{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

idle up {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Har lige et spørgsmål mht idle up. Hvornår går i i idle up og hvornår slår i den fra? Altså i luften eller på jorden. Når jeg skal til at rode med den knap, vil jeg gerne undgå gear damage. Så ville lige høre hvordan jeres procedure er. Og det er selvfølgelig til dem der flyver helikopter, hvis der var nogen der skulle være ii tvivl smiley

Vh Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  idle up
  • #1   7. apr 2009 Jeg har softstart på mine helier, så jeg vipper den bare lige i idle up med det samme. Du "gasser" bare op til midt stick i normal og slår den så i idle up inden du letter. Når du så lander skal du lige huske at slå det fra igen smiley

• #2   7. apr 2009 Ok. Skal jeg så lande i idle up og så slå den fra når den er på jorden? Tænke at den ville hoppe op i luften hvis man slå den fra på jorden.. Eller skal den have lidt negativ pitch på jorden når man slår den fra?

• #3   7. apr 2009 Hvis dine kurver er sat rigtigt op er der ingen problemer.

Min normal kurve hedder på gassen 0-80-90-95-100 i idle up1 har jeg så 100-95-90-95-100 og i idle2 har jeg en ren 100 kurve.
    Pitch kurven hedder så i normal 40-45-50-75-100 og i begge idle up hedder den 0-25-50-75-100

Så længe gaspinden er fra midt og op, så kan jeg flippe mellem normal og idle up som jeg har lyst. Det er kun når man skal bruge negativ pitch det giver en forskel.

Det kan godt betale sig at lære sig at flyve i idle up hele tiden, så glemmer man den ikke når man skal vende helien op på hovedet en dag smiley Så bruger man throttle hold til at stoppe den med når man lander, så er man også vandt til at bruge den. Throttle hold kan rede en del grej hvis man husker den inden man sætter den i jorden ved et styrt.

• #4   7. apr 2009 Jeg har ikke mulighed for at stille mine pitch kurver på senderen. Det er en arttech sender der følger med når man køber helien. Den er så sat op fra frabrikken, men kurverne er sat nogenlunde fornuftigt op, hvad jeg kan se af i manualen. Men jeg må jo prøve mig frem, og være klar på pindene hvis det skulle gå lidt stærkt pludseligt. Men har en idé om at jeg kan smide den i idle up når pinden er ca midt i uden der sker noget der ikke skal ske. Når jeg så skall tilbage i idle0 så lander jeg, giver lidt negativ pitch og så switcher knappen tilbage.. Mht throttle hold, det tror jeg ikke jeg har.

• #5   7. apr 2009 Du vil ikke fortryde at købe en programmerbar sender, det er indviklet i starten, men når man får styr på det kan du styre alt. Du kan lave opsætninger til vild 3D eller en opsætning der gør den meget begyndervenlig. Alt kan lade sig gøre.

Prøv evt. at koble din motor fra og se hvordan din pitch hopper rundt når du bruger din idle up kontakt.

Du skulle gerne have 0 grader ved midt stick i både normal og idle up. I normal vil jeg tro at du har -3 grader i den ene ende og ca. 10 grader i den anden. I idle up skulle du gerne have ca. 10 i begge ender.

• #6   7. apr 2009 Jeg er helt enig med jer omkring en ordentlig sender. Men jeg er stadig forholdsvis ny, så her i starten synes jeg det virker fint nok. Jeg ved nogenlunde hvordan det virker med at sætte pitchkurver op. Fandt en super god video på nettet der forklarer det godt. Men mange tak for alle jeres svar. Super fedt, at der altid er nogle dygtige helipiloter til at hjælpe.

• #7   7. apr 2009 Hvis jeg skal pille motoren fra, så jeg kan se hvordan pitchen ter sig, hvor gør man så det bedst?

Kommentér på:
idle up

Annonce