{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Spørgsmål - FG CUP/EVO 08-09? {{forumTopicSubject}}

Hejsa RC-galleri.

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ønsker KUN at hører fra folk, som ved hvad de snakker om!
Altså folk som på én eller anden måde har tilegnet sig erfaring mm.

Jeg har nu kørt med nitro off-road biler i ca. 2år. (Hvilket jeg er meget glad for).
Nu sys jeg bare snart det er tid til, at komme et skridt mere op af trappen, og overvejer at anskaffe mig en 1:5 benzinbil. Valget står mellem en FG CUP 08 og en HPI baja 5b SS

Da jeg allerede kører offroad med min HPI Savage X SS, hælder jeg mest til en benzin onroad.
Men da jeg stort set ikke kender til FG, har jeg så lidt spørgsmål.

- Hvad er den præcise forskel mellem en FG EVO og en FG Cup? (Og lad nu vær med, bare at svarer at EVO en en proff. Bil og koser 3 gange så meget.).
- Er en FG CUP 08 en god bil? (Plus og minusser)
- Er der nogle opgraderinger man burde købe med det samme?
- Er reservedele dyre til FG? (I forhold til andre benzinbiler).
- Er der nogle steder på nettet jeg kan læse om FG CUP 08 bilen?
- Hvad skal jeg have af udstyr mm. Når jeg aldrig har kørt med benzinbil før (Benzin, værktøj, olie mm.)
- Er der andet jeg burde vide?


Jeg kommer helt sikkert med flere spørgsmål, når snakken først kommer i gang.


Rasmus Pedersen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål - FG CUP/EVO 08-09?
  • #1   29. nov 2009 En FG-cup kan du jo bruge til løb, mener ikke at der findes nogen løb for EVO(?)

    Synes ikke FG- dele er dyere end andre benzin-biler. Men jeg kender ikke noget til priserne på Kina-bil-dele

    Opgrader begge servoer hvis du køber en RTR model (eller hav dem i reserve til når std-servoer ikke virker længere. Og så en tun-udstødning - så er du godt kørende med en cup.


  • #2   29. nov 2009 Bo FG sælges ! - Som udgangspunkt skal jeg ikk kører løb, men bare for sjov (Altså ligesom min HPI Savage).

    Mht. prisen på reservedele på f.eks. en FG, kan jeg se, at de også lige er lidt dyere ned f.eks. nitro biler.
    Kiggede på FG-hobby.dk på f.eks. et klart karos, og det koster jo satme over 1000kr. damn det mange penge, for en gang umalet lexan smiley

    Hvad er forskellen på en FG CUP og så FG Sportsline?

    Rasmus.


  • #3   29. nov 2009 Rasmus P: Tror det du får mest sjov ud ad for pengene er FG-truck.
    Der står en lille begynder-guide hvis du går ind på FG-forum og søger på onroad.


  • #4   29. nov 2009 fg-forum.dk

    Prøv at søg derinde smiley



  • #5   29. nov 2009 FG Cup leveres ALTID med tunudstødning, Det er en fed bil (har en selv), men der er IKKE nogen Cup længere. Der kommer en GT Klasse til foråret som afløse Cuppen. Der burde Cup-bilen kunne deltage uden tilretninger; men regler ligger ikke færdige endnu for serien.

    Til offroad skal du vælge HPR Baja 5b eller T, de er væsentlig mere stabile i kvaliteten end FG (har været startet med FG). Dog er FG bedre til Bash (skrænter, hop mm) end HPI Bajaer (det er min og flere andres mening; men det bliver til stadighed diskuteret)

    Vedr Evo har jeg ingen erfaring, men er du ny og ikke søn af en millionær, så prøv Cuppen af, den koster som ny hurtigt 10K, 6K for bilen og derefter med servoer, Fjernstyring, Dækvarmere, Dæk, cambermåler, omformer til dækvarmere, diverse dele, maling af karrosse osv. + 4 K ca..


  • #6   30. nov 2009 evo 4 7 8 og hvad de nu hedder bliver brugt i touring car.. men for at kunne følge med i den klasse er budgettet nok 30 -50.000 for et år..

    det billigste er nok enten cup/gt eller truck.
    bor du i odense ? for du skal også tænke på transport til og fra bane..elller p-plads.


  • #7   30. nov 2009 Kuno...fra Korsør . - Nej, jeg bor i Faaborg, men hvorfor?

    Jeg skal som sagt ikke kører løb som udgangspunkt.. Jeg kører mest af alt bare for sjov og hyggen skylds, men derfor er jeg stadig meget perfektionistisk, og vil gerne have noget kvalitet smiley

    Er der nogle steder på nettet, hvor jeg kan læse om alle de løb, krav til dem mm.?

    Rasmus.


  • #8   30. nov 2009 dasu.dk

  • #9   30. nov 2009 hvis du kun skal køre "p-plads" race så er en carson c5 vist ok

  • #10   30. nov 2009 Kuno...fra Korsør . - Som sagt ønsker jeg kvalitet, og carson er ikke noget for mig.. Det bliver helt sikkert en FG onroad, men hvilken ved jeg ikke endnu..

    Rasmus.


  • #11   30. nov 2009 (link fjernet)

    her er et godt bud så.


  • #12   30. nov 2009 at købe en en EVO til at køre med forsjov, ville være fuldstændigt tåbeligt. hvis du bare skal ligge og trille rundt på en p plads et eller andet sted, gør FG cup jobbet flot, hvis det var mig der skulle ud at købe, ville jeg vente til FG importør kom med et tilbud på FG gt, for at se om du fik mere med til den. du kunne også købe en HARM, det er heller ikke dumt.

    Sportsline, cup og GT er den sammen bil bare med opgraderinger.


Kommentér på:
Spørgsmål - FG CUP/EVO 08-09?

Annonce