509 visninger
|
Oprettet:
Samlet eller ej. {{forumTopicSubject}}
Hej,
Kan det bedst betale sig at købe bilerne samlet i en pakke, eller skildt ad så man selv samler?. Her tænker jeg på pris og IKKE kvalitet.
Derudover hvilken butik ville i vælge, hvis i skulle bestille sådan noget hjem?!..
Mvh
Mikkel.
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.628
Det bedste er at få en bil i samlesæt, så lærer man meget hurtigere hvordan den er opbygget og hvordan man reparerer den hvis der sker noget.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 2 Emner: 167 Svar: 1.534
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Men det kommer an på om du vil have en pro-bil eller en RTR-bil. RTR-biler er typisk færdigsamlet (er min erfaring) og til rimelig gode priser, men kvaliteten hænger (i forhold til pro-biler).
Pro-biler bliver typisk leveret usamlet, og uden motor, servoer, radio osv, men kvaliteten er væsentlig højere.
Men vil gætte på at prisen næsten er det samme. Det er kvaliteten der er forskellen.
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 26 Svar: 63
Onroad 1/10.
Drivkraft: Nitro eller EL - Hvad er bedst?
Udstyr: Kun det nødvendige i ALU.
Gode servoer og ikke mindst godt anlæg?!..
Hvis jeg ikke tager meget fejl snakker vi omkring 5-6k for sådan en satan ;)? eller er jeg forkert på den?
Kan dette gøres billigere hvis man selv samler?, eller har butikkerne med deres færdig samlet priserne..
mar 2009
Men det er muligt at finde semi-pro modeller - fx Xray T2R - til en lavere pris.
Men angående nitro vs el, så er der meget spredte meninger. Personligt elsker jeg nitro - mekanikken, lugten, lyden - det hele. Men en hurtig el-motor og gode batterier er der virkelig skud i.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 6 RC-enheder: 3 Emner: 73 Svar: 458
tamiya ta-05 v2. elbil - rcmart.com (har selv 2 biler derfra)
servo - bluebird fra b2bonlineshop.dk 250 kr.
anlæg - 2,4ghz. acoms technisport fra modelsport.uk 70£ inkl. forsendelse
så er du godt igang, det eneste du så mangler er batt. og en motor med esc. brushless kan anbefales (evt. Ezrun 9t combo fra b2bonlinesop.dk)
jun 2009
jun 2009
mar 2009
jun 2009
som er toppen af poppen
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
Så kan du købe en savox servo til 500 kr hos morfars, Den er bædre en Futabas, Som jeg lige kan se.
Spektrum har lavet nogle gode andlægs, Såsom
DX3R DSM2 (DMS2 Er hurtiger med at opfange hvad du vil have bilen til, Men ikke noget makant, synds jeg.)
DX3 S DSM, (Ved ikke om DSM er hurtiger, Eller om alle heder DMS)
Så skal du bare have en lader vis du har ikke,
Graupner laver nogle gode nogle.
Så skal du have nogle batts, Vis du skal køre indendørs, Så mener jeg at man kun må bruge 5 celler, Vis du skal køre kongkurangse.
Vil tror at Hobbywing Ezrun 9 T til 800 kr er fin nok til at starte med.
der er mange som bruger en aflader, Men det kan du selv lave med at pære (I dette tilfælde er det dumt med en sparepære
Så der er der vel for også op på de 5 - 6000 kr, Det er nok der du vil komme op vis du skal køre i den bædre klasse.
Vis du vil have link, til alt det her, så skriv det lige
Samlet eller ej.