{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

ADVARSEL om moms-opkrævning {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag lige modtaget to breve fra Post DK om toldopkrævninger.
Den ene indeholder 2 t-shirts og et sæt arbejdshandsker - der skal betales 233 kr i toldopkrævning. Pakken vejer 600g og måler 309*226*45mm - en pakke der sidste år ikke ville være blevet snuppet.
Den anden pakke formoder jeg indeholder et TA03RS Aramid Drive Belt Red - den vejer 100g, og der skal betales 188 kr i toldopkrævning. Endnu en af den type pakker der også ville være gået udenom alt sidste år. Denne pakke formoder jeg desuden at der ikke har været kvittering i, således at de faktisk har opkrævet på det værdigrundlag anført udenpå pakken - men jeg vil undersøge sagen nærmere.

Jeg vil bare påpege at i IKKE skal købe uden for EU-landene, da de tilsyneladende snupper ALT lige for tiden. Det er meget meget ærgeligt - specielt for os der er nødt til at købe udenfor EU for at finde de helt rigtige stumper.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL om moms-opkrævning
  • #2   21. jan 2009 Min bette pakke her er en 25$ pakke - fatter ikke hvad der sker. Det er en lille tynd kuvert, og så bliver den nuppet - totalt hul i hovedet. Men jeg har allerede kontaktet sælger for at få en dialog om hvad vi kan gøre.
    Den anden sælger skal jeg så også have fat i da han har været utrolig sløv til at få sendt, så der regner jeg stærkt med at få nogle penge retur der kan tage lidt af de 233 kr.

• #3   21. jan 2009 @TamiyaMania: Jeg har kun fået nuppet to pakker over de sidste par år hvor jeg har bestilt udenfor EU - så at jeg er på "den sorte liste" ligefrem. Argh - men så må jeg bare få det sendt til kæresten fremover smiley

Alt på mere end 80 kr skal der betales moms af, og alt på mere end 1100 kr skal der også betales told af.

• #4   21. jan 2009 Der er jo kommet nye regler for hva man må indføre i landet MEN! Jeg er ikke 100% klar over om det også gælder vare der er bestilt eller kun vare man har købt fysisk og medbringer fra det land man kommer fra...

Lige lidt info:

Private personers køb af varer på internettet hvis købet er mellem 81 - 1150 DKK.

Hvad skal du gøre?
    Du skal ikke betale told, men du skal betale dansk moms og eventuelle andre danske afgifter.

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve momsen og eventuelle andre afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt moms og eventuelle andre danske afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.

Hvad skal jeg betale i told af varer, jeg har med hjem fra udlandet?

Her står du: Udland > Jeg har været på rejse i udlandet
    Hvad skal jeg betale i told af varer, jeg har med hjem fra udlandet?
    --------------------------------------------------------------------------------

Hvis du under en rejse uden for EU har købt varer til en værdi over maksimumgrænsen for told- og afgiftsfri indførsel, kan du tage varerne med hjem mod at betale moms og evt. told.

Hvor meget, du skal betale i told, kommer an på, hvilke varer det drejer sig om.

Eksempel: Du har købt en vare til en værdi svarende til 10.000 d.kr. Tolden er 10 pct. Regnestykket kommer til at se sådan ud:

Varens værdi 10.000 kr.
    Told 10 pct. af værdien 1.000 kr.
    Moms 25 pct af værdi + told (11.000 kr.) 2.750 kr.
    Din udgift til told og moms 3.750 kr

Køb der overskrider en værdi af 1150 DKK.

Du skal betale told, moms og eventuelle andre danske afgifter. Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden told, moms og afgifter. Tolden beregnes af varens pris med tillæg af transportomkostninger. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger, toldbeløbet og eventuelle andre danske afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve told, moms og eventuelle andre danske afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt told, moms og afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.

Du skal ikke betale det samme i told for alle varer. Herunder kan du se toldsatserne for de mest handlede varer:

Vare Vejledende toldsats
    Beklædningsgenstande, fx cowboybukser, t-shirts, jakker og sportstøj 12 procent (generelt)
    Fodtøj
    - med overdel af læder
    - med overdel af tekstilmateriale eller plast/gummi 8 procent
    17 procent
    Bærbare computere (laptop) 0
    Håndholdte computere (PDA)
    Håndholdte computere (PDA) med indbygget GPS 0
    3,7 procent
    GPS-navigationsapparater 3,7 procent
    Mobiltelefoner, også med indbygget kamera/MP3-afspiller 0
    MP3-afspillere
    - kun til optagelse og gengivelse af musikfiler
    - også med indbygget radiomodtager
    - også til optagelse og gengivelse af video
    2 procent
    10 procent
    13,9 procent
    Elektroniske spillekonsoller (fx PlayStation og Xbox)
    Spil til brug i forbindelse med spilkonsoller
    Spil til brug i en computer 0
    3,5 procent
    0
    Fotoapparater til film
    Digitale kameraer til optagelse af enkeltbilleder og eventuelt korte videosekvenser
    Digitale videokameraer 4,2 procent

0
    4,9/12,5 procent
    Kikkerter 4,2 procent
    Musik cd'er
    Dvd'er 3,5 procent
    3,5 procent
    Bøger 0
    Smykker
    - af ædle metaller (platin, guld og sølv)
    - andre (bijouterivarer)
    2,5 procent
    4 procent
    Ure Cirka seks kr. pr. styk
    Briller og solbriller
    Brillestel 2,9 procent
    2,2 procent
    Håndtasker
    - med yderside af læder
    - af tekstilmaterialer
    - af plast
    3 procent
    3,7 procent
    9,7 procent
    Parfume, toiletvand og kosmetik
    Aftershave og deodoranter 0
    6,5 procent
    Golfudstyr (fx køller og bolde)
    Tennisketsjere 2,7 procent
    4,7 procent

Kontakt
    SKAT på tlf. 72 22 18 18 eller e-mail via www.skat.dk/kontakt.

Håber det kan hjælpe folk lidt.

• #5   21. jan 2009 Jeg er godt bekendt med de nye regler, men de sidste par år har det overhovedet ikke været noget problem at få en lille pakke af 25$/140DKK værdi ind i landet uden at betale. Det er det der går mig på...

• #6   21. jan 2009 tja.. mine 2 pakker fra asien er da ikke blevet taget...

• #7   21. jan 2009 det er sku da fordi krisen strammer og de skal finde alle mulige måde at skrave så mange penge sammen så muligt hehe

• #8   21. jan 2009 Hehe Lentz du har nok fat i noget der...
    Skattefar vil jo gerne vride citronen til den er så tør som Saharas ørken.

• #9   21. jan 2009 Tja - lortekrise, andet kan jeg ikke sige. Det er jo ingenting for pokker - gå nu bare ud og brug jeres penge så de der firmaer kan komme på højkant igen, og vi kan få vores arbejdspladser tilbage. Mere er der ikke i det - det andet her er for latterligt.

• #10   21. jan 2009 Jeg har sq ingen penge at bruge af jeg er uden job fra d. 30-01-2009 smiley

• #11   21. jan 2009 .. de har ikke en skid at lave de post dk'er.

• #12   21. jan 2009 Satme surt smiley

Jeg har ellers næsten lige bestilt for 600 kr fra Hong Kong, og den røg direkte hjem til mig uden moms, told og alt det shit.

• #13   21. jan 2009 De har tilsyneladende kun noget kørende med USA, da begge pakker er derfra. Ret surt når jeg har en stak røde Tamiya-dele liggende derovre, som skal hjemad i næste måned regner jeg med.
    Men det er i det mindste godt nyt for den forholdsvis store ordre jeg har liggende i Japan, og som også skal hjemad i næste måned. Men det kan da godt ske jeg skal passe lidt på smiley
    Har lige lavet mig en bette prøvebestilling på et TA05 SSG Front Damper Tower, så håber den ryger igennem uden bøvl - ellers skal jeg nok brokke mig, for den koster kun 14$ så den ligger lige på grænsen smiley

• #14   21. jan 2009 Du må have været ualmindelig uheldig, med dine pakker smiley
    Jeg har lige ( her i januar ) fået ikke mindre en to pakker fra Tower og to pakker fra RC Mart og ingen af dem er blevet hverken "Fortoldet eller momset" - de er gået glat igennem, alle fire har ligget på en værdi mellem 20 og 35 USD, - Pakkerne fra RC Mart er yderligere sendt "Anbefalet". Så der må være noget der ikke stemmer, mht. til dine forsendelser, kan jo være en fejl hos Toldvæsenet.

• #15   21. jan 2009 @Curt: Pakken med det røde 03RS bælte tvivler jeg jo som sagt stærkt på der har været kvittering i, da den er købt privat. Men det er jeg ved at undersøge nærmere. Og den anden henter jeg i morgen - og åbner den på stedet for at se om der er kvittering med. Ellers falder der brænde ned smiley

• #16   21. jan 2009 Man KAN være heldig at de ikke bliver stoppet men det er ikke noget man skal satse på hver gang. Man skal hellere handle i EU f. x. i England.

• #17   21. jan 2009 Hvis de har lavet en "beregning" uden behørig kvittering, så har de et seriøst problem - for så er det beregnet på et "skøn" og det kan ikke bruges noget som helst smiley
    Pakker fra US, ved vi godt som regel, bliver taget i tolden - men ikke konsekvent, pakker for mindre beløb plejer at smutte igennem - Private forsendelser bliver normalt ikke "Gebyr belagt" med mindre de har mistanke til forsendelsen, der kommer utroligt mange pakker gennem tolden uden problemer, når de er sendt som privat forsendelse.
    Nu må vi se hvad du finder ud af smiley

• #18   21. jan 2009 Jeg ska ha en bil hjem fra USA så der ska jeg lige ha fusket alt jeg kan for at det ikke kommer til at koste mig en ½ jetjager... Så plannerne for at få den hjem er skam på tegnebrætet... Ska bare lige...

• #19   22. jan 2009 Lige en opfølger - de må godt beregne udfra den dekleration der sidder på ydersiden af pakken. Ingen af mine pakker har været åbnet, og der har ikke været kvittering i hverken den ene eller den anden. Øv bøv smiley

Kommentér på:
ADVARSEL om moms-opkrævning

Annonce