{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

besværlig motor! {{forumTopicSubject}}

Når jeg er færdig med at køre med min bil, 16% tornado, stiller jeg den på sin plads og lader den stå!
Næste gang jeg skal køre med den er den svær at starte, det lykkedes dog altid, men der skal en kæmpen og en million træk i snoren til!
Hvad kan jeg gøre for at det blvier nemmere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  besværlig motor!
  • #2   24. jan 2005 Hvis ikke du tømmer slangerne og karburatoren inden du stiller den væk, er det fordi nitroen er meget flygtig, og derfor fordamper, så der kun er olien tilbage... Og det starter den altså ikke ret godt på... Derfor: tøm tanken hver gang, og når motoren er kold, kan man lige starte den op igen, for at forbrænde det sidste fra slangerne og karbu´en, så den får "friske forsyninger" næste gang man skal starte den.. det er også temmelig hårdt for gløderøret, når man skal have det til at gløde så længe for at få gang i en oliefyldt motor.. En anden vigtig ting er altid at stille stemplet i bundstilling, hver gang, INDEN motoren er kølet ned, altså lige efter man har stoppet motoren, så det er helt i bundstilling mens motoren køler ned, og det er af den simple årsag, at cylinderen er konisk, og jo højere stemplet kommer op, jo snævrere bliver foringen, og derfor er det vigtigt for foringen at afkølingen sker med stemplet nede, da stemplet ellers vil binde i toppen af foringen, når det bliver koldt, og derved risikerer man at "rive" foringen, næste gang man starter motoren op.. Der er meget bedre plads til stempelafkøling i bunden af cylinderen, og derved undgår man risikoen for at beskadige stempel og foring ved næste startforsøg..

Kommentér på:
besværlig motor!

Annonce