{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Speed-T .VS. Rustler VXL {{forumTopicSubject}}

Hej rcgalleri.¨

Jeg skal snart have bestilt en Truck med brushless og så ville jeg lige høre hvilken bil der er bedst

Team Losi Speed-T

eller

Traxxas Rustler VXL

regner med at det bliver speed-t´en fordi at den ser bedre ud og fra fabrikkken kommer den med 2,4 ghz sender og modtager.

Venligst begrund hvorfor jeg skal købe den ene frem for den anden

Rustler Vxl koster 229£ * 7,9 = 1809 kr. u. fragt

Speed-t koster 199£ * 7,9 = 1572 kr. u. fragt


på forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speed-T .VS. Rustler VXL
  • #1   28. dec 2008 Flere hop-ups til Rustler og nemmere at få fat på dele..

  • #2   28. dec 2008 Men Speed-t er fedest-

  • #3   28. dec 2008 er den da meget svær at skaffe dele til ?


  • #4   28. dec 2008 Du kan også få en del på www.amainhobbies.com og www.killerhobbies.com

  • #5   28. dec 2008 så jeg kan roligt bestille bilen uden jeg skal være bekymret for ikke at få dele til den hvis jeg smadre noget ??

    eller hvad ?


  • #6   28. dec 2008 Ja det kan du sagtens.

  • #7   28. dec 2008 speed-t'en har jeg ikke mange erfaringer med udover den er fantstisk lækker og se på. det ligne at den mest er til speedruns og vejræs pga. dens opbygning hvor i off-road er jeg temlig sikker på at rustleren klarer sig bedre.

    rustleren er fantastisk jeg er utrolig glad for min og den ligger pisse godt på vejen oer er meget robust hvor speed-ten ser tynd og svag ud(ved ikke hvor holdbar speedt-en er men rustleren er meget holdbar og den er noget nemmere og billiger at skaffe dele til rustleren er fantastisk i jord og på vejen så jeg syntes du skal tage rustleren efter mit valg. og forresten er anlæget i rustleren altså meget godt det reagerer bedre end de fleste andlæg


  • #8   28. dec 2008 Ville ikke tage Speed T. Den holder ikke ret godt. Turnbuckles knækker for nemt. Men holder ,man den på plan vej, uden at tage for mange hop osv, så skal den da nok holde. Men selvom der er dele til Speed T, så er de ikke altid skide nemme at få fat i, modsat Rustleren, som er nem at få dele til næsten alle steder.
    Men personligt ville jeg så vælge Associated T4 i stedet for. Men det bliver så også en dyrere løsning i sidste ende.


  • #9   28. dec 2008 nu gør i mig virkelig forvirret ! men lige for at holde en ting fast så SKAL det være enten speed-t´en eller rustler vxl´eren

    men syntes bare tit jeg hører om at traxxases velineon esc´er brænder af hurtigt og det er jo næsten det dyreste på bilen..

    men er den speed-t´ virkelig så dårlig kvalitet ? jeg syntes alle snakker om at det er en virkelig lækker bil som bare kører derudaf ?
    og er det også meget svært at få dele til ? og kan man ikke bare købe turnbuckles i aluminium

    hilsen en meget ! forvirret Miké


  • #10   28. dec 2008 helt klart speet-t
    der er oss for mange der har rustleren sys jeg:)


  • #11   28. dec 2008 jeg syntes også at speed-t´eren ville være federe at have for der er ikke så mange der har dem men hvis de er så dårlige som der er en der siger så er det jo ikke den bil man skal have !

  • #13   28. dec 2008 på amainhobbies.com kan du få en rustler vxl til omkring 1900-2000 med fragt told og moms osv. og en traxxas TQ sender (std.) rækker altså også 3-400meter.... og en rustler er også mere "powerfull" er jeg sikker på

  • #14   28. dec 2008 Speed T kører godt når den kører. Og det gør den bedst på alm. vej. (Som den jo også primært er lavet til) Men vil man ud og køre bare lidt offroad, og tage nogle hop, så skal man begynde at passe på.
    Det som er meget svagt på Speed T er egentlig ikke selve turnbucklen. Men de plastik-ender der sidder på. De knækker meget nemt. Og har prøvet at skifte til andre fra Losi. Dog uden held. Men tænker at man måske kunne bruge de plastik ender fra Team Associated. Ved dog ikke om de passer på.
    En anden ting er at Speed T er født med låst differentiale. Og det gør at den dreje helt elendigt på asfalt. Og på grus/jord, snurrer den rundt. Så der skal du enten købe carbid diff kuglerne og smide i differentialet. Eller også skal du købe et komplet differentiale fra Losis Desert Truck. Det ændrer rigtig meget på køreoplevelsen.

    Og hvis det absolut skal være Speed T, så køb nogle andre dæk og fælge. Dem der sidder på er lige til at lukke op og puste grise i. smiley
    Fælge der passer til Associated T4 / Losi XXX-T passer på. Husk der er forskel på for og bagfælg. Dækkene skal være nogle 2,2". F.eks. ProLine. Men det er bare egen personlige preference smiley


  • #15   28. dec 2008 og en trxxax velineon esc brænder IKKE nemt af smiley

  • #16   28. dec 2008 speed-t'ens turnbuckle er meget lange og tynde hvorimod rustleren er noget kortere og tykkere og holder bare meget bedre. og vxl esc'en brænder ikke nemt af tror u forbinder den med den gamle e-maxx esc men nu er min vxl esc gået istykker pga. jeg har den gamle model men det der er istykker på min esc er rettet op på de nye vxl biler

  • #17   28. dec 2008 syntes ligepludselig at jeg har ændret mening ?

    nu er det en rustler vxl jeg skal have købt men er i 100 % sikker på at det er den jeg skal købe ?



    OG HVORDAN KAN MAN FINDE UD AF AT DET ER DEN NYE MODEL MAN FÅR ?


  • #18   28. dec 2008 DU FÅR DEN NYE MODEL NÅR DU KØBER EN

    problemet er ved speed-ten er at den har låst diff så den dreje af L*** på asfalt og på jord skøjter den rundt og den er så spinkel så hvis du kører off-road med hop så går den sansynligvis istykker og støddæmperne er bygget til vejfriction og ikke hopstød


  • #19   28. dec 2008 tusind tak for hjælpen thomas smiley

    men hvor syntes i jeg skal bestille bilen ??

    overvejer modelsport


  • #20   28. dec 2008 det bliver ikke en losi speed-t da jeg ikke gider ud og ofre så mange penge på en helt ny bil ville hellere bare have en bil der kan kører fra fabrikken ! en rustler skal du kun købe andre dæk til og så har du en rigtig fin bil

  • #21   28. dec 2008 uanset hvilken du vælger, er det fine biler, men begge kan selvfølgelig blive bedre, og at opgradere dem løbende er for mig også en del af charmen.

    Jeg ville klart vælge Losi´en.


  • #22   28. dec 2008 hvorfor ?

    kom med nogen gode grunde til det


  • #23   28. dec 2008 Jeg er nok bare mere til Losi end Traxxas, og så som andre også har skrevet, så er der alt for mange Rustlere.

    Rustleren er også en gammel platform, som Traxxas har smidt et brushless sæt i, hvor Losien er bygget på xxx chassis´et som har vundet en del store løb.

    Hvi du vil have en bil der gør sig godt offroad, skal du ikke vælge nogle af bilerne, da de kun er bygget med et formål, og det er fart.


  • #24   28. dec 2008 ja men bilen skal såmen bare bruges til lidt villavejs ræs og lidt grus/ græs kørsel altså bare "let" offroad . og det der gør at jeg bedre kan lide rustleren frem for speed-ten er fordi at speed-ten har låst diff. smiley

  • #25   28. dec 2008 hallo drenge man skal sq da ikke vælge udfra hvormange der har den bil man vil have. rustleren er mere holdbar og og den har ikke låst diff som losien er. traxxas laver utrolig gennemførte biler det er en utrolig kvalitet har aldrig haft en bil i den kvali. jeg tror ummidelbart ikke losi'en er i samme kvali. syntes losi'en virker lidt som en svagpisser (undskyld hvis jeg fornæmer nogle) i forthold til traxxas'en syntes klart du skal vælge rustleren

  • #26   28. dec 2008 det bliver en rustler.... færdig !

    den er meget nemmere og få dele til og jeg kan hente dele til den dagligt da hs-racing forhandler dele til den og når der går noget i stykker på den kan jeg få alu hop ups osv.. ''

    jeg er sku også ligeglad med om der er mange der har en rustler vxl. bare den kører godt så er jeg sku tilfreds.


  • #27   28. dec 2008 godt valg! smiley

  • #28   28. dec 2008 men hvorfor har du både problemer med din motor og esc ??

    og er der nogen dele som man ligesågodt kankøbe med når man bestiller bilen ??


  • #29   28. dec 2008 jeg troede det var motoren men det var esc'en

  • #30   28. dec 2008 og hvad er detb der er galt med den gamle model esc ?

    hvad er der galt med escen ??



  • #31   28. dec 2008 Speed-t'en er sku meget federe end VXL'erne.
    Synes ikke at Traxxas lavere specielt gode biler, alså Vxl'erne ser meget plastik agtige ud.
    Og så som det er sagt før så er det en gammel platform bilen er bygget over, der er sku ikke meget forskel fra den første rustler til VXL'en udover gearkassen.......
    Losi's bil er meget mere gennemført f.eks. når du ser på delene, og så sammenligner med rustler vxl'en, så ser vxl'eren meget klodset og deform ud.

    Speed-t'eren har også flere fede opgraderinger fra start af som alu-dæmpere, wheeliebar og programeringskort til esc'en.

    Jeg har set video'er med speed-t'eren køre off-road og den ser alså ikke ud som om den er skrøbelig......

    Det er bare min mening, jeg bare mere til Losi end Traxxas, men det er vel en smagssag.


  • #32   28. dec 2008 det var et goldplug der var hoppet af men det skal du ikke bekumre dig om for på de nye esc'er er der en lille ekstra stump ledning

  • #33   28. dec 2008 okay så er der jo ingen ko på isen.....

    men nogen siger rustler og andre siger speed-t i forvirrer mig alt for meget... men syntes sku at rustleren ser meget holdbar ud i det fotoalbum som jan høker lige har oprettet

    men bilen skal ikke kun bruges til speedruns den skal også kunne kør på græs jord og grus osv..

    AARRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH


  • #34   28. dec 2008 RUSTLER ER SVARET

  • #35   28. dec 2008 NEJ SPEED-T ER SVARET

  • #36   28. dec 2008 NEJ RUSTLER ER SVARET smiley

  • #37   28. dec 2008 For lige at kaste grus i beslutningsmaskinen.
    "HPI E-FIRESTORM 10T"
    den rykker, kanon solid og drivlinjen er ren metal selv difhuset smiley
    Importøren ligger i DK og dele er meget nemme at få
    og koster omkring 3100.- i DK med et godt BL SYSTEM og LiPo smiley
    justeringsmuligheder og kvalitet overstiger langt, RUSTLER,
    LOSI kender jeg ikke andet til end det er skod at få dele til, så der kan jeg ikke sige noget om, den bil.
    jeg ved godt du har sagt det er en af de 2 andre modeller, du vil have, vil bare lige åbne øjnene for dig smiley




  • #38   28. dec 2008 OG SVARET ER = ??????????

    1:SPEED-T

    2:RUSTLER VXL

    (tror nu det bliver en vxl da den IKKE har låst diff. og er meget nem at skaffe dele til osv. osv..


  • #39   28. dec 2008 men lars g hvilken ville du vælge speed-t eller rustler vxl ?? 3000kr er sku for meget højest 2000kr

  • #40   28. dec 2008 rustler.......

  • #41   28. dec 2008 men dem der siger at jeg skal vælge en speed-t frem for en rustler hvad er det i syntes er dårligt ved den.. i skal bare vide at denj ikke skal bruges til løb eller professionelt ræs kun villavejsræs og offroad

  • #42   28. dec 2008 Jeg havde valgt rustler, grundet den ekstremt gode kvalitet Traxxas leverer:)

  • #43   29. dec 2008 Altså. Jeg kan ikke sige at du skel vælge en rustler kun på grund af at jeg selv har en, og at jeg ikke kender til en speed t. Men jeg ville vælge en rustler vxl. Da du får meget mere for penge. Og selv om sættet velion som der kommer med rustleren ¨kun¨ er på 3500 kw. Så river det bare godt igennem. Mit råd ville være. Køb en rustler vxl og snak med Kristian L, og hør om han har nogle gode lipo på lager og en lader. Jeg køre selv med standert opsætning bare med 2, 3 cells lipo altså 11.1 volt på batteri. Og det rykker så sindsyg voldsomt at man tror det er løgn. Så hvis du gør det har du kun et problem. Og det er at finde plads til og lukke helt op for den. For så har du en virkelig grov killer machine !

    Lige mit råd.

    Tobias.


  • #44   29. dec 2008 Se evt min video.

  • #45   29. dec 2008 Okay men tror også det bliver en rustler da den er så nem at skaffe dele til istedet for en speed-t du ikke engang kan købe dele til i danmark (tror jeg) det eneste jeg ikke kan lide ved rustleren er at der ikke følger whelliebar med men ellers er den mega **lækker** og har også fundet det helt perfekte sted hvor den kan få noget gas en 500-600 meter lang astfalteret plads hvor der ALDRIG kommer biler så det skal nok blive sjovt

    tak for hjælpen ;D


  • #46   29. dec 2008 Videoen hvor de tester en Speed T og en Rustler VXL imod hinanden, offroad, var også det der gjorde jeg valgte Speed T. Men nøj jeg blev skuffet, da min Speed T gik i stykker allerede første gang jeg kørte med den. Og det var bare på græs. Tog et "sving" med høj fart, og så knækkede en af plastik-enderne på turnbucklen. Og det skete mange gange siden.

    At Speed T som standard har en motor på 4800 kv, og Rustleren har en med færre kv, ser jeg egentlig ikke som en fordel eller ulempe. 4800 kv´eren bliver meget hurtigt varm, selv ved lav gearing. Og det er stadig muligt at få god fart i en Rustler. Man kan jo bare vælge et ordentlig batteri og nogle ordentlige stik.

    Men ville ikke vælge nogen af dem, hvis der skulle køres bare lidt offroad. Men da du har et prisloft, og er tvunget til en af de to du nævner, så ville jeg tage den der er lettest at få dele til. Og det er Rustleren. Plus der er rigtig mange andre producenter der laver dele til Rustleren, så du kan få lige det der passer til dit behov.


  • #47   29. dec 2008 claus af self bliver motoren varm ved en lav gearing pga. den kører mange omdrejninger

  • #48   29. dec 2008 Yes yes. Det er klart nok. Det er jo det samme med motoren på en 1:1 bil. Det jeg mente var bare at den bliver hurtigt varm ved alle belastninger. Motorer med lavere kv, bliver ofte knabt så varme. Også derfor mange vælger at køre med flere volt (mindre strøm) og lav kv.

  • #49   29. dec 2008 Jesper K lol ?. Rustleren er også en gammel platform, som Traxxas har smidt et brushless sæt i, hvor Losien er bygget på xxx chassis´et som har vundet en del store løb.

    Rustleren er sku ikke bare bygget på en gammel platform, men opgraderet med kuglelejer, og med brushless og i det hele taget stærkere.

    Mit valg ville stadigvæk ligge på en rustler


  • #50   29. dec 2008 Romeo... Men hvad hjælper det når den er så skrøbelig, og tilmed er besværlig at skaffe dele til? Samt det ikke er muligt at få aftermarket dele til den? Mindes da også at du sagde du knækkede en bærearm på din, kort efter du havde købt den af mig?

    Nu ved jeg den ikke er med i overvejelserne, men til sammenligning har jeg kun ødelagt EEN eneste ting på min Associated T4, som virkelig har fået tæsk, så hatten passede. Har kørt direkte ind i en betonpæl med 50 km/t, så den ramte direkte på bærearmen, uden der skete det mindste. Og går ud fra det er fordi de Associated laver det i et materiale der kan flexe tilstrækkeligt, modsat det materiale der er brugt til Speed T´en som virker utroligt hårdt, så det knækker så snart det får et slag fra en forkert vinkel.

    Men men men.... Hvis der imellemtiden er kommet nye dele til Speed-T, så kunne den da sikkert gå hen og blive en fin all-round bil, der rent faktisk kan tåle man kører den bare en anelse hårdt.


  • #51   29. dec 2008 Ja opgraderet med kuglelejer og brushless. Jeg ville til enhver tid sætte kuglelejer i en bil alligevel, og brushless kan du jo sætte i hvad som helst.

    Med platform menes jo selve chassiset, som er tudsegammelt.


  • #52   29. dec 2008 Egentlig viser hele dette indlæg jo bare at nogle er til det ene og nogle til det andet, hvilket vel er ok.

    Personligt var jeg godt tilfreds med min E-maxx, da der var Traxxas dele på den, men ud af kassen var min Losi bare så meget bedre på alle områder.

    Som de står nu er de nogenlunde ligeværdige som bashere, men Emaxx´en har kostet 15.000 kr. mere end Losi´en, og er så meget overlegen på en bane.

    Jeg ved godt det ikke er det samme som Rustler vs. Speed T, men mere ment som at begge fabrikanter laver fortræffelige biler. Men heldigvis er der masser af opgraderingsmulighedder, som jo er en del af det sjove ved denne hobby.


  • #53   29. dec 2008 tusind tak for en masse brugbart hjælp smiley

    bestiller en rustler vxl imorgen da jeg har fået af vide af min bank mand at kursen på pund begynder at stig inde længe. ligenu kan jeg få en rustler vxl i england til 1800 med fragt.. Det syntes jeg er MEGET fornuftigt da jeg kan spare 1200 kr i forhold til hvad den koster her hjemme.

    Men ihvertifald tusind tak for en masse brugbart hjælp. håber jeg kan hjælpe jer en anden dag ;D


  • #54   29. dec 2008 SPEET-T

  • #55   29. dec 2008 nej det bliver en rustler den er meget nemmere og få dele til og hop ups nu er problemet bare om den skal være blå eller sort

  • #56   29. dec 2008 Blå eller sort? .. Jeg havde engang en sort bil, og den var meget vildere, end alle de andre farver. Så syntes du skal vælge en sort!! smiley

    Spøg til side. smiley

    Men hvad med en klar karros, og så selv male den? Så får den da lidt personlighed.


  • #57   29. dec 2008 ja self. skal jeg have en kaross til den jeg selv har malet men man skal jo vælge en farve når man køber bilen og de flotteste er

    1; Sort

    2; Blå

    hvad syntes i jeg skal vælge kan lide bække farver lige meget


  • #58   29. dec 2008 Det må være op til dig selv. Slå plat eller krone, hvis ikke du ellers kan tage beslutningen.

  • #59   29. dec 2008 Blå = Plat

    Sort = Krone

    1 "flip"= Plat

    2 "flip"= Krone

    3 "flip"= Plat

    men ved sku ikke om den skal være blå eller sort, men tror det bliver den blå..


  • #60   29. dec 2008 sort bliver kedelig i længden. sølv er federe end man tror. jeg vil sige sølv eller blå

  • #61   29. dec 2008 thomas valgte du ikke din i sølv ?

  • #62   30. dec 2008 nej valgte ikke selv farven købte den i usa og kunne ikke selv vælge farve. men jo min er sølv og meget federe end man tror

Kommentér på:
Speed-T .VS. Rustler VXL

Annonce