{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

Vurdering af købsforløb ønskes {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har gennem en bruger på rcgalleri købt en Traxxas Rustler VXL.
Han skrev til mig at bilen kun var en uge gammel citat fra sms:

” Hej.
Nej købte den fra ny for ca 1 uge siden.
Og jo den kører super. Men vil prøve noget andet smiley
Og jeg har ingen fast pris.
Men den står mig allerede i ca 6 kg (i en anden sms skriver sælger dog ” Den tidligere ejer solgte mig den for 3500 RTR dog uden LiPo og lader og nogle hjul og det ene Kaross”)
Mvh Kasper”

Samt citat fra sms:

” Men der er 1 LiPo, 1 Nimh.
Lidt hjul, 1 brugt og 1 helt nyt Kaross, radioanlæg, res dele, motorkølere, helt nyt sæt krystaller til radio, blæser til esc, power Servo, LiPo Balancere stik til lader, og lidt mere.
Det hele er stortset nyt og i org emballage og med manualer og anvisninger”

Jeg forventer derfor at modtage en bil der er stort set ny og selvfølgelig fungerer upåklageligt.

En af mine kollegaer henter bilen for mig da den skal hentes på Fyn og jeg bor i København.

Da i første omgang modtager stumperne, dæk mm opdager jeg at noget af det lovede mangler, dette problem er dog ved at blive løst, dvs. jeg venter på at sælger sender mig den manglende del.

Da jeg modtager bilen opdager jeg at der mangler en bøsning ved det ene baghjulsophæng, så den kan umuligt have kørt godt uden. Dette finder jeg dog selv en løsning på, men det undrer mig at sælger ikke har opdaget dette.

Derudover bærer bilen tydeligt præg af at være godt brugt (dette får jeg understøttet da jeg i dag har været ude hos morfars med bilen for at høre deres kommentar). Bunden er temmelig slidt og des ses også tydeligt på delene at bilen bestemt ikke er næsten ny.

Da jeg går ned for at afprøve bilen første gang og opdager at den hoster og hakker for at komme i gang og mildest talt kører dårligt. Den kan heller ikke bakke. Den hoster og hakker sig afsted et stykke tid hvorefter LiPo cut off slukker for batteriet.

Jeg undrer mig over at batteriet så hurtigt løber tør (det er et 11,1 volt LiPo 4000Mah) men går op og lader batteriet og opdager at det kun kan lades 1813 Mah. Dette overrasker mig noget da jeg ville forvente tæt på 4000 Mah.

Dvs. jeg står med en bil der skulle være stort set set ny og som jeg har betalt 2450 plus betaling til kollega for, men som ikke kan køre.

Jeg skriver dette til sælger og får følgende svar: citat

” Ja den har Sgu da kørt i mellem tiden.
Og nej står ikke til ansvar for EL i bilen.
Bilen er købt på eget ansvar og igen så skulle du jo have spurgt ind til den.
Du har været for overfladisk.
Og det er købers job at spørge ind om tingene.
Jeg sælger det kun og svare på de spørgsmål der nu måtte komme.
Nope.
Købe loven er på min side her.
Når bilen er sendt afligger jeg mig alt ansvar.
Da det stadig er en brugsvare og dit ansvar at skaffe info smiley
Gør lidt selv .
Har købt mange biler og med enten defekter eller mangler.
Sådan er det ved handel over nettet mellem privat personer.
Vi skal jo bare sælge det. Så er det købers job alt andet.
Men da jeg fik bilen en ca lidt over 2 uger siden.
Var esc grøn i ca 5 min og slog så over til at blinke rød men den kørte stadig bilen.
Ellers må du snakke med ejeren før mig.
For så er det jo ham der har solgt mit noget åbenbart halv færdigt.
Var også ham jeg købte li po af.”

Jeg har så fundet ud af at probleme med for tidlig Lipo cut off var et problem på de tidligste modeller af esc’en hvilket så ikke stemmer overens med at den skulle være næsten ny.

Da jeg nævnte problemet med at batteriet kun kunne lades halvt op svarede sælger at det havde det hele tiden gjort og det var ikke noget problem. Jeg er dog ikke enig, det er en kendt defekt i esc’en og den burde være byttet på garantien og uanset hvad skal den virke når jeg modtager den.

I følger sælger lader det dog til at han mener at han er fri for ansvar så snart han har sendt varen afsted defekt eller ej.

Hvad mener I om historien?

Personligt mener jeg at salget har været så uldent at jeg er i min gode ret til at kræve købet ophævet og at sælger de omkostninger jeg har haft derved.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af købsforløb ønskes
  • #1   26. sep 2009 hvis du har gemt diverse sms'er, privatbeskeder og evt msn logs, hvor der står i dem at bilen kører fint, og batteri virker og den er rimelig ny osv, så jo, så har du ret til at ophæve købet smiley

    købeloven dækker nemlig også privathandler smiley

    Mener det er §40-44 der dækker dit problem smiley

    endnu bedre ville være hvis du fra morfars kunne få en skriftlig udsagn fra dem, om at den altså er meget brugt, og ikke kun de to uger eller lign sælger sagde den var. Hvis de altså kan se det på den.


  • #2   26. sep 2009 rettelse

    §42

    til

    §54


  • #3   26. sep 2009 Al kommunikationen er ført via sms'er og jeg har gemt alle sms'erne.
    Jeg tænkte lidt på at få dem til at skrive et eller andet da jeg var derude, men det ville desværre nok kræve at jeg indleverede den til reparation. Jeg kan dog evt. tage et billede af bunden og vise dette.


  • #4   26. sep 2009 nu er det jo mere sliddele de sku kigge på osv hvis det var. bunden kan blive fucked på 5 minutters kørsel smiley Men jo jeg vil mene at du er rimeligt godt dækket ind af købeloven, da bilen aldrig har virket ordentligt, på trods af at sælger påstod den virkede.

    Læs de 12 paragrafer der. Se hvilke der passer bedst til din situation.

    -smid et link videre til sælger.

    og anmeld ham / slæb ham i retten hvis han ikke vil finde ud af en løsning.


  • #5   26. sep 2009 du kan jo ringe til forbruger styrelsen, politiet og hvad du har tænkt dig, og de vil sige det samme købeloven dækker ikke medmindre du har en skriftlig aftale med underskrifter fra en myndig person, er der ikke noget at komme efter, har selv prøvet med køb af en 1/1 bil der viste sig at pladerne var afmeldt og den havde mange skjulte fejl, jeg fik at vide at medmindre vi havde en aftale på skrift at bilen skule være fejlfri og med plader så er der ikke noget at komme efter

  • #6   26. sep 2009 lars - har ellers lige fået annuleret et privatkøb, kun med sms'er og privatbeskeder som beviser smiley og det var pga esc ikke virkede og den manglede karosse.

  • #7   26. sep 2009 Uanset hvad, så bør det vel være sådan at hvis jeg køber en vare som sælger angiver fungerer perfekt, så skal den også virke.
    Det er selvfølgelig en anden situation med varer der sælges som værende defekte, men det er altså ikke situationen i dette tilfælde.
    På auktionen som så er nedlagt nu (men jeg har et screenshot) stod der: "Alt virker 100% som det skal, og den fejler intet - ingen defekter, skader eller form for fejl"


  • #8   26. sep 2009 dvs du har været i retten og haft sagen for en dommer?

  • #9   26. sep 2009 snak med sælger kim. henvis ham til købelovens afsnit om mangel på varen osv som jeg sagde før. hvis han stadigvæk ikke vil finde ud af noget. så ring til forbrugerstyrelsen. eller politiet smiley

  • #10   26. sep 2009 ja lars. det var tilbage i februar.

  • #11   26. sep 2009 Kan du ikke smide link til hans bruger på pb så jeg ikke kommer til at handle med sådan én senere hen?

  • #12   26. sep 2009 Jeg kan sagtens følge din frustration, og du har helt sikkert købeloven på din side, MEN faktum er nok at du alligevel ikke kan gøre så meget ved det. Men ring og tag en snak med ham, eller kør derover. Hvis det er en person under 18, kan du jo tage den med hans forældre.

    Men en advarsel om hvem det er ville også være fin, så vi andre ikke ryger i samme fælde.


  • #13   26. sep 2009 men ja. som mni også siger. ring rundt, og hør fra dem der lever af sådan noget, hvor du står i din sag smiley Du har ihvertfald købeloven på din side.

  • #14   26. sep 2009 ja jeg holder sku med dig i starten troede jeg bare du tudede over en balancer som ikke var balancer, men iøvrigt fik en fin bil, men nu lyder det som om du er blevet taget godt og grundigt i røven og har fået en mase defekt skidt, det er sku ikke i orden, men tvivler på du retsmesigt kan gøre noget når knægten kun er 16. snak med hans mor og far da det er dem der jo er ansvarlige for hans handlinger, men ellers held og lykke

  • #15   26. sep 2009 Arh nu ved jeg hvad det er for en handel -.- Start med at ringe til hans forældre. Og forklar dem hvordan og hvorledes med købeloven. Og så sig, at hvis i ikke kan finde ud af noget, ryger den videre til politiet.

    Det er jo trods alt hans forældre der kommer til at tilbage betale bilen, og betale sags omkostninger. da han selv er under 18 smiley Så mon ikke de nok skal snakke med ham,


  • #16   26. sep 2009 anden skriftlig aftale kan også være at han siger på skrift at bilen virker 100% mni smiley

    Det virkede i mit tilfælde ihvertfald.

    Sp jo jeg ville mene at købeloven dækker fint i den her situation.


  • #17   26. sep 2009 Nu har jeg snakket med en anden her inde fra, som var forbi mig for at hente nogle biler.
    Han fortalte at han havde købt en bil af samme sælger, og fået af vide at den var i fin stand, men den var bare fuldstændig fucked!

    Smut evt. over forbi ham, selvom det er på, hvis det er det som det kræver at få ham til at give dig de pange tilbage!


  • #18   26. sep 2009 Du har da helt sikkert dit på det tørre i situationen, det er jo den anden der har lavet kage i den og løjet om bilens stand. Jeg mener bestemt du er i din gode ret til at klage, både til RCGalleri så vi kan få snyderen smidt ud, og forlange dine penge tilbage hos sælger.

  • #19   26. sep 2009 - Og den med at han sender skylden videre til en tidligere ejer holder heller ikke..
    Han siger at han har været ude og køre med bilen, så der må han jo selv have opdaget det!

    Btw.. Læste lige i hans Ris/Ros album at andre også har købt ting af som ikke virkede, hvor han så også har smidt skylden videre til en tidligere ejer!


  • #20   26. sep 2009 pb sendt mate.

  • #21   26. sep 2009 hey jeg vil også gerne have en pm med svindlerens navn
    mvh k


  • #22   26. sep 2009 Han er godt nok lidt tung at danse med. Jeg skriver følgende besked til ham:

    "xx, du sælger en vare som du udmærket er klar over ikke er som beskrevet men derimod særdeles mangelfuld i forhold til det aftalte. Jeg har en tråd kørende, hvor dit navn ikke nævnes og de giver mig ret i at din opførsel ikke er i orden.
    Jeg vil ophæve købet uden omkostning for mig, da varen absolut ikke er som aftalt. Yderligere er det tydeligt at du må have været klar over disse mangler på forhånd.
    Jeg håber på en fornuftig respons og at du kan se det rimelige i mit krav.
    Hvis du ikke vil samarbejde vil jeg i første omgang kontakte dine forældre samt en admin på rcgalleri og sekundært politianmelde dig.
    Kim"

    Han svarer så:

    "Jamen synes da du skal snakke med ham der solgte bilen til mig.
    Sådan som han solgte en er sådan du har fået den.
    Dog med lidt skrammer på bunden da han malede bunden."

    Han forstår slet ikke at det ikke vedrører mig i hvilken stand den tidligere ejer har leveret den til ham.


  • #23   26. sep 2009 pm sendt kristian L

  • #24   26. sep 2009 ved at sælgeren læser herinde og vil bare sige at han skal da tage sig sammen og bide i det sure og lade handlen gå tilbage. det er det eneste rigtige at gøre. hvis det er fordi han ikke har cash på sig pga han har købt noget for pengene så må han få sine forældre til at punge ud.
    mvh k


  • #25   26. sep 2009 PM med knægtens navn, tak smiley

  • #26   26. sep 2009 Skriv til ham at det kan være skide ligegyldigt hvordan han købte.
    Han har selv skrevet til dig at han har kørt med den, så han må da have opdaget fejlene!
    Så kan han tude så meget han vil..

    Og hvis han så stadig nægter, så må du jo politi anmelde ham..

    Og hils ham og sig at han bare kan sælge det værktøj han har købt og navngivet igen! smiley


  • #27   26. sep 2009 - Og faktisk rimeligt sjovt at han skiftede navn efter denne tråd var blevet oprettet smiley

  • #28   26. sep 2009 haha ja une smiley Han skulle blive ip banned herinde fra imo smiley Og slæbes en tur i retten, så hans forældre ku få lov til at punge ud til kim og til sagsomkostninger smiley Så lærer han nok af det.

  • #29   26. sep 2009 vil også gerne have en pm med navn.

  • #30   26. sep 2009 Og det er så anden gang han skifter navn inden for ganske kort tid.

  • #31   26. sep 2009 Hvorfor mon^
    Han håber vel på at folk ikke kan finde ham igen.. Meeen.. det er nu ikke så svært smiley


  • #32   26. sep 2009 Jeg synes ikke jeg kan finde den ros/ris mappe, der nævnes, er der en, der kan guide mig.

  • #33   26. sep 2009 Sender lige et link i Pm smiley

  • #34   26. sep 2009 Tak smiley

  • #35   26. sep 2009 Ved I tilfældigvis hvordan man foretager en politianmeldelse.
    Jeg kiggede på politi.dk efter en blanket, men de eneste anmeldelsesblanketter jeg kunne finde drejede sig om tyveri af cykler, knallerter og lignende, så de kan ikke rigtig bruges.


  • #36   26. sep 2009 Ok, jeg havde håbet at jeg kunne skrive til dem, da det er en lidt halvlang forklaring at skulle levere over telefonen.
    Min plan er nu at jeg først forsøger at få talt med forældrene og hvis det ikke er lykkedes eller hvis vi ikke kan nå til enighed vil jeg politianmelde ham på mandag eller tirsdag.


  • #37   26. sep 2009 Tror desværre ikke du får politiet til at røre en finger, de er optaget af Klimatopmøde mm som har højere prioritet ;o(

    Overvejer meget at stoppe med at handle her på sitet, der er for mange totalt respektløse små knægte der ikke har en skid ærlighed og respekt for andre! Det er bare synd, for det er en god markedsplads vs HPIBajafan og FG Forum

    Men send venligst hans navn til mig, så vil jeg og forhåbentlig også andre anmelde ham og forsøge at få ham blacklistet


  • #38   26. sep 2009 Det er i øvrigt interessant at jeg ikke kan få lov til at skrive på hans ris/ros liste men får beskeden

    "Du kan ikke skrive kommentarer til denne brugers fotoalbums, da du er på brugerens filterliste."


  • #39   26. sep 2009 Det er fordi han har blacklistet dig, det er sikkert derfor at der kun er fyldt med halvdårlige beskrivelser af hans handler og ikke beskrivelser om sager som denne!
    Glad for jeg ikke købte nogle af de ting han tilbød mig!


  • #40   26. sep 2009 Lige præcis bo. Overvejer også at kun bruge den her side til salg af mine egne ting, og så forum. Alt alt for mange små uærlige børn med jord i hovedet.


    Kim, jeg har sendt dig en pb


  • #41   26. sep 2009 Tak Michael, den er også besvaret smiley

  • #42   26. sep 2009 hans navn / ip smiley i pm tak

  • #43   26. sep 2009 pb sendt rumle

  • #44   26. sep 2009 tak michael.

  • #45   26. sep 2009 kan jeg ikke også lige det brugernavn!!

  • #46   26. sep 2009 pm sendt Kenneth

  • #47   26. sep 2009 Ja jeg kunne da også godt bruge et navn.
    Så jeg ikke også render ind i tumpen


  • #48   26. sep 2009 pb sendt til rene

  • #50   26. sep 2009 selvfølgelig propel smiley Sender en pb

  • #51   26. sep 2009 Det er FANDME da irriterende, at man ikke kan stole på nogen længere.
    Kunne jeg også få en PM med personens bruger ?


  • #52   26. sep 2009 selvfølgelig mike smiley Den er på vej

  • #53   26. sep 2009 kim er ked af de håre ord i mod dig sidst du hade en tråd her på... det med den balancer. men kan godt følge dig i du er sur over den måde han er på. trode ikke han hade taget røven sådan på dig... håber du finder ud af noget med ham og får ham til at betale det hele tilbage..

  • #55   27. sep 2009 Spike, det er helt ok og tak for ordene nu.

  • #56   27. sep 2009 Ja, det ser ok ud. Alternativt kan man også bruge paypal, jeg har i hvert fald oplevet at få pengene tilbage når jeg har brugt paypal og sælger var en svindler (solgte falske flash cards til kameraer)

  • #58   27. sep 2009 det er ikke at hænge ham ud når det ikke foregår offentligt smiley Dvs så længe de modtager hans navn i pb, så overholder det reglerne smiley

  • #59   27. sep 2009 kan jeg også få et navn

    vil helst undgå at handle med ham


  • #60   27. sep 2009 pb med hvem det er

  • #61   27. sep 2009 må jeg osse li høre vem det er

  • #62   27. sep 2009 en ting jeg under mig lidt meget over... er at RCG overhovedet ikke gør noget ved disse problemer..

    svindlerne har jo alt på deres side... de kan filter folk .. så kommer de ikke på de (f***) ris/ros tråde folk mener er så gode (giver kun et billede af gode handler ikke dårlige)
    de kan oprette sig fra ny.. en logging af eks ip
    og bliver deres bruger/navn eller noget andet nævnt i en tråd, så kan de få den slettet

    det er jo et RET snyde/svindle land de har her.. og det er jo langt fra første gang problemet er her.. og det finde sikkert også på alle andre gallerier.. hvilket under mig endnu mere at der ikke bliver gjort noget ved det.

    til sidst.. undskyld for det sure oplæg... men er rigtig træt af se disse tråde hvor folk er blevet snydt.. det skulle ikke være nødvendigt overhovedet..


  • #63   27. sep 2009 Hej Kim,

    Jeg må sige at sagen har ændret sig en del, så jeg håber du får dine penge retur. Det er ikke den slags personer jeg er interesseret i her på RCG. Jeg ville også føle mig snydt, og tror faktisk jeg ville kontakte politiet i denne sag. Tænkt hvis alle handler skulle foregå på denne måde....ikke ret lækkert. Held og lykke med sagen Kim....håber det går din vej denne gang


  • #64   27. sep 2009 Hej Kim E,

    Har prøvet det du beskriver op til flere gange, og ja no offence det er prisen du betaler for at købe brugt. nogle sælgere er oprigtige og andre er bestemt ikke.

    Du har ret til at få dit køb afbrudt og hvis du stadig har alle beskeder samt alle bil dele klar til at returnere.

    Du skal ikke kontakte politiet de hjælper dig ikke, du kan kontakte forbrugerstyrelsen og bede dem hjælpe dig hvis sælgeren ikke ønsker at godtage din returnering.

    Dertil skal det siges at morfar bare siger et eller andet, for at få dig til at købe noget nyt hos dem. Du kan ca tage 50 % af alt hvad de har sagt mht til kritik...



  • #65   27. sep 2009 Jeg har nu kun oplevet meget få problemer ved køb af brugte ting, dette
    er første gang gang det har været så slemt.

    Han virkede nu oprigtig nok ham jeg talte med hos morfars, men selvfølgelig har du ret i at de gerne vil sælge deres varer.

    Det er nu sjovt, jeg havde ikke mulighed for at skrive på sælgers ris/ros liste, men en anden bruger gjorde det på mine vegne.
    Nu har sælger helt fjernet listen.


  • #66   27. sep 2009 sælger er på dybt vand og han ved det... men gør hvad du kan for at få ham til at betale tilbage..

    men lad os nu høre hvordan udfaldet bliver med ham...


  • #67   27. sep 2009 Jeg bliver ved med at nævne sagen, så han kan se det, indtil jeg betaler dig tilbage! smiley
    - Synes simpelthen at det er så svinsk!!


  • #68   27. sep 2009 Do'h! Der skal stå: Indtil han betaler dig tilbage smiley

  • #69   27. sep 2009 } The Une {

    jeg tror da kim vil blive meget glad for det hvis du ville betale ham tilbage. hehe

    så skal han jo ikke døje sådan med han den anden spade.


  • #70   27. sep 2009 aij une smiley Det da dig der skal betale tilbage smiley haha

  • #71   27. sep 2009 Kunne jeg også få navnet på synderen i PB

  • #72   27. sep 2009 Rimelig stor fail jeg lavede der ^^ smiley

    Steffen: PM sendt! smiley


  • #73   27. sep 2009 Det lader til at hjælpe, for nu har han skiftet navn, billed og slettet alt hvad han havde oprettet :b

  • #74   27. sep 2009 - og han er blevet 79 år og flyttet til København smiley

  • #75   27. sep 2009 Han hedder nu ____ _

  • #76   27. sep 2009 ja han tror nok vi er dumme. alle kan jo finde ham bare men ved hvem man leder efter..... kan ikke forstå han ikke bare sletter sin profil. og kan han komme tilbage når han er færdig med at tage røven på dem er på rcg

  • #77   27. sep 2009 Mike G


    slet heller det igen. du henger ham ud ved at sige hva han heller og det må man ikke her på rcg.


  • #78   27. sep 2009 heller=heder

  • #79   27. sep 2009 Så, nu er hans konto også væk

  • #80   27. sep 2009 Jep smiley
    - Jeg har svaret ham igen inde på BB, via. en rigtig god vens konto, hvor jeg også nævner at det er sjovt at han er slettet helt her indefra..


  • #81   27. sep 2009 tror i ikke bare han kommer tilbage igen efter et par dage...?

    håber ikke han gør men hvis det er nogle der finder ud af det må i gerne skrive for ville være meget kad af og skulle købe noget af ham.


  • #82   27. sep 2009 Det gør han sikkert.. Han har gjort det før, så han gør det sikkert igen.

  • #83   27. sep 2009 jeg vil da sige det er godt det ikke var mig han hade vært sådan der over for. så er jeg lige glad om så jeg skulle køre 500 km så ville jeg afligge han et lille besøg.

    jeg finder mig ikke i sådan noget. sådan en lille spade på 16 år der tror han er smart.


  • #84   27. sep 2009 Nu begynder han at stramme den rimelig meget.

    Tidligere i aften lyder han som om han er ved at komme til fornuft, han skriver at han gerne vil finde en løsning og efter et par sms’er frem og tilbage skriver han:

    ” Altså hvis du kan give mig tid til at skaffe 2450 så er det jo oplagt at vi lader handlen gå tilbage.
    Men hvad ville du ellers gøre?
    Mvh”

    Vi skriver så frem og tilbage om dette et stykke tid. Han kan ikke skaffe alle pengene med det samme, så jeg foreslår at han overfører en del af beløbet i morgen, så jeg kan se at han har reelle hensigter.

    Han bliver ved med at væve omkring hvad jeg vil gøre hvis han ikke vil annullere købet.

    Han skriver lidt efter:
    ” Kan jeg ikke præcist sige p.t.
    Men synes vi skal få noget godt ud af det her.
    Og jeg undskylder mange gange for behandlingen. Og jeg har ikke "snydt" dig bevidst. Og kan godt se det er trælst i dit sted.
    Men lad os da finde en løsning som føre til noget godt.
    Det er håber jeg at du acceptere og du også lidt kan se at jeg har fået falske oplysninger da jeg købte bilen. Og de oplysninger har jeg jo brugt da jeg skulle sælge den da jeg jo har gået udfra dem.
    Mvh Kasper”

    Så er der lidt mere væveri omkring det at skaffe pengene hvorefter jeg modtager følgende to beskeder:

    ” Jeg har nu snakket med nogle forskellige.
    Og faktisk burde du holde lav profil.
    Det du har gang i er faktisk at chikanere på en mindreårig m.m.
    Så jeg vil genoverveje det hele igen.
    Men stadig prøve at løse det hele.
    Synes iøvrigt ikke at du skal kontakte mig over tlf men istedet over Rcgalleri PM system hvis det er.
    Men jeg skriver lige imorgen når jeg har snakket med mine forældre og så sender jeg mit nye bruger navn til Rcgalleri imorgen så du kan kontakte mig der istedet.
    Det håber jeg du forstår da jeg faktisk prøver at sove og derfor ikke vil have smser bippe ind natten lang.
    Mvh”

    Samt

    ” Er ikke hjemme kl 12. Så det kniber lidt.
    Og behøver ikke dem på Rcgalleris troværdig hed den har jeg mistet for lang tid siden.
    Af ren interesse. Hvad vil du så gøre hvis jeg ikke vil anullere handlen?
    Desuden har du brugt bilen efter modtagelse så det er svært for dig at bevise at esc, som du siger, ikke virker.”


  • #85   27. sep 2009 Skulle nogen have lyst til at post mit seneste indlæg i den anden tråd http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=133269 er de velkomne

  • #86   27. sep 2009 Spike, jeg er også ved at være temmelig træt af hans små julelege omend jeg nu ikke har nogen planer om at besøge ham.

  • #87   27. sep 2009 jeg er nu stadig sikker på du kan anullere købet inden der er gået 14 dage..

    købte en gang en bil (golf2) skrev under på den var købe som beset

    der gik ca 14 dage der gik motoren til i den. så jeg fik en af mine venner til at se på den. det viste sig det var en top pakning der var gået. jeg tænket pyt vi får den lavet for ca 500.- MEN den hade så taget mere med så det viste sig at der også var en turbo der var gået til. så tænket jeg så måtte han jeg hade købt den af står for at få lavet. til at starte med var han også til at snakke med men efter han så hade snakket med hans advokat ville han ikke have noget med det af gøre.. jeg fik ringet lidt rundt og fandt ud af hvis jeg bare hade sat bilen op til han så skulle han ha lavet den eller give min mine penge tilbage. også selvom der var gået de 14 dage.... der er IKKE noget der hedder købt som beset når man snakker skjulte dele som en motor.. jeg kunne ikke gøre noget da jeg selv hade vært ved at lave på den... og så vit jeg ved kan man ikke skille en esc af. så det er bare med at komme i gang med at melde han og ringe til forbrugerstyrelsen og hvem du nu kan ringe til. har jeg forstået det rigtig at du har et billede af hvor han skriver den er 100% i orden. for har du det så står du altså rigtig godt


  • #88   27. sep 2009 og det er bare blive ved med at skrive til ham. for hvis han melder dig. hva skal han så sige til dem. øhhh jeg har taget røven på en (haha) og nu vil han ikke lade mig være fordi jeg ikke vil give ham sanst penge tilbage.(haha) kan i ikke godt hjælpe mig med at få han til at stoppe..

  • #89   27. sep 2009 hehe, god pointe smiley
    Ja, jeg har et screenshot af auktionen og heraf kan man se følgende ordlyd: "Alt virker 100% som det skal, og den fejler intet - ingen defekter, skader eller form for fejl"


  • #90   27. sep 2009 I øvrigt ændrer han jo mening som vinden blæser, det ene øjeblik tilbyder han 400 kr . i kompensation han skriver

    "Hey igen.
    Hvad siger du til at du får 400 en en slags undskyldning for det rod her. ? "

    Hvilket jo alt andet lige må tolkes som at han erkender at han har begået en fejl.

    Lidt efter lader det til at han vil gå med til at annullere handlen og sluttelig lyder det som om han nærmest vil melde mig til politiet.

    Udover det er hans bemærkning "Og behøver ikke dem på Rcgalleris troværdig hed den har jeg mistet for lang tid siden" rimelig uheldig.


  • #91   27. sep 2009 okay. så syntes jeg du skal komme i gang med at ringe i morgen. og så få nogle til at hjælpe dig. før de 14 dage er gået.. for han har jo bevist taget røven på dig og det kan du jo bevise. så det er bare komme i gang.

  • #92   27. sep 2009 nu er det her nået til et punkt hvor jeg synes i skal tænke jer rigtigt godt og grundig om inden i skriver, du kim kommer ikke videre ved at chikanere knægten ring til hans forældre, tænk jer om det er en knægt på 16 år i kører hertz på, Han kan faktisk melde dig til politiet Kim og der findes love der beskytter mindreårige imod voksen chikane , drop alt kontakt med ham og få fat i hans forældre og det er mere for din egen skyld, det er mit råd som en der arbejder med børn og unge til dagligt

  • #93   27. sep 2009 For såvidt er de 14 dage vel ikke noget problem idet jeg allerede har krævet købet annulleret. At han så er lidt træg til at opfylde sin forpligtelse er en anden sag.


  • #94   27. sep 2009 måske lars har ret ring til hans forældre i morgen. vil de heller ikke gøre noget ved så syntes jeg du skal melde ham.

  • #95   27. sep 2009 Det skal så siges at hetsen består i at jeg besvarer hans sms'er og jeg tvivler på at politiet vil opfatte dette som hetz uanset hvor ung eller gammel han så er, men tak for det velmente råd.
    Derudover er jeg ganske enig i at vejen frem er at tale med forældrene hvilket jeg også har til hensigt. Jeg ville bare give ham en chance for at undgå dette da jeg kunne forestille mig at det ville være ubehageligt for ham at skulle involvere dem, men der er nok desværre ingen vej udenom.


  • #96   27. sep 2009 det er nok det smarteste, tror ikke du kommer videre med ham, pøj pøj med det

  • #97   27. sep 2009 kim kan du ikke skrive pm hvordan det kommer til at gå. hvordan det hele ender..

  • #98   28. sep 2009 Jo, det sal jeg nok gøre når det er afklaret.
    Hvis det ender godt vil jeg dog skrive det her i tråden.


  • #99   28. sep 2009 Situation er afklaret nu. Jeg har sammen med sælger og hans forældre fundet en tilfredsstillende løsning, som indebærer at sælger overholder sit ansvar som sælger.

  • #100   28. sep 2009 Er der en, der gider at skrive min sidste besked i den anden tråd.

  • #101   28. sep 2009 godt at høre det hele gik som det skulle..

  • #102   28. sep 2009 Ja, jeg er også lettet over det faldt på plads og tak for opbakningen.

  • #103   28. sep 2009 får du dine penge tilbage eller for du penge til at bygge den op til det han har lovet?

  • #104   29. sep 2009 Jeg får penge til at bygge den op

  • #105   17. mar 2010 Dejligt at læse du fik styr på det hele - Surt at skulle bruge så meget tid på sagen.

  • #106   31. okt 2012 www.privatetrust.dk er lavet til det formål....

  • #107   1. nov 2012 det var dælme da også at komme med sådan et indlæg lidt sent smiley

Kommentér på:
Vurdering af købsforløb ønskes

Annonce