{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hey..
Har længe ville ha en nitro/benz bil.. så har lige et par spørgsmål...

1 - Er en nitro/benz bil dyr i drift (dele, nitro...)

2 - Er en rex-x en god begynder bil?

3 - Er nitro biler bedre end benzin biler eller omvendt?

4 - Hvad for en nitro/benzin bil ville i anbefale som en god begynder bil??

men ved ikke helt om jeg skal købe en, tror bare jeg ligger den på hyllen efter jeg har kørt lidt med den... nogle der tænkte på samme måde??

takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål
  • #1   12. mar 2005 1 - Det er en forholdsvis dyr hobby da nitro koster ca 10 gange så meget som alm benzin. Dele er billige nok syntes jeg

    2 - Det vil jeg sige JA! til da jeg selv startede med den
    og nu da man kan få den RTR for 3000,- syntes jeg det
    er det perfekte køb

    3 - kommer an på om det er kører egenskaber eller hvad det er benz er billigere end nitro og benzin biler er vist også lettere at starte.

    4 - Jeg syntes Rex-x'en er en rigtig god begynder bil
    som man kan købe massere fede ting til.

    Vidste ikke om jeg ville kører med den. men når man prøver det første gang bliver man helt grebet af det og bliver sur når tanken er tom smiley nu ligger min dog på hyllen da jeg skal have en ny trækstarter til den. Men ellers bliver den kørt meget med da jeg også kører sammen med andre.

    Håber jeg har givet svar på dine spørgsmål smiley

    _______________
    MVH
    Piv
    Tjek da lige www.XtremeNitroRacing.dk


  • #2   12. mar 2005 Du skal være opmærksom på at brændstof RC er en, alt efter indtægt, relativ dyr hobby.
    For at få mest ud af hobbyen, synes jeg du skal have forhold som gør at du altid har råd til at købe reservedele, brændstof etc. for ellers taber du interessen, når bilen siden sidst stadig ikke er blevet reperaret - og DET er ærgeligt.
    Så gør dig fra starten klart at du vil bruge, alt efter hvordan du kører, en slat penge på brændstof, sliddele samt uforudsete crash. Jeg kan ikke sige hvor mange penge det koster om året i reservedele, men et par tusinde om året kan det godt koste.
    Jeg vil ikke skræmme dig, men vi skal også se på det med et realistisk syn, og der skal postes penge i sådan en bil.

    Du kan godt købe en "billig" RTR og køre med den og se om det fanger dig (det gør det højst sandsynligt :), men når du bliver bedre og er mere inde i stoffet, så synes jeg du skal købe en custom bil, hvor du selv vælger servoer, sender osv. da det giver nogle gode fordele.

    En benzinbil er dyrere i indkøb, end en nitro (ofte ihvertfald), men den er for en ny i faget noget nemmere at have med at gøre. F.eks sådan een som jeg har: når man får den skal der fyldes benzin på og så trækker man i snoret 2 gange og så ud og køre.
    En nitro skal ofte indstilles, der skal bruges gløderør, motoren skal holdes varm og må stadig ikke blive for varm osv. Men der er mange der ved meget mere om nitro end jeg, så det vil jeg ikke gøre mig klog på.

    Men gør dig klart at det koster en del penge, men tilgengæld får du mange timers sjov ud af det.
    Læs mere om emnet på de forskellige sider.
    www.rcfreaks.dk for nitro'er (især) og www.fg-forum.dk for FG'er som er store benzinbiler.


Kommentér på:
Et par spørgsmål

Annonce