{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.219 visninger | Oprettet:

Nye told regler {{forumTopicSubject}}

jeg har aldrig betalt told på mine rc ting, så jeg gik ud fra at det ikke var noget man lagde til prisen

men på skats hjemmeside lægger de 12% told på cowboybukser og 3% på CD'er og DVD'er
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=300092&vId=201903&i=5#i300092

hvad de ikke skriver er at postDK tager 150 kr i gebyr for at kikke i din pakke

og lidt træls når der nu er nye regler fra december at de ikke har opdateret siden,

Eller er det mig der tager fejl, skulle man ikke kunne indføre for 3000 nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye told regler
  • #1   4. dec 2008 At du aldrig er blevet taget i tolden, viser bare at du har været usandsynlig heldig smiley
    Og da kun godt for dig, - men jeg har altid beregnet: Indkøb + fragt + 40% oveni det hele, så er man dækket ind for både told, moms, afgifter og gebyrer smiley
    Der er nye regler, men tror nu nok 3000.-kr. er lidt optimistisk, nok nærmere det halve - de giver ikke ved dørene, det "kære" toldvæsen.


  • #3   5. dec 2008 Ja det store beløb på 3250,- er kun når du selv har varen med hjem fra en rejse.

    Nye regler
    1. dec. 2008 er lykkedag for udlands-shoppere. Her stiger grænsen for, hvad du må købe med hjem for fra et land uden for EU. Hidtil har grænsen været 1350 kr. for rejsende med fly eller skib, men den stiger til 3250 kr. Kommer du til Danmark på anden måde, må du shoppe udenlandske julegaver for 2250 kroner, en stigning på 900 kr., uden at skulle stå til regnskab i tolden.

    Satserne
    Told: Beregnes af det beløb, du har givet for dine indkøb. Satsen på op til 20 procent afgøres af, hvilken vare det drejer sig om.
    Moms: Den danske moms er på 25 procent, og den beregnes af varens pris pålagt told.

    Ved handel via nettet:

    Grænsen for, hvornår udenlandske varer er toldpligtige, hæves fra 165 til 1150 kroner. Post Danmark forventer flere pakker fra USA og Kina

    Husk så lige de 150,- til post DK for at åbne pakkerne.


  • #4   5. dec 2008 Det er rigtigt Torben

    Men det er fandme en god timeløn med 150 Kr. for at sprætte tapen på pakken op og sætte toldtape på efter de har lindet på topflapperne


  • #5   5. dec 2008 Selvom man handler for under 1150,- skal man vel betale moms hvis de tjekker pakken. + de 150,- i gebyr

  • #6   5. dec 2008 De 150 er ikke for at tjekke pakken...
    Men gebyr for selve fortoldningen. så åbner de pakken og den er "lovlig" sker der ikke noget.
    tips. sættes fakturaen på forsiden vil det forkorte process tiden en hel del.


  • #7   5. dec 2008 bare lidt ærgeligt at man så skal lave 10 "små" bestillinger istedet for en stor smiley men ok så kan man jo spare moms og told på den måde.. mod ekstra fragtgebyr

  • #8   5. dec 2008 "10 små pakker" i stedet for en, - tror ikke det vil kunne svare sig, alene fragt omkostningerne vil hurtigt løbe op, måske endda mere end en evt. moms afgift smiley
    Der må vel være noget at hente, hvis man kan holde sig til omkring de 1150.-kr. og få som bl.a. Tower, fakturaen sat uden på pakken smiley
    Det gør i visse tilfælde det, at pakken går igennem uden anmærkninger.


  • #9   5. dec 2008 Få pakken sendt med UPS. De tager en mindre gebyr end postDK og de regner ikke forsendelsen med i fortoldning.

  • #10   5. dec 2008 har fået sendt med speedpost, og der er fortoldningsgebyr ikke 150 men noget lavere, mener også det står et sted på nettet.

    Jeg ved ikke om det stadig gælder, men er helt sikker for der stod direkte hvad jeg havde betalt for de forskellige ting på min kvitering.


  • #11   5. dec 2008 Så her er lidt citater fra www.post.dk

    Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?
    Under 80 kr. Du skal hverken betale told, moms eller fortoldningsgebyr
    80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og fortoldningsgebyr
    Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og fortoldningsgebyr

    Fortoldningsgebyr
    Fortoldningsgebyret, som Post Danmark opkræver, er på 150 kr. (155 kr. pr. 1. januar 2009) inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr. Gebyret går til dækning af de omkostninger, der er forbundet med at lave en fortoldning.

    Hvis pakken er sendt som en international kurerforsendelse (EMS) fra Japan eller USA, er gebyret dog kun på 67 kr. inkl. moms. Dette er fordi, afsenderen dækker en del af omkostningen via portoen.


Kommentér på:
Nye told regler

Annonce