{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Ny EL Offroad ? ? (E-Revo/E-MAX) {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Efter at have kørt lidt nitro offroad med min REX-X og skruet rigtig rigtig meget har jeg besluttet mig for at jeg skal prøve EL offroad simpelthen fordi jeg ikke gider skrue mere end jeg kører, hvilket jeg gør lige for tiden. Jeg har nu siddet og nørdet den sidste uge på forum og søgt løs og kommet frem til valget står meller disse 2 biler. HAr aldrig haft EL før

(link fjernet)
(link fjernet)

Med de har batterier:

(link fjernet)

DEn her lader:

http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3062.html

eller den her

http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3383.html

altså enten en E-Revo eller en E-Max.

JEg har ikke helt beslutte mig endnu revo tiltaler mig pga. de gode køre egenskaber på grus osv. E-max pga den kommer frem over "alt"

Det jeg skal bruge jeres hjælp til er at komme med + og - for de 2 biler + I skal hjælpe med om det er det rigtige batteri og lader jeg har fundet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny EL Offroad ? ? (E-Revo/E-MAX)
  • #1   16. jun 2009 Jeg vil ikke rådgive dig vedr bilerne, for jeg ville i alle tilfælde vælge E-Revo'en smiley
    Jeg synes den har det bedste design, den fedeste affjedring og suveræne køreegenskaber.

    Vedr batterier og ladere, så vil jeg anbefale dig denne lader istedet, du få¨en lader der kan lade næsten alt , incl lipo og den kan køre både på 12 v og 22o v da du får en strømforsyning med i prisen på 598,-
    IMAX B5 - (link fjernet)



  • #2   16. jun 2009 Rex-x holder da ellers fin. Men ellers burde du overveje en Hong nor.
    Så slipper du for alt det skrueri, det køre bare.
    Og så en god motor dertil.


  • #3   17. jun 2009 John - Den lader som du har linket ser fin ud så den gør jeg efter, kan du anbefale nogle batterier ?

    Kim - Har bestem mig for TRaxxas


  • #4   17. jun 2009 Jeg har også lige købt en E-revo igår.
    Den ser vild fed ud, Og ser ud til at køre godt, Det gjor min Nitro smiley
    Nr 2 lader som du linkede er en hel fin lader, Den som John linkede, Kan det samme til mindre pris, En af dem kan nok lige let mere end den anden.
    Nr 2 lader somdu linkede, Få du en masse forskælige stik med, Så du ikke skal lave om, Kun vis det er sådan nogle som Std. Traxxas.
    du få også en omformer med så du kan have flere lipo balancer stik på.
    Så få du også en oplader stik til en gløderørstarter, de skal lade op i 24 timer, Eller sådan noget.
    Så få du noget med til USB, Ved ikke hvad det er til...

    Batt, Hvorfor Nihm celler, Og ikke nogle lipo ? http://www.morfars.dk/rc/ultimate-lipo-5400-p-3936.html
    Evt, Eller fin nogle hos iccom.
    Jeg har nogle Kokam 7,4 V 4800 Mah (Husk altid og kigge efter C (Ikke celler men C) det er hvor meget man kan rive ud af dem mener jeg.)
    Ved ikke lige vor mange C de Kokam er på, Men det er nok noget med 35 C konstant, Og det er okay fint.
    De passer der i, Men skal lige have skået nogle kanter af så lednigerne kan være der, Eller de ikke gå ind og skære.

    håber det hjælper let.

    TheisF.....


  • #5   17. jun 2009 Det med gløderørsstarter er at den skal lade om i 24 timer i den lader som følger med, Det skal min.

  • #6   17. jun 2009 Du behøver ikke og frygte at E-revo´en ikke kan komme frem overalt. Den kan også indstilles til meget høj frihøjde. Til min Brushless Edition fulgte der noget "high rocker set" med (tror jeg nok det hedder), med længere fjedere og lidt andre ting.

  • #7   17. jun 2009 Theis- Grunden til jeg linker almindelige Nihm Batterier er at jeg har læst mig til at jeg skal købe 8.4 Volt batterier og det kan jeg ikke finde med Lipo derfor valgte jeg almindelige.

    -7,4V 5400mAh Lithium Polymer batteripakke
    -2 celler
    -størrelse: 138 x 45 x 24mm
    -vægt: 285g
    -max konstant discharge: 20C
    -max burst discharge: 40C
    -silikone ledning (10 AWG)
    -Connected stik (deans)

    Det er stats på dem du linker. Og der skal max konstand discharge være minimum 30 C eller hvad for så skal jeg finde nogen andre.

    * Hvad angår bilerne har jeg bestemt mig for en REVO.

    * Hvad angør laderen har jeg ikke helt bestem mig den fra ICCOM

    Men mangler stadig lidt support til hvilke batterier ?


  • #8   17. jun 2009 Woop har lige fået at vide at med LIPO skal jeg kunne aflade og det kan B5 fra ICCOM ikke, men det kan D5 fra morfars. .Skal jeg så ikke tage en D5 fra morfars ?

  • #9   17. jun 2009 Hvorfor skal lipo aflades ? hvor har du læst det?

    Jeg har nu haft min(e) Imax B5 i snart et år og har ladet masser af mine lipoer med dem, ingen problemer, og har aldrig afladet et batteri endnu, heller ikke nimh.
    Når de er brugt/afladet, så smider jeg dem i laderen og lader dem, jeg har ikke oplevet noget som helst effektab/køretidstab med nogle af dem endnu.

    Hvis du sammenligner 8,4 v nimh og 7,4 v lipo, så vil du opleve at du får en del mere power og køretid med lipo, det er ihvertfald min erfaring, da jeg har prøvet at køre med begge dele i min E-Revo da den endnu var standard med 2 børstemotorer.


  • #10   17. jun 2009 Glemte lige, du spurgte på batterier, jeg kører med de 'billige' fra Iccom i min E-Revo med brushless, de virker perfekt og da E-Revo har lukkede batterikasser så betyder det ikke noget at de ikke er i hardcase (pakket i plastkasse).

    Du kan sagtens køre med lipo i en alm E-Revo, men man skal lige have en eller to liposavere monteret, som enten fortæller når batterierne er nede på 3,2 volt eller som lukker ned for strømmen.


  • #11   17. jun 2009 En over på arbejde som godt nok nogen gange tror han er verdens klogeste mand, påstod at man SKULLE aflade lipo inden kørsel ..

    Nå men hvad angår batterier og lader går jeg efter dette setup, hvis du lige vil godkende det inden jeg køber:

    http://www.iccom.dk/Hobby/LiPo%20Ladere/LiPo%20ladere.htm

    IMAX B5

    (link fjernet)

    7,4 volt Li-Po batteri 5000 mA C20 / 30

    Ville det være et fint setup til en standart Revo, og evt kunne det også bruges hvis den skal opgraderes ?

    HVilke stik skal jeg lade på batterierne og på bilen såles at det både passer i lader og i bil ?

    Mange tak


  • #12   17. jun 2009 Det er samme lipo og lader som jeg kører med, så jeg kan sige at balancerstikkene passer i laderen, det eneste du skal gøre er at købe og lodde Traxxas stik på batterierne.
    Du skal også huske at købe en liposaver eller lipowarner , som enten afbryder strømmen eller advarer når lipoerne er nede på ca 3,2 volt, for hvis du kører uden og de kommer lavere, så risikerer du at brænde både dem og bilen af...

    Hvis du være på den sikre side, så kan du også bare starte med et par 8,4 volt nimh, dem kan du sagtens køre med og de kan også til nød bruges hvis du opgraderer til brushless en dag.


  • #13   17. jun 2009 Hmm kan ikke rigtig helt bestemme mig, problemet er at Nimh er billige at komme i gang med for mig, pga en fra arbejde har en lader til salg for 50,- og den virker fint til Nimh, dvs jeg are skal smide 600 bananer for batt så er jeg kørende. .Skal eg derimod kører Lipo skal jeg smide en lader til 600 oven i .. + lipo bats

    Men mange tak for hjælpen, vender tilbage når jeg har købt


  • #14   17. jun 2009 uhh skal lige spørge passr traxxas stikkene i laderen? ?

  • #15   18. jun 2009 Du skal op i noget seriøst lader, før at du for noget ud af dine batterier på nimh.


Kommentér på:
Ny EL Offroad ? ? (E-Revo/E-MAX)

Annonce