopicSubject}}

Hj hej

Er der nogle herfra der har eksperimenteret med nitromethan som brændstof på almindelige scootere eller almindelige 2-taktere generelt?

F.eks. dette: http://www.morfars.dk/rc/black-demon-nitro-p-2675.html

Ved I om det kan blandes med almindelig benzin eller om en almindelig 2-takts cylinder med tændrør overhovedet vil forbrænde det?

---------------------------------------------------------------------------------------------
Mvh Morten Munksgaard - www.Scooter-Tuning.com

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nitromethan som brændstof på scooter?
  • #1   1. sep 2008 Har lavet eksperimentet, men da Nitromethan antændes under tryk (ligesom Diesel), og ikke med tændrør fungerer det bare ikke.

Maskinene gav et stort knald, og så kørte den ikke mere, før den fik en omgang ren benno på igen.

(Nååh ja, det er jo ulovligt at reklamere i forummet....)

• #2   1. sep 2008 hvad hvis man blander det?
    har nemlig også haft tanken om at smide lidt rester jeg har ned i tanken.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    dec 2005

#3   1. sep 2008 Hvis ikke det var så voldsomt dyrt, havde jeg købt det for længst. Men vil sgu ikke bruge 300 kr på en liter (Inkl. fragt) hvis det slet ikke kan antændes

• #4   1. sep 2008 Hvor bor du? det kan være der er en butik omkring dig der har det, og så er det BETYDELIGT billigere når du ikke skal betale fragten.

Men mine eksperimenter har som sagt ikke givet gode resultater..

• #5   1. sep 2008 brejne, hvad dine blandingsforhold?

• #6   1. sep 2008 Den hvor den bare gav et knald var ren methanol, tror bare der var lidt mere benzin i karburatoren så den antændte på det, og så ellers bare døde da nitromethanen kom ind i systemet.

Der hvor vi fik maskinen til at køre på det, dog elendigt, blandede vi ved forhold 1:10 smiley

• #7   1. sep 2008 hmm. skod, har en ½ liter til at stå som jeg aldrig får brugt.. så ville have fyret det i knallerten, men ender nok med at blive destrueret istedet.

• #8   1. sep 2008 Hvorfor er det lige i vil hælde brændstof på til 100 kr literen, når i kan købe det på tanken til under 15???

• #9   1. sep 2008 Emil K - man skal jo eksperimentere, det er jo ikke noget man vil køre på til hverdag smiley

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    dec 2005

#10   1. sep 2008 Jeg kan sagtens forstå at motoren ikke vil køte på ren methanol, da det som Brejne også siger kræver langt højere kompression.

Men benzin kan jo blandes med f.eks. karburatorsprit (Ethanol), derfor må det også kunne blandes med methanol og nitro. Blandingsforholdet skal selvfølgeligt være sådan at der er langt mest benzin deri.

Jeg ser om jeg ikke kan skaffe noget nitromethan et sted, så må jeg prøve mig frem smiley

• #12   1. sep 2008 Et af problemerne er at Nitromethan ikke opløses/blandes med benzin.

Et andet er at Nitromethan ikke har samme energitæthed som benzin, så man skal køre med en meget federe blanding, for at få en bedre effekt.

Til gengæld er Nitromethan næsten 100% selviltende, dvs. man kan køre med en meget meget federe blanding, og stadig få rigtig god forbrænding.

• #13   1. sep 2008 Tror nærmer du skal have blandings forhold som hedder 1:15 1:20 i stedet for.
    Men du skal regne med at du skal have et nyt cylinder sæt.

kig hos www.iccom.dk (link fjernet)

Kommentér på:
Nitromethan som brændstof på scooter?

Annonce