{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Salgsannoncer - BYD {{forumTopicSubject}}

Så er der igen. En annonce har en nitro-tankflaske til salg uden angivet pris, med med opfordring til at komme med bud. Flaskens nypris er 39 kr. hos morfars.
Når der så kommer et bud på 10 kr. bliver annoncøren sur.

I mine øjne kan man sælge ting på 2 måder:

1. Angive pris - køber der først indviliger i at give prisen har købt.

2. Auktion med bud. Her kan man evt. angive en mindstepris, men man bør angive en udløbsdato for auktionen. Den der har budt højst over mindsteprisen ved auktionens slutning har købt.

I begge tilfælde har man indgået en aftale om handlen til den pris der er fastsat/opnået ved bud - og det gælder både køber og sælger. Sælger kan altså ikke hæve prisen efterfølgende, hvis der f.eks. har været stor interesse.

Jeg forstår ikke de annoncer med "BYD" uden udløbsdato for auktionen, og jeg forstår slet ikke de annoncører som ikke sætter mindstepris og så bliver sure over bud.
Budrunder foregår som regel på den måde, at buddene starter lavt, og så er meningen jo at man byder hinanden op. Og man skal jo starte et sted. Og hvis der ikke kommer nogen bud over 10 kr. på en tankflaske, ja så er det jo det den er værd i salgsværdi her på forummet i øjeblikket.

Så hermed en opfordring til annoncører:
Hvis i skriver "BYD", så sæt en mindstepris hvis i har en sådan. Hvis i ikke har, så lad være med at hidse jer op over de bud som kommer - i er selv ude om det.

Og hvis i virkelig ønsker at lave en auktion, så skriv f.eks. "sælges til højeste bud d. 28/2 kl. 12:00"

Prøv også at tænke på hvad for indtryk eventuelle købere får af jer, når i som svar på et bud farer i flint og skælder ud. Min tanke er i hvert fald - "Ham skal jeg aldrig handle med" Den sælger som skriver "Mjaa, vi skal jo nok højere op :-)" han sætte ikke sig selv i et dårligt lys, og har større chance for efterfølgende at opnå en god pris.

Nå, det blev lidt langt, men undrer mig bare meget over hvad jeg ser i markedet.

(...og jeg forstår slet ikke at man sætter noget med en nypris på 39 kr. til salg - forær dog lortet væk til den første der vil afhente, men det behøver jeg selvfølgelig heller ikke at forstå, måske har jeg bare for mange penge....)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgsannoncer - BYD
  • #1   2. feb 2010 Velkommen til Rcgalleri...

  • #2   2. feb 2010 tror dem som skriver bud, faktisk godt ved hvad de vil have for tingen, mn de håber alle på at en eller anden tosse overbyder helt sindsyg

    men det sker jo aldrig


  • #3   2. feb 2010 Ja, igår bød jeg som den eneste, mindsteprisen på en annonce, så sagde han at han havde højere bud, men dem kunne jeg ikke se, så jeg valgte at gå langt væk fra den annonce.
    Han troede lige at han skulle trække prisen op, den sjover smiley


  • #4   2. feb 2010 Mupersule N har helt ret, der burde være en auktion og en salgssektion, auktion bør køre med min. pris , køb nu og udløbsdato, ikke alt det andet pjat. Men det har været oppe før og bliver sikkert aldrig lavet, desværre.

  • #5   2. feb 2010 de værste er de ignoranter der tror at de kan give udestemmer for hvad de selv betegner som skambud, og folk som tror de kan få nyprisen fordi deres enhed er 3mdr gammel i mine øjne er en enhed værd halvpris så snart den forlader en butik,

  • #6   2. feb 2010 lars
    hvad angår pris, så er der ingen regler for hvilken % en vare er værd efter den er blevet brugt

    det handler om udbud og efterspørgsel
    et eksempel er de gamle tamiya modeller, som faktisk er steget i pris

    et andet var 1/16 revoer da de lige kom frem
    jeg fik faktisk samme pris for den selvom den var brugt da jeg solgte den, fordi jeg tidligt havde hevet en hjem fra US, og der var mange som gerne vill ahve fingre i en, uden at skulle handle i udlandet


  • #7   2. feb 2010 Hvor er vi enige smiley
    Så skal vi bare have ændret reglerne som John skriver. så vi kan undgå alt det pjat. Jeg håber at en admin kigger med........


  • #8   2. feb 2010 Lars - jeg er stort set enig med dig. Men hvad folk vil sætte deres ting til salg til er deres egne sag. Den slags regulerer jo sig selv hvis tingene ikke bliver solgt. F.eks. den HPI 5B som var til salg for 20.000 herinde, og som sidst jeg kiggede var nede i 10.000 (aner ikke om den er blevet solgt.)

  • #9   2. feb 2010 Lars S.
    Ja lige præcis.
    I mine øjne er en enhed, uanset om den lægger usamlet i kassen stadig brugt, hvis den sælges af en privat.....


  • #10   2. feb 2010 det undre mig at der gang på gang dukker emner op hvor folk ønsker der sker ændringer på de forskellige gallerier, hvad ender det med hver gang??
    >håber at en admin kigger med<
    >det burde ændres<
    >det er for latterligt<
    og hvad der nu alt bliver smidt afsted..

    hvad med rent faktisk at kontakte personen istedet for at "håbe" på det bliver set (hvilket det ikke gør)

    der ligger Ikke noget ondskabsfuldt i ovenstående, jeg mener det piv alvorligt.


  • #11   2. feb 2010 Det er godt at du er her så Tass smiley

  • #12   2. feb 2010 Kan godt følge dig lidt Tess.
    I har nok også mange andre ting at tage jer til, Når i logger på Rcgalleri. Istedet for at kigge alle Forum emner osv igenem.


    Synds det er helt iorden at man bare skriver byd, men man skal ikke give en ud-stemelse eller at de bliver vildt sure. Man ved jo at man næsten altid for et skambud, også kan du takke nej tak, også tage den fra den pris af, Og det kan også være svært at hvide vad den er være, ved at se på billeder, Når de ikke altid er helt gode.
    Og en tekst kan ikke helt give MIG en fornemelse over hvor god stand den er i, Men kan give et lille ind-blik.


  • #13   2. feb 2010 > Det er godt at du er her så Tass smiley <

    meaning?!?


  • #14   3. feb 2010 Kort sagt, har man ikke opgevet en pris, kan man ikke klage over de bud der kommer. Uanset om det så er 50øre for en bil til 10.000.
    Længere er den ikke. Bliver man sur over skambud på sin annonce uden pris er det spild af tid at kontakte en HA.
    Overholder folk konsekvent ikke det der står i annoncen (f.eks fast pris, ingen bytte etc) er i mere end velkomne til at kontakte en HA/mig, men husk nu lige på at ejeren af annoncen ligeledes skal holde et sobert sprog, UANSET hvor nedværdigende modparten bliver. Ellers er der 2 personer der bliver kontaktet af HAen smiley


Kommentér på:
Salgsannoncer - BYD

Annonce