610 visninger
|
Oprettet:
Tamiya TA 05 TRF vs 415 {{forumTopicSubject}}
Er der en der kan fortælle mig forskellen som sådan på de 2. Jeg er klar over at 415 vist nok er toppen.. Men TRF modellen ligner utroligt meget på billeder?? Så hvad er forskellen for en on-road nybegynder som mig...
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Men TA-05 ligner ellers meget da den også er fyldt med div fiber dele.. Jeg her ikke planer om at skal bruge den til andet end hygge træning, da mit hjerte tilhøre buggy så det er mere for at få lidt vinter træning..
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 52 RC-enheder: 2 Annoncer: 2 Emner: 5 Svar: 50
Jeg har nu 2 biler fra Tamiya-guru Dennis Hassing, som han har haft i sine hænder og opgraderet med alskens ting, bl.a. keramiske kuglelejer og diff-kugler fra ABCeramic samt alu-c-hubs osv.
Det har kun været gode køb af ham.
Man skal helst se bilen med fingrene, dvs se den i virkeligheden og kigge godt igennen, om tingene er slidte/skæve osv, før man hiver tegnedrengen frem med tusserne
F.eks. var der en fyr herinde, som købte en møg slidt TRF415MSX for alt for mange penge, og den er ikke værd at restaurere.
Jeg har en TA05MS, og den skal man lige bruge en del tid på at finde setup til den, pga anderledes tyngdepunkt osv finde setup til, ellers er man på den.
Jeg har været igennem to setup's til den: et med one-way (med-løb) og og et med spool (brems). det med spool kører dog bedst, da oneway er lidt ustabilt.
Og så synes jeg, at den godt kan være lidt svær at skaffe dele til, medmindre man køber det hele i PingPong-land, hvor alt kan fås til billige penge.
Nu kører jeg med en 416, som er Tamiya's klart bedst kørende RC-bil - den har bl.a. vundet internationale løb som VM, EM, DHI-cup, LRP-masters og flere gange ETS-løb inden for det seneste års tid.
Og den er nem at få dele til.
Tamiya TA 05 TRF vs 415