Revo spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået bestilt mig en Traxxas Revo 3.3, og forventer den kommer ind af døren i løbet af næste uge..
Og så har jeg lige et par hurtige spørgsmål, da jeg er rimelig grøn indenfor RC
Hvad er det helt præcist en Failsafe gør?
Kunne godt finde på et købe mig den Revo Wing, til min Revo, men er der nogen der ved om man får et performance tab, ved at bygge sådan en på? Går den hurtigere på baghjulet med sådan en på?
Er der en Pull-start på Revo'en, eller SKAL man bruge den EZ-start? Da jeg nemlig ikke har købt batterier til denne..
Er der nogen andre ting, jeg bør vide, inden jeg kaster mig i krig med bilen?
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 47
Du ska have de batterier, ellers ka du ikk få liv i den, der er ikke både trækstart og den der anden start mekanisme på en bil
Venlig Hilsen, Dan, som os er ny i faget
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.628
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 12 RC-enheder: 4 Emner: 51 Svar: 198
Den har hjulpet mig meget
www.nitrobogen.dk
eller i rccenteret
apr 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
Mener dog HPI Savage har både træk og el-start..
Har allerede set en video, hvordan man fintuner sin bil.. Det var godt nok en HPI Savage, men burde vel nogenlunde være det samme.. Og så kommer der jo også en DVD sammen med min Revo..
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 RC-enheder: 7 Emner: 15 Svar: 328
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 RC-enheder: 7 Emner: 15 Svar: 328
apr 2009
Batteri:
(link fjernet)
Lader:
http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3062.html
Eller er det noget helt andet jeg ska ha?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Jeg vil også anbefale dig at bestille et 6 celle flat reciever batteri som dette, men eventuelt et med mere mAh: (link fjernet)
Fail Safe er indbygget i Revo 3.3 hvis den har bakgear (model #5309).
Hvis man har den der ikke har bakgear (model #5308) så har den ikke en indbygget failsafe.
apr 2009
Men stopper de fleste biler ikke bar, når de ikke har radio kontakt mere?
Det reciever batteri kan man vel sagtens købe på et senere tidspunkt?
feb 2007
Jeg har købt en til min revo. Har ikke lydt til at tage chancen. Jeg har købt den morfars har, og den virker fint. Når jeg slukker controllere (simulerer mistet signal) slår den straks bremsen til.
Den har været aktiveret én gang, hvor jeg kørte ind i en tunnel. Der kunne jeg ikke længere få signal igennem. Jeg ved ikke om den var blevet på gassen uden failsafe, eller om den var "gået i nul" men der blev den ihvertfald benyttet.
apr 2009
Bar en ting der undrer mig lidt.. Tjekkede lige den Revo jeg har købt.. Og det er model 5308, men når jeg tjekker på rccentret.dk så står der sjovt nok at den har indbygget Failsafe..
Link:
(link fjernet)
TRAXXAS REVO 3.3 RTR: Microprocessor til fart og styring.
TRAXXAS REVO 3.3 RTR: Indbygget fail safe.
TRAXXAS REVO 3.3 RTR: 2 justerbare gear
TRAXXAS REVO 3.3 RTR: Batteri-pakke med lader til modtageren i bilen.
TRAXXAS REVO 3.3 RTR: 4 stk. teflon-belagte olie dæmpere
feb 2007
Der fulgte ihvertfald ikke lader og batteri med til min. Jeg kan ikke ikke se nogen "microprocessor" eller fail safe. Kun en almindelig reciever.
Jeg ved ikke om der er forskel på en Reve 5308 i danmark og england, men der er ihvertfald forskel på beskrivelserne der.
Men hvis du har bestilt den fra RC centret må de jo bare sørge for at levere det de besrkiver der følger med på deres hjemmeside.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 RC-enheder: 3 Emner: 14 Svar: 205
apr 2009
Marc:
Sikker på det ik er 5309 modellen du omtaler? For den jeg har bestilt har ikke bakgear..
feb 2007
Revo spørgsmål