454 visninger
|
Oprettet:
traxxas IQ radioanlæg? {{forumTopicSubject}}
hej rcgalleri. har lige købt en fg beetle. og den køre jo super. men radioanlægget kan kun række 50m inden den for en dårlig forbindelse? anlægget er et traxxas IQ 3 kanals der er fra en revo 3,3??
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
Typisk ved FM og AM anlæg er at folk klipper eller forkorter antenne ... hvilket er en KÆMPE fejl ... alle antenner er afstemt efter den frekvens de skal sende / modtage med - og derfor hvis folk forkorter antenner kan det have store konsekvenser for sender/modtager-forhold.
(samme gør sig gældende hvis antennen er for lang ! - så det kan også gå galt hvis man skifter atennen ud - dog tror jeg de fleste du køber er afstemt til 27mhz +/- området)
En anden ting jeg opdagede med en gammel kina bil - var at krystallen skulle sidde på en helt bestemt måde i senderen - Man skulle sådan "trykke" den ekstra meget ind imens man kørte, altså have en finger på steder hvor krystallen var eller sådan noget.
Nu er det jo Traxxas så det burde ikke være det - men prøv evt lige at kontrollere at krystaller sidder ordenligt.
Sidst men ikke mindst kan jo være batterier på sender der ikke er alt for gode - men tror nu du har kigget det efter som det første jo
Så er jeg tom for ideer -
MVH
Henrik
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 88 Svar: 717
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 6 Svar: 973
Check at du bruger radiostøj dæmpede Tændrør. Typiskt har disse et R i modelbetegnelsen, og er en tand dyrere.
Skift også gerne tændrørshætten til en støjdæmpende type.
Man kan få hætter i metal, der indkapsler tændrøret, disse er de bedste. Der skal man dog være opmærksom på at hætterne findes i en kort og en længere udgave, afhængigt af hvilket tændrør man vil benytte.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 486
Jesper: modtager antennen er forhåbentlig som på alle andre fg'er
Henrik: har ikke forkortet antenne, krystal har jeg sikret sidder fast, og min revo køre super på de batterier..
traxxas IQ radioanlæg?