{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

1:8 vs. 1:6 off-roader {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvad er jeres holdning til 1:8 og 1:6 off-roadere.
Jeg tænker generel køreglæde, vedligeholdelse og motor.

Jeg havde faktisk bestemt mig for en 1:8 off-roader
men er kommet i tvivl om det skal være en 1:6 i stedet for.

En af årsagerne er motoren. en 1:6 motor virker til at være mere robust og lettere at holde kørende.

På minussiden taler at 1:6 er normalt kun baghjulsdrevet
og er også dyrere i reservedele.

Det ville være rart at høre fra nogen her som har haft
de samme overvejelser eller bare jeres mening om ovenstående.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1:8 vs. 1:6 off-roader
  • #1   7. maj 2004 Hej Christian... Jeg har haft begge dele Off-Road, 2 stk FG Beetle 1/5, og 2 stk GS Storm 1/8, og synes langt bedst om 1/8 eren... De store er da meget sjove, og ret nemme at have med at gøre motormæssigt, pga. det jo er en alm. benzinmotor med alm. tænding, og oftest meget nemmere at starte set i forhold til Methanol motorerne, der jo som oftest skal bruge ekstern strøm til glødestarteren, og evt. også startbox... Min hidtige erfaring med begge slags blier siger også, at 1/8 eren er langt mere holdbar end 1/5 eren, ihvertfald når man er lidt voldsom med skidtet, ment på den måde, at 1/8 eren tager imod langt mere misbrug, før dens komponenter giver op.. Her menes svingarme, chassis, aksler og lign.. Det er som regel også nemmere at finde et sted at bashe med en 1/8, da den jo slet ikke kræver det samme plads som en 1/5, både med hensyn til manøvrering, og i særdeleshed acceleration.. Det var lige min mening, håber du kunne bruge det til noget.. Mvh. Michael B..

• #2   7. maj 2004 Hovsa, nu skrev jeg Beetlerne var i scala 1/5... Det er jo selvf. 1/6... Sorry.... Har dog også kørt FG og Lauterbacher i 1/5, derfra forvirringen..... Mvh. Michael B..

• #3   11. maj 2004 Hej Michael,
    Tak for dit svar. Det er lige sådan nogle kommentarer jeg kunne bruge.
    Bilen vil helt sikkert blive udsat for en mere eller mindre voldsom brug. Buler og rulle ture kan helt sikkert ikke undgåes. Grænser skal jo prøves af.
    Når I andre kan få en nitro motor til at køre ordenligt må jeg også kunne det. Så den undskyldning dur heller ikke. Det er en del af udfordringen.
    Omkring holdbarheden var det perfekt at høre om din erfaring med en bil på 3½ kg og +10 kg når den får en rulle tur.
    Det med størrelsen "legeplads", overbeviste mig lige som om at jeg nok gør klogest i at holde fast ved min første overbevisning og få en 1:8 off-roader.
    .
    .
    Nu har jeg så været lidt omkring og har fundet en ny Hyper 7 pro med motor og servoer. Jeg ser frem til at få den inden for døren.
    Christian

Kommentér på:
1:8 vs. 1:6 off-roader

Annonce