445 visninger
|
Oprettet:
8. maj 2009 Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
længere på en tank nitro... {{forumTopicSubject}}
Hey alle.
Hvordan kommer jeg til at kunne køre længere end CA. 10 min. på en tank nitro?
Hvor meget gør det at fin indstille den?
Kan man sætte en ekstre tank i den uden at den køre varm?
hjælp..... mvh PBP
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Bare husk at den bruger udstønings gassen til at skabe lidt ekstra tryk med, så du er nød til at lave så den har tryk på...
Fin instille ja jo hvis den køre for fed nu så vil det selvfølgelig hjælpe køre du den derimod for mager nu så vil det ikke hjælpe, Nu ved jeg jo ikke hvordan den er justeret så svært spørgsmål, men jeg mener at man altid skal sørge for at den er justeret korrekt...
Man kan køre den mere mager med vilje for at få lidt mere køre tid, men slidet på motoren stiger også...
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 RC-enheder: 7 Emner: 15 Svar: 328
at motoren er justeret rigtig er selvfølgelig en betingelse for at
du kan køre langt på en tank, men udstødning og kobling har også indflydelse
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Denne nedsætter temperaturen på nitroen. Men det kan også være en ulempe (vil nogen mene) da tanken normalt udvider sig når den bliver varm og gør plads til mere nitro. Men kigger man på toppen af EM, så kører de med Exhaust Gas Cooler, så der må være noget godt ved det.
Og så skal du selvfølgelig sørge for at du næsten når op til grænsen af hvor meget nitro du kan have på en tankfuld. Fx så på Hong Nor X2 truggyen er der fra standard monteret en lille prop i tanken, der fjerner cirka 10-20 ml nitro. Denne kan tages ud, og med den rigtige længde slanger, så har man præcis så meget nitro med som man må have.
Ellers så er der visse motorer der kører længere på en tank end andre, så her ville der være lidt at hente. Jeg er fx blevet fortalt at motorer med turborør kører længere på en tank, end med standardrør. Jeg har dog aldrig haft en motor med turborør, så det ved jeg ikke om det passer.
Men jeg har hørt om Mugen Ninja motorer der kan køre mellem 14-15 minutter på en tank. (Mener at Mikael Pålssons motor kan køre 14 minutter, og Simon Boklund sprang den sidste tankning over til Hansa Cup i Bistensee i truggyfinalen, så der har han kørt omkring 15 minutter på en tank).
Hvis den ikke behøver være race-lovlig, så sæt en større tank i. Du kunne fx sætte en truggy-tank i, da de er på 150 ml i stedet for 125 ml som er standard i buggyerne (hvis du altså kører buggy).
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
såååå mon ikke jeg skal ud og have en 150 ml tank nu.....
længere på en tank nitro...