{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

Balance i TA05 {{forumTopicSubject}}

Til RCDSD i ugerløse fandt jeg ud af at min bil ikke helt var afbalanceret og det resulterede i at jeg ikke kunne køre lige på langsiden samt den lavede en del torquesteer under accelleration (motorens moment vrider bilen ud til en side)

I dag tog jeg mig så sammen til at veje bilens elektronik. Og til min overraskelse fandt jeg ud af følgende:

Batterierne vejer mellem 375g og 400gram (6 celler)
ESC samt motor vejer 240gram
servo vejer 40 gram

Et hurtigt regnestykke vil så sige at der er 375-400 gram i højre side og 280 i venstre. Spørgsmålet er nu, hvad satan kan man gøre for at få en bedre balance?

At smide lidt over 100g vægtklodser vil jo fyldt at for meget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Balance i TA05
  • #1   7. apr 2009 Hehe. Jeg ved skam godt den ikke rigtigt kan torquesteere, men det ser præcis sådan ud når jeg giver fuld gas på drtiftdæk.
    Jeg kan intet se på mine aksler, men har overvejet om det var det der var galt. Den smider altid røven til højre som godt kunne tyde på at venstre baghjul fik bedre fast end højre og derfor trækker bilen over (pga. dens kraftige toe in)

Lejerne har kun kørt en weekend og det var der også fra de gamle lejer.
    Og at gå ned i celler er ikke et valg for mig da vi kører med 6 celler i drift.

Bilen uden elektronik er i total ligevægt. har testet det.

• #2   7. apr 2009 Det kan vel også ha noget og gøre med downstoppet ikke er justeret ens i begge sider. Derved vil det ene forhjul også få bedre grip under acceleration og dermed vil den trække til en af siderne.

Kommentér på:
Balance i TA05

Annonce