{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Tamiya DF-03RA {{forumTopicSubject}}

Har luret lidt på denne 1:10 rallybil. Men hvilke opgraderinger er egentlig nødvendigt på den, hvis der skal noget brushless i den? Tænker at 9,5T ville være okay til offroad. Men at det også kunne være sjovt at smide noget 5,5T eller vildere i den, til onroad. Men kan den overhovedet klare det? Syntes min gamle TT-01D begyndte at beklage sig hvis man gik over 9.5T. (Men det er selvfølgelig heller ikke en seriøs banebil)

Men hvis nogen har erfaringer med DF-03RA og om hvad den kan holde til af motor, med og uden opgraderinger, så ville det være lækkert.

Mine søgninger på nettet har kun givet vage svar som ender i øst og vest.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tamiya DF-03RA
  • #1   22. nov 2008 Tror du endnu vil have svært ved at finde svar på dette spørgsmål, da det er en meget ny bil som næsten ingen har endnu

• #2   22. nov 2008 Okay. Det giver selvfølgelig også svar på hvorfor det er så svært at finde nogen erfaringer på de store udenlandske fora. Men nogle gange er der jo nogen der skal være først med de nye ting. Også her i DK. smiley

• #3   22. nov 2008 Altså, den er jo baseret på "den gamle" DF-03, også kendt som Dark Impact, Keen Hawk og Avante Mk II, og det må være småting som kortere bærearme, der har fået den ned i 1/10 Rally-størrelse, mens jeg er sikker på at drivlinien er identisk med en, der findes i Dark Impact feks.

Nogle har kørt med voldsomme kulløse systemer i DI, og nogle igen med held, andre med lidt uheld, men generelt kan jeg ikke se, det skulle væøre et problem overhovedet, for kan det komme bag på nogen at en rc-bil slides hurtigere med et vildt kulløst setup i forhold til alm motor, så er de godtnok for dumme..

Da jeg havde en Dark Impact nøjedes jeg med en Orion Element 19 turns motor, og de eneste opgraderinger jeg brugte, var fuldt kuglelejesæt, motorkølere og slipperkobling..

• #4   22. nov 2008 Jo vildere setup, jo mere slid. Det giver sig selv. Det er det man må tage med. Skal bare sikre mig at man ikke står med en bil hvor et eller andet i drivlinien knækker ved første tur. smiley

Men hvis ellers den er baseret på Dark Impact, er der så nogen der kan sige hvor stor batteribakken er? Mit lipo er lige en tand længere end normalt. 15,5 cm.

• #5   23. nov 2008 Slipper clutch....er det bare noget man køber og smider direkte på? Eller kræver det at man modificerer en hel masse? (Eller den er måske forberedt for slipper clutch...?)

• #6   23. nov 2008 Ahh....fandt det selv. Ku se at DF-03 passer på.

Kommentér på:
Tamiya DF-03RA

Annonce