karburator {{forumTopicSubject}}
Hej hvad kan og hvad gør og hvordan virker en composite-body slide-type carburettor.
Her er den tekst der høre til: A huge composite-body slide-type carburettor enables the fuel to reach the combustion chamber without boiling away.
Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er eller hvordan den/det virker.
Det er noget om en karburator fra HPI og det er noget jeg har taget fra HPI's hjemmeside, her er linket: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=882&lang=en
Og det her er overskriften hvor teksten står under: Nitro Star F3.5 - New engine for more power! I teksten under det er her hvor det her står : A huge composite-body slide-type carburettor enables the fuel to reach the combustion chamber without boiling away.
Hej håber at i kan forstå lidt af hvad jeg mener.
Med venlig hilsen: Gorm.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
dec 2009
Følger: 33 Følgere: 30 RC-enheder: 6 Emner: 85 Svar: 134
maj 2005
Følger: 134 Følgere: 128 RC-enheder: 21 Emner: 277 Svar: 1.565
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Salgsgas
maj 2005
Følger: 134 Følgere: 128 RC-enheder: 21 Emner: 277 Svar: 1.565
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Ikke alle nitro-motorer har slide karburatorer. De mindre har en roto-type karburator.
I min profil kan du se min hjemmeside, hvor der bla. er en artikel om hvordan en nitro-motor virker. Der er fine billeder der viser hvad en slide-karburator er, og hvordan den virker.
Grunden til at man vælger et komposit ( typisk en type nylon ) til huset er, at det isolerer med varmen fra motoren så risikoen for, at nitro brændstoffet i karburatoren ikke begynder at koge, specielt lige efter at man har stoppet motoren ( for f.eks. at tanke ).
Andre karburator huse er lavet af aluminium, som leder varmen...
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe
karburator