{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Benzin/Nitro {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Har for et par år siden solgt min savage LE da tiden ikke var så meget til leg. Nu tror jeg det er tid til at prøve igen. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Benzin eller nitro? Det eneste jeg ved er det skal være offroad. Hvis man kigger på benzin, hvad får man så mest ud af at købe, HPI baja RTR, eller FG baja RTR? Hvor har jeg mindst vedligeholdelse, benzin eller nitro? Og med hvilken model får man mest køretid i forhold til skruetid? Det skulle helst være en bil min søn på 6 år og mig kan hygge os med, uden at skulle skrue hele tiden. Hvilken RC butik kan i anbefale? Kommer fra lolland. Ved godt der er en del spørgsmål, hehe...

Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin/Nitro
  • #1   9. aug 2009 Hej Mikael N

    Det var mange ting på en gang men nu prøver vi....

    af benzin biler har jeg kun prøvet og køre med en hpi baja og kan kun sige godt om den og ang velligeholdelse er der en del mere i nitro end der er i benzin. Der skal også instilles mere på en nitro. Har selv haft begge dele og jeg kan sige jeg er mest til nitro fordi en nitro bil er lettere og finde et sted og køre med og jeg kan li at skrue en del. men hvis du vil kører meget og skrue lidt er det nok en benzin bil du skal have

    Håber det var svar nok

    Mvh Nicklas S


  • #2   9. aug 2009 Har prøvet el, nitro og benzin
    El= lad op og kør uden nogensinde at skrue (også i haven ud støj-gener)
    Nitro= småt og sjovt. Men der skrues og justeres en del
    Benzin= stort og sjovt. Men for stort til din søn. Skal ikke skrues; men der skiftes ofte dele da det er tunge og muskelstærke biler smiley

    Baja er bedst til bane og stadium/monster er bedst til bash

    Så køb en slash eller e-maxx til dig og sønnen + en benzin til farvand!!

    Ovenstående er mine erfaringer; og vedr køb; brugt er mit råd; men med en erfaren hjælper via klub eller lign.

    Mvh
    Bo


  • #3   9. aug 2009 Jeg vil give Mr. Bo K helt ret i det han siger.
    Du skal først se hvilken muligheder i har for at køre, og tænk på støjgener.

    El er stort set lydløse, nitro larmer en del men lyden dæmpes hurtig på afstand, mens benzin bilerne har en lyd der kan slå igennem på lang afstand.
    De fleste benzin klubber har problemer med dette.

    El bilerne har den meget store fordel at de spænder over et meget stort registrer, lige fra begynder bilerne over til de lynhurtige tun biler der køre røven ud af bukserne på nitro og benzin smiley

    Nitro og benzin er faktisk kun for folk der kan li´ at skrue på fedtede og ildelugtene biler hele dagen smiley ( Hæ Hæ Nu får jeg hug)


  • #4   9. aug 2009 Sauron L
    hug til dig hehe
    hvis jeg var dig tror jeg også jeg ville vælge en el bil men ellers en nitro da jeg syntes det er sjovt hele tiden at løre nye ting om det og du kan da købe min hvis du har lyst


  • #5   9. aug 2009 El bil er = begynder bil, der kan alle være med. Så det er nok et godt valg,
    når sønnen også skal køre med den. Nitro biler skal man bare sætte sig ind i, så skal der ikke skues så meget på den som nogen siger. Dem der bruger lang tid på at justere, har nok ikke sæt sig nok ind i det. Og det er min mening, benzin har jeg ikke kørt med så ved ikke så meget om dem.
    Men er nok lige voldsom nok, til en dreng på 6 år.


  • #6   9. aug 2009 Hæ Hæ, det var også for at provokerer lidt at jeg skrev det smiley
    Jeg har haft nitro, men jeg er mere til at justere og ombygge for at få bilen til at køre bedre og ikke bare at få det til at køre smiley

    Jeg syndes der er for meget bøvl med nitro motore og skal man ha´ skidtet til at kunne bakke, skal man også til at bøvle med en gearkasse som sløver det hele ned så man tror bilen køre i sirup.
    For meget larm og for lidt drøn på smiley


  • #7   9. aug 2009 Du skal også være klar over at en benzin bil er noget sværer at køre med, end nitro og el biler... Det synes jeg ihvertfald smiley

  • #8   9. aug 2009 Køb min FG monster den er sjov og kan køre overalt smiley

  • #9   9. aug 2009 min plan er 100% at anskaffe mig en af de nye 1/16 Traxxas modeller ved ikke om det bliver en Slash eller en Revo eller hvem ved måske en af hver med tiden og self. i VXL udgave (børsteløs) Det jeg syntes er så fedt ved 1/16 udgaven af slash frem for 1/10 udgaven er at i modsætning til 1/10 så har 1/16 4WD og det er jo klart det fedste at køre med syntes jeg. andre syntes sikkert noget andet og godt for det for kunne vi alle li det samme såh var der ikke meget ved vores fælles hobby.

    Jeg har selv en del nitrobiler lige fra de mindste der fåes på markedet som er Xray NT18T og NT18MT og op til min største nitro model som er min Traxxas T-Maxx. Der er masser af justering på nitrobiler det kan man ikke løbe fra og skulle man lade være med at indstille dem faktisk hver gang man er ude og lufte dem je så kan der ske lidt af hvert enten køre de elendigt eller også køre de slet ikke og så er der self. det sidste og nok mest trælse man risikere at ødelægge motoren ved ikke t indstille den efter vejret.

    Jeg har også min dejlige MCD som er en benzin model som jeg er meget glad for men som flere nævner så har de tendens til at udsende øredøvende larm som skære sig gennem bolig kvateret som en rusten sav ( Der er til gene for dem som er lige i nærheden )

    Skal man ha en nitro model vil jeg faktisk anbefale man anskaffer sig en af de små Xray modeller som en RTR udgave de er små ikke så dyre at gå i lag med de er nemme at styre da de ikke køre så voldsomt hurtigt, de ligger på en 50 Kmt ca de er nemme at gå til.

    Håber du og knægten finder noget legetøj i kan more jer med.


  • #10   9. aug 2009 Benzin biler er sku lette nok at køre med, men æder gerne dele, skaffer støj klager, og kræver plads ellers så mister mutti sine blomster.

    nitro er sku som tinetuds, så hold dig fra beboelse områder, og kræver indstilling konstant næsten.. men de kan godt holde til hop

    el er næsten støjfrit, det er øko venligt(ingen hippie overfald!), men du skal have lipo før det er sjovt smiley


  • #11   9. aug 2009 En ordenlig nitro motor og lidt viden og i slipper for 95% af alle de der problemmer i snakker om.. Reg røre sku ikk emine ret meget..

    Men til en knægt på 6 år som kun skal køre hygge på den lokale fodboldbane vil jeg sige el....


  • #12   9. aug 2009 Hej igen, og tak for alle de gode svar. Jeg ved godt det måske virker lidt voldsomt med en benzin bil når min søn nu kun er 6 år. Men da jeg havde min savage, var han kun 4 år, og han var helt vild med den når jeg kørte, tror det var fordi der var lyd på. En el-bil bliver det ikke. Personligt synes jeg det er for kedeligt da der ingen lækker lyd er. Bilen er ikke en han selv skal køre med og bruge andet end når jeg er med, så derfor tror jeg ikke det vil give de stor problemer. Hvor får man den beste kvalitet. I en FG BAJA, eller en HPI BAJA?

    Mikael


  • #13   9. aug 2009 kvaliteten er lidt bedre i Baja er min erfaring, men det er detaljer vi taler om.
    Gå mere efter kørertype


  • #14   9. aug 2009 He he.. Begge to er jo Baja smiley

  • #15   9. aug 2009 Men enig- kvaliteten er ca den samme, som bo siger- gå efter kørestilen smiley

  • #16   9. aug 2009 det var 5b jeg har bedst erfaring med. Plastdele til FG er ofte "bløde" i gevind..... (denne påstand kan give skræmmer ;o) )

  • #17   9. aug 2009 Ok. Kan det betale sig at købe brugt "legetøj"? Ved selvfølgelig godt at der er stor forskel på hvordan folk behandler deres ting. Og hvis man finder en FG/HPI baja man gerne vil kigge på, er der så noget særligt man skal være opmærksom på?

    Mikael


  • #18   10. aug 2009 En god og solid nitro motor som er kørt til og justeret.
    Så køre den som den skal uden man skal juster på den overhovedet.
    bare start og kør.
    Køber man en billig/dårlig nitro motor skal man hele tiden indstille, og sådan er det også på en benzin hvis den skal køre optimalt.

    Kvalitet nitro motor kan fås fra 1500-1950kr og op. Dyre behøver det ikke og være.


  • #19   10. aug 2009 Ja nu kigger jeg så også på lidt nitro. Ved stadigvæk ikke helt hvad jeg vil. Benzin/nitro? men man kan få meget nyt nitro til omkring 5000kr. Hvad siger i til en HPI 3,5 trophy, er det noget man kan forvente lidt af? Har jo før haft savage, så kender lidt til nitro i forvejen. Hvilken andre mærker kan i anbefale? har også kigget på revo 3,3 samt lidt på losi lst xxl. Losi levere et spectrum anlæg med. Hvad siger i, kan godt bruge nogle forslag når vi snakker nitro...

    Mikael


  • #20   10. aug 2009 HPI 3,5 trophy
    Der er en del stykker for tiden der køre med dem. Køre nu fint.
    Men fælles for dem alle er at de SKAL have nye servoér.

    evt. kig på hong nor bilerne. De er også rigtig fornuftig i pris.


  • #21   11. aug 2009 lad knægten få en elbil (hpi savage/traxxas ) og køb dig selv en himoto mxt5 monster truck 1/5 smiley se evt video fra løb med himoto´n
    har selv haft fg, xrc,tq og baja og himotoen er nemmest at skrue i og koster ikk en brækket arm i stumper og kan køre steder hvor fg/hpi må stå stille smiley


  • #22   11. aug 2009 Mike hvor er din Himoto eller har du ikke en?

Kommentér på:
Benzin/Nitro

Annonce