{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad kan den være værd????
  • #1   3. jan 2009 1200..

  • #2   3. jan 2009 1500-2200 bare et gæt

  • #3   3. jan 2009 Du vil aldrig få så meget som de andre skriver i en reél handel, medmindre du rammer en uvidende konfirmand, for det første er det en CEN (ikke for at sige noget negativt om CEN), og de har ofte en meget lav brugtpris, og for det andet er det en nitro, hvilket er ret svært at sælge i forhold til både el og benzin.

  • #4   3. jan 2009 Tak for hjælpen, havde selv en ide om hvad jeg kunne forlange for den. Rart med andres syn på sagen. Er ved at sparre til en baja 5B og det kræver jo lidt...... Ta for hjælpen alle sammen....

  • #5   3. jan 2009 Jeg har engang haft en CT-4S.
    Jeg købte den for en samlet nypris af 4500 kr med servo og sender..
    Jeg kørte 5 tanke med bilen (Altså ikke engang komplet tilkørt) inden jeg mistede interessen for den.. dernæst solgte jeg den rtr for 2000 kr..
    Mit bud vil være 1500-1600 kr for din bil.


  • #6   4. jan 2009 tja som de andre skriver er det nok hvad den er værd men hvis du vil af med den fordi du vil have penge til din Baja så skal du ikke regne med meget mere end 1000 kroner.
    En helt ny Cen ct-5 med digital radio koster 2600 rtr, Den som brugt vil jeg ikke give mere end 1300 for. Brugt i mine øjne betyder mindst 50% under nypris efter første 1 tank.


  • #7   4. jan 2009 Fatter ikke hvor i får det der 50% efter første tank fra.. det er helt vildt latterligt :S

  • #8   4. jan 2009 Nicolai Sørensen .: Det passer nu ellers som regel meget godt...

  • #9   4. jan 2009 Jeg syntes sgu det er flabet at sige den skal være til halv pris når man kun har kørt 1 tank med den...
    så skal jeg fandme ALDRIG røre nitro igen!


  • #10   4. jan 2009 puha så er jeg da bange for jeg må spare uden at sælge den.. ellers mister jeg alt for meget

  • #11   4. jan 2009 Nicolai Sørensen .: Hvorfor er det flabet, sådan er virkeligheden, en nitrobil der har været starter er bare ikke nær så meget værd, dog afhænger det en del af hvem der har haft den, køber du noget som har kørt en tank af 1:8 verdensmesteren i offroad taber den selvfølgeligt ikke lige så meget som hvis du skulle købe den af en 12 årig der har haft den som hans første bil, du kan jo på ingen måde sikre dig at en nitrobil har været behandlet ordenligt. Og er den blevet behandlet dårligt nok under den første tank, kan den måske kun gå 10 tanke før den er færdig.

  • #12   4. jan 2009 Nicolai Sørensen: Jeg vil gerne bede dig om at skrive mit navn da jeg skriver det er min mening! Dette er ikke andres, der er stor forskel.

    Ved nitro skyldes det store prisfald, at folk der har haft med nitro biler at gøre ikke ved hvordan de skal behandle dem og dermed bliver motoren hurtigere dårlig. Hvorimod hvis motoren havde været ved en der kender til det, havde den haft det bedre.
    Og da nitromotoren koster så meget i forhold til resten af bilen, falder prisen også meget da vi idag ikke kan se hvordan motoren er blevet behandlet.
    Ved el.motorer har det ikke så stor betydning hvordan motoren bliver behandlet i hobbybrug, men ved nitro motor har det som sagt en stor betydning for leve tiden.

    Hvis motoren var blevet behandlet som den skulle ved samtlige nitrobiler på markedet over alt så ville prisen også være højere.
    F.eks. var der en for et par dagen siden som ikke havde sat sig ordentlig ind i nitrobilens verden og måtte aflevere den tilbage til forhandleren hvor han mente det ikke var hans skyld, disse er skyld i den lave brugtpris.

    DETTE ER MIN MENING og erfaring.


  • #13   4. jan 2009 Synes da også det er at stramme den lidt, 50% hallo, så er i da på ingen måde med til at fremme sporten, der er faktisk mange som er lidt i tvivl om det er noget de vil, og de personer vil da blive skræmt, hvis de ved på forhånd, at pengene er spildt hvis de aldrig rigtig kommer igang

  • #14   4. jan 2009 Det kan godt være jeg gør det. Hvis de sætter sig ind i det inden så har de jo ikke noget at være nervøse for, det er jo heller ikke forbudt at spørge om hjælp til det. Jeg fx. får da også hjælp til min motor for at være sikker.




  • #15   4. jan 2009 Xenondrengen §: Der vil jeg da vende den om og sige at en lav brugtpris netop er med til at gøre det mere attraktivt for nybegyndere, og køber du en brugt bil, falder den jo ikke 50% i forbindelse med vidresalg, det er kun i tilfælde af at man køber en ny bil. Og nu er det da ikke mig der sætter brugtprisen, det er efterspørgslen. Ved man lidt om markedsøkonomi ved man at udbud og efterspørgsel hænger sammen, og da der stort set altid er mange nitrobiler til salg, giver det selvfølgeligt en lav brugtpris, jeg kan da godt sætte de nitrobiler jeg har til salg meget højere, men så bliver de bare ikke solgt.

  • #16   4. jan 2009 Det er bare meget tit svært for en nybegynder at overskue noget der er brugt, 8 ud af 10 gange vil de jo få købt kattwn i sækken

  • #17   4. jan 2009 Anders, hvem siger så at den person som lige har solgt bilen ikke også stopper pga ALT for lav brugtpris..
    Og hvordan kan i sige at personen der i dette tilfælde prøver at sælge motoren, ikke har haft forstand på det.
    Måske er HAN netop rigtig god til motore..
    Jeg holder fast i min mening om at 50% er alt for meget at slå af efter blot 1 tank, vi kan snakke halv pris når den har kørt 3 liter+, for der er alligevel ret mange litre i sådan en nitro bil!

    Og så er det heller ikke uden betydning hvordan en Elmotor er blevet behandlet, hvis den har været kørt for varm er den med 99.999% sikkerhed blevet beskadiget også.


  • #18   4. jan 2009 Xenondrengen §: Derfor vil jeg heller ikke anbefale folk at købe en nitrobil som den første RC, da det er meget nemmere at finde sig en ordenlig el-bil. Og så sidenhen når man er mere inde i RC, og har fået lidt styr på hvad der duer, og hvad der absolut ikke dur, og evt. har fundet nogle der kan hjælpe en igang, købe sig en nitrobil. Ikke at det nødvendigvist er voldsomt svært, men det er noget mere katastrofalt at lave begynderfejl med indstilling af fjernstyring og den slags ved nitrobiler, og meget nemmere at komme til at lave "dyre" fejl.

  • #19   4. jan 2009 Nicolai Sørensen .: Det er nu engang stadig ikke mig som sætter brugtprisen, men hvad folk er villige til at give. Udover det kan man som regel sagtens mærke på folk om de er en haj til det der nitro eller ej.
    Og det med at el motor kan være behandlet forkert er self. helt rigtigt, forskellen er bare at en el motor ikke udgør nær så stor en del af bilens værdi som en nitromotor.


  • #20   4. jan 2009 Og det med at en nitro kan køre mange liter, afhænger helt af hvordan den er kørt til osv. har den tidligere ejer ikke gjort det ordenligt, kan den meget vel være færdig før de første 3L

  • #21   4. jan 2009 Det er da begrænset hvor meget du kan nå at skade en nitro bil på første tank, når først den er startet op, inden du lige lærer hvordan du styrer nitro bilen med senderen osv har den jo slet ikke kørt overhovedet næsten..
    og så er første tank altid kun tilkøring, ergo står bilen bare i tomgang den første tank.


  • #22   4. jan 2009 Problemet er bare at det ikke er alle som ved at tilkøring er nødvendig, og derfor bare giver den gas, og jo, man kan nå at gøre ret meget skade ved første tank, bl.a. er det meget vigtigt at den ikke går tør efter første tank.

Kommentér på:
Hvad kan den være værd????

Annonce