{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Hendrik E
Hendrik E
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Revo spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået bestilt mig en Traxxas Revo 3.3, og forventer den kommer ind af døren i løbet af næste uge..
Og så har jeg lige et par hurtige spørgsmål, da jeg er rimelig grøn indenfor RC smiley

Hvad er det helt præcist en Failsafe gør?

Kunne godt finde på et købe mig den Revo Wing, til min Revo, men er der nogen der ved om man får et performance tab, ved at bygge sådan en på? Går den hurtigere på baghjulet med sådan en på?

Er der en Pull-start på Revo'en, eller SKAL man bruge den EZ-start? Da jeg nemlig ikke har købt batterier til denne..

Er der nogen andre ting, jeg bør vide, inden jeg kaster mig i krig med bilen? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Revo spørgsmål
  • #1   26. apr 2009 Fail safe, er sådan at bilen ikke kan stikke af, hvis den af en eller anden grund mister forbindelsen til senderen, eks ved for lavt batteri, eller ved for kort rækkevidde.

Du ska have de batterier, ellers ka du ikk få liv i den, der er ikke både trækstart og den der anden start mekanisme på en bil smiley

Venlig Hilsen, Dan, som os er ny i faget smiley

• #2   26. apr 2009 Du skal ihvertfald enten finde en som kan lære dig at indstille og tilkøre din nitromotor, ellers får du ikke meget glæde af den. Du kan evt købe Nitrobogen, der burde stå det meste du burde vide om det i.

• #3   26. apr 2009 ja køb nitrobogen den er rigtig god smiley

Den har hjulpet mig meget smiley

www.nitrobogen.dk
    eller i rccenteret smiley

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

#4   26. apr 2009 Tænkte jeg nok.. Nåh, så må jeg heller også ud og investere i de batterier..

Mener dog HPI Savage har både træk og el-start..

Har allerede set en video, hvordan man fintuner sin bil.. Det var godt nok en HPI Savage, men burde vel nogenlunde være det samme.. Og så kommer der jo også en DVD sammen med min Revo..

• #5   26. apr 2009 den dvd der er med til din revo svare på alle din spørgsmål om tilkøring og fin tune + vedligehold af motor . men du skal ha købt et 7,2 volts batteri med tamiya stik der er kun ez. start på bilen det er det samme batteri der giver strøm til din gløde starter,

• #6   26. apr 2009 mener stadig de kommer med indbykket fail safe

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

#7   26. apr 2009 Jeg går ud fra at jeg sagtens kan bruge det her batteri og den lader??

Batteri:
    (link fjernet)

Lader:
    http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3062.html

Eller er det noget helt andet jeg ska ha?

• #8   26. apr 2009 Dem du linker til der er helt fine.

Jeg vil også anbefale dig at bestille et 6 celle flat reciever batteri som dette, men eventuelt et med mere mAh: (link fjernet)

Fail Safe er indbygget i Revo 3.3 hvis den har bakgear (model #5309).
    Hvis man har den der ikke har bakgear (model #5308) så har den ikke en indbygget failsafe.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

#9   26. apr 2009 Jeg går ud fra at det er et must at have en failsafe? Ellers smutter bilen?

Men stopper de fleste biler ikke bar, når de ikke har radio kontakt mere?

Det reciever batteri kan man vel sagtens købe på et senere tidspunkt?

• #10   26. apr 2009 Ved ikke med failsafe...
    Jeg har købt en til min revo. Har ikke lydt til at tage chancen. Jeg har købt den morfars har, og den virker fint. Når jeg slukker controllere (simulerer mistet signal) slår den straks bremsen til.

Den har været aktiveret én gang, hvor jeg kørte ind i en tunnel. Der kunne jeg ikke længere få signal igennem. Jeg ved ikke om den var blevet på gassen uden failsafe, eller om den var "gået i nul" men der blev den ihvertfald benyttet.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

#11   26. apr 2009 Jamen så må jeg heller også lige købe mig en batteri pakke og lader.. Tror bar jeg tager den jeg har linket til..

Bar en ting der undrer mig lidt.. Tjekkede lige den Revo jeg har købt.. Og det er model 5308, men når jeg tjekker på rccentret.dk så står der sjovt nok at den har indbygget Failsafe..

Link:
    (link fjernet)

TRAXXAS REVO 3.3 RTR: Microprocessor til fart og styring.
    TRAXXAS REVO 3.3 RTR: Indbygget fail safe.
    TRAXXAS REVO 3.3 RTR: 2 justerbare gear
    TRAXXAS REVO 3.3 RTR: Batteri-pakke med lader til modtageren i bilen.
    TRAXXAS REVO 3.3 RTR: 4 stk. teflon-belagte olie dæmpere

• #12   27. apr 2009 Jeg ved ikke om de blander nogle ting sammen, men nu købte jeg godt nok også min fra Modelsport.

Der fulgte ihvertfald ikke lader og batteri med til min. Jeg kan ikke ikke se nogen "microprocessor" eller fail safe. Kun en almindelig reciever.

Jeg ved ikke om der er forskel på en Reve 5308 i danmark og england, men der er ihvertfald forskel på beskrivelserne der.

Men hvis du har bestilt den fra RC centret må de jo bare sørge for at levere det de besrkiver der følger med på deres hjemmeside.

• #13   27. apr 2009 Den fail safe du snakker om og microprocessor er indbygget i din Opti Drive reciver. Dvs det er den lille firkant med en blå diode. Den registrere når din bil holder stille og gør du kan sætte den i bakgear.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

#14   27. apr 2009 Ja, det må jeg heller lige være ops på.. Ik at jeg tror den har failsafe, og bilen så kører fra mig en eller anden dag.. Ka ik ligefrem løbe 70 kilometer i timen smiley

Marc:

Sikker på det ik er 5309 modellen du omtaler? For den jeg har bestilt har ikke bakgear..

• #15   29. apr 2009 Lige præcis. Fail safe er en del af OptiDrive og det er ikke med i 5308 modellen.

Kommentér på:
Revo spørgsmål

Annonce