{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

AMB eller Robitronic tælleranlæg? {{forumTopicSubject}}

Vi er en ny rc klub der kører 1/10tc stock og mod. og 1/12 mod. på en 320m2 stor tæppebane.

Klubbens hjemmeside er www.drcr.dk

Vi vil have et tælleranlæg, som kan bruges af vores medlemmer, men også kører fra andre klubber der skal kunne træne hos os.

Hvad er fordelene ved Robitronic og AMB anlæget?
Flere i klubben synes det er dyrt med AMB's personlige tællerbrikker, men kan Robitronic's anlæg følge med når der bliver kørt 1/12 med 4,5turms motorer?

Skriv jeres mening, på forhånd tak.

Hilsen Klaus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AMB eller Robitronic tælleranlæg?
  • #1   5. feb 2010 Robitronics anlæg er rigtig fint til prisen, men i og med det er infrarød det kører på, kan det give problemer på flere måder, hastigheden og størrelsen på bilerne er intet problem, men muligheden for antal biler på banen af gangen kan give problemer for robitronics system, da det kræver flere modtagere som skal placeres på en bom over banen.
    Robitronics software er heller ikke optimalt til afholdning af løb, nu er det længe siden jeg sad med det robitronic system vi bruger til vores 1:18 klub, men jeg kan tydeligt huske noget der bare slet ikke var optimalt på det område.
    Men den største fordel er selvfølgelig prisen.

Med AMB har du et system som er "skjult" for føreren, og et system som fungere hvis man skal afholde større løb osv.

• #2   5. feb 2010 Sådan som jeg har forstået det så er AMB det anlæg der bliver brugt "alle" steder, så for at undgå at ryge i et problem med tællebrikker synes jeg i skal satse på AMB. Det er desværre også ret pebret, men tror sgu det andet bliver noget rod smiley

• steen g
    steen g Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 28 Følgere: 26 Svar: 12
    #3   5. feb 2010 hej. robatronik kan godt bruges. og er nok det i skal tage så længe i ikke er flere. er lidt bøvlet da modtagerne er nød til at være over tæppet og det anlæg er også ret dårligt softvare messigt. men jeg vil vudere at amb er for dyrt for jer. tag først at blive en etadeleret klub i nogle år. er rigtig flot det i har opnået ind til vider. men det skyldes nok også kun at der er 3 -4 personer der brænder for klubben.

hilsen steen graversen

• #4   5. feb 2010 Klaus din rotte

Du ved godt hva der der skal vides om de tælle anlæg
    Du er bare ude på at få nogle billige point

Støtter lidt op om det steen skriver men vi må se hva det bliver

Henrik

P.S Nu når vi har dig Steen sidder der ikke både en AMB og en Robitronic i din 1/12 ?? bare noget mig og basse kom til at snakke om..

• #5   5. feb 2010 Mange tak for alle jeres kommentarer. (Også Henrik's smiley

Tror nu Robitronic tælleranlæget godt kan bruges til vores nye klub.
    Tak for de pæne ord Steen G, ja vi er nogle der brænder lidt for det men det kender du jo også!! smiley

Hilsen Klaus

• #6   5. feb 2010 Har Rasmus og Bjarne Callesen ikke et AMP Tællersystem tilsalg ?

Jeg ved at Odense RC Mini-Race nok og skal af med deres på et tidspunkt, pga der lige er kommet et sprit nyt AMB system kaldet MYLAPS !

Hilsen Rasmus N.

• #7   5. feb 2010 Hej Rasmus

Har snakket med Rasmus Callesen om deres anlæg.
    Det kører kun sammen med de "gamle klodsede" tællerbrikker, og ikke de personlige....

Spændende med det fra Odenes! hvem skal man mon snakke med?

Hilsen Klaus

• #8   6. feb 2010 Tror du skal have fat i christer smiley

Men nu er det jo ikke sikkert vi i, Odense RC Minirace skal af med det før engang efter sommerferien smiley
    Jeg kan ikke svare dig på det.
    Men har bare hørt at vi skal have det nu anlæg..
    Alle i Odense RC Minirace som har en Personligbrik, har fået tilbudt at få den byttet til en af de nye fra mylaps smiley
    så regner da stærkt med at grunden bag denne beslutning betyder at de bestiller det ny MyLaps/AMB tællersystem

Hilsen Rasmus N.

• #9   7. feb 2010 Hej Rasmus

Har skrevet med Christer.

Hilsen Klaus

• #10   11. feb 2010 Det skal lige siges at de "almindelige" personlige tællerbrikker også virker på det nye MyLaps (RC4) og ikke KUN RC4 brikker. Dog virker de HELT gamle klodser som Tinglev har til salg ikke. Gør de nu heller ikke til hverken RC2 eller RC3.

Kommentér på:
AMB eller Robitronic tælleranlæg?

Annonce