{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
271 visninger | Oprettet:

Søren M
Søren M
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 12

Buggy eller Monster? Og 200 andre ?... {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har tænkt mig at købe en bil, men ved ikke hvilken. Det skal være en som kan køre de fleste steder, så en "racer" er udelukket. Kan man køre med en buggy på f.eks. en fodboldbane eller lignende?

Hvad er fordelene ved en monster-truck frem for en buggy? (hvis der er nogen!)

Jeg har set lidt på en buggy som hedder "GV 1/8 Rex-X RTR, 4WD". Er den noget værd?

Hvad er der ellers af off-roaders i ca. samme prisklasse?

Er det noget med at buggys i størrelsen 1/10 generelt har dårligere køreegenskaber end 1/8'erne?

Hvad med en Traxx NITRO RUSTLER 1:10? Er det ikke irreterende med baghjulstræk?

Mvh.
Søren Madsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Buggy eller Monster? Og 200 andre ?...
  • #1   28. mar 2005 hmm.. skal det være nitro...?

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    mar 2005

#2   28. mar 2005 Yes, Sir! smiley

• #3   28. mar 2005 Vælg en buggy hvis du vil have fart. Buggy´er er også sjovest på bane. Hvor MT egner sig til både kørsel på bane og eller hvor du ellers skulle få lyst til at køre.

MT er mere klodset at køre med. Men en MT er mere køre over alt venlig. MT er også mere til store hop og show kørsel eller hvad man skal kalde det. En Buggy er ikke særlig godt til hop.

Så vælg en MT hvis du vil køre hvor som helst og store hop/showkørsel, eller vælg en buggy hvis du mere er til bane kørsel.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    mar 2005

#4   28. mar 2005 Tak for svarene.

Så græs er generelt no-go med nitro-biler?
    Hvor kører i, når i ikke lige har en rigtig bane i nærheden?

Søren

• #5   28. mar 2005 Ja, jeg vil nok også vælge en buggy pga. de bedre køreegenskaber som de jo har.. Jeg vil dog sige at jeg ALDRIG har haft problemer med nogle af mine motorer mht. at køre på græs, F. eks er temmelig mange buggybaner i England bla. lavet på græsunderlag, der bare kræver en lidt anden opsætning af fjedrene, og det som K. Winkel påstår med at en buggy ikke er god til at hoppe må da kun være pga en brugerfejl.. Alle de buggyer der kører i min klub hopper da generelt kanongodt. Hvis du skal køre på asfalt med en 1/8 buggy er det dog en god idé at skifte off-road dækkene ud med et sæt on-road. Både pga. det forbedrede vejgreb, men også fordi det er synd at ødelægge "jord" dækkene på asfalt..
    Mvh. Michael

• #6   28. mar 2005 Hvis det er højt græs kan det give problemer... En fodboldbane klare både buggyer og MTer uden problemer.

• #7   29. mar 2005 Hvis du har plads og penge, så se på FG bilerne, der kører på olieblandet benzin, så er der ikke problemer med dyr Nitro, og gift tilladelse eller hvad man skal have idag.(Er ikke i DK, kender ikke DK regler for Nitro)

De er dog i 1/6 og kræver en pæn del plads, men har ikke problemer med højt græs, med mindre vi taler om græs der er over ½ meter højt.

De har heller ikke problemer med at holde i tomgang i længere tid.
    Tilkørsel tager 1-2 tankfulde, og der er ingen tuning hver gang man kører, for at den yder optimalt.

Den kører ca. 45 min på en optankning.

Der findes både Buggy og MT fra FG.

De er meget holdbare, og vildt fede at køre med.(Min egen helt farvede mening)

Kommentér på:
Buggy eller Monster? Og 200 andre ?...

Annonce