{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan slukker jeg nitro bil.
  • #2   18. feb 2010 Eller klem nitroslangen sammen, så der ikke kan komme nitro ind i motoren.

• #3   18. feb 2010 tak skal du have._:D

• #4   18. feb 2010 eller når du kikker på bilen nede fra er der lavet et aflangt hul i bunden, hvor du kan se et metal hjul fra motoren af, sæt en sko på dette metal hjul og motoren stopper, dette er det bedste måde (for din motor) at slukke bilen på, hvis du klemmer nitro slangen kommer der ikke smørrelse til din motor, og hvis du holder for udstødningen kan din bil drukne så den har svært ved at starte den næste gang,, men bruger altid selv en finger på udstødningen, held og lykke med den;-)

• #5   18. feb 2010 Du må for guds skyld ikke tage strømmen!. For så stikker din bil af!. Medmindre du har en failsafe, som man desværre ser alt for lidt på div. biler...

• #6   18. feb 2010 Tobias D

Hvordan kan bilen stikke af hvis han tager strømmen ?... Servoen står med gasspjæld i tomgang ?.. Hvem flytter den når strømmen er taget ?

Karsten

• #7   18. feb 2010 jojo Karsten, men hvis man ikke er roteneret angående, at tage strømmen kan den hvis den bare står lidt højt i tomgang begynde og køre. Som regel nor du tager strømmen fra en servor (Vi snakker og std. servorer altså ikke de bedste af de bedste) Så vil den lige rykke en lille smule. Sådan et lille piff, og det kan altså godt være nok...

• #8   18. feb 2010 Tobias

Hvis han vælger og tage strømmen, hvad hjælper en failsafe ham så ?

Karsten

• #9   18. feb 2010 må jeg spørge om en ting togang skruen der der hvor nitro slange går ind.

• #10   18. feb 2010 Lasse L

Nej det er HSN (High Speed Needle)

Karsten

• #11   18. feb 2010 den beste mode at slukke en nitro bil er ved at klemme på brændstof slangen, således at du brænder det sidste metanol af der er i motoren, en motor har ikke godt af at stå med nitro i, da det tiltrækker fugt

• #12   18. feb 2010 Du indstiller da bare din servo arm og bevægelse efter at når din gastrim står f.eks. helt i bund, lukker den for gasspjældet som medfører at motoren går i stå.
    Når du så skal starte den igen stiller du trimmen op til tomgang.

Sådan gør jeg på mit fly og det fungere ganske fint.

• #13   18. feb 2010 Brian F
    Fly og biler er ikke det samme.
    Gør man det på en bil, så hver gang man bremser, ville bilen gå ud.

• #14   18. feb 2010 Lars S - den beste måde er IKKE at klemme slangen. Så får motoren ikke smørelse. Den bedste måde er en fod (eller finger hvis man er modig) på svinghjulet. Så drukner den ikke, og den får stadig smørelse.

Desuden er det vigtigt at have en elastisk på gasspjældet, som automatisk hiver gasspjældet tilbage i neutral position. En failsafe virker kun når der er strøm på bilen, men intet signal. Så snart der ikke er strøm på servoerne, har de ikke noget kraft, og så vil en elastik kunne lukke gasspjældet på motoren, så bilen bare står stille.

• #15   18. feb 2010 Den der med at moteren ikke bliver smurt når man klemmer slangen.. Hvor har i den fra ?.. har i nogensiden prøvet og skille en Nitromotor ad, og set hvor meget olie der ligger inde i sådan en motor ??..

Nu har jeg fløjet en 6-7 år, og det er normalt man lader fly eller helikopter løbe tør for brændstof i luften, og derefter lander man, så er motoren tom for Nitro som ellers får motoren til at ruste, og man skal ikke stå og døje med og tømme tanken..

Der er et utal af eksempler på motoren der både er 20 og 30 år gamle, som aldrig har feglet noget som helst...

Karsten

• #16   18. feb 2010 jeg bare begyndt at holde på udstødningen.
    men tak for alle de gode råd. kom endelig med flere.

men blev lidt chokeret for normalt er jeg vant til speedway og scooter og der sidder død mands knap på. så? jeg syntes det var mærkeligt.:D

• #17   18. feb 2010 og jeg syntes selv en rc motor er en scooter motor i mini og jeg ved motor ikke har godt af at blive slukket på nogen af måderne

• #18   18. feb 2010 nu er en nitro motor ikke en scooter motor i mini størrelse, der er ikke nogen tænding men et gløde rør som selv holder sig varmt når motoren er igang, så der er ikke rigtigt andre måder at slukke den på, den med at holde på udstødningen er ikke så god, da du efterlader en masse nitro inde i motoren, som så vil ruste indvendigt, nu er jeg af den gamle skole og jeg har lært enten at lade den køre tør eller at klemme på brændstof slangen og tømme tanken bagefter

• #19   18. feb 2010 ja men kan bare ik forså det kan ruste når der ole i nitro og hvis nitro står i langtid så for damper det da.

• #20   18. feb 2010 Nitroen suger fugt til sig.. Det er ikke noget vi bilder dig ind, sådan er det bare, og passer man ikke på kan rusten æde dine lejer på en måned..

Karsten

• #21   18. feb 2010 jaja selvfølgelig men når der olie bliver det stadig smurt.:D
    og jeg har den tændthverdag og den står ind på mit værelse så .

• #22   18. feb 2010 Lasse L

Det er ´jo ikke når den kører den ruster.. Det er når den står stille, hvorfor tror du der er noget der hedder Aterrun olie..

Karsten

• #23   18. feb 2010 ja men den samler jo ikke fugt når den står i et værelse på 23 c. ja selvfølge ruster den og den har jo heller ikke godt af at køre ingenting har godt af at køre for det blir slidt. og jeg tøre den af hvergang jeg går ind så det kan ikke være fugt udefra.

• #24   18. feb 2010 HPI anbefaler at man sætter foden på svinghjulet, da det er det mest skånsomme for motoren, og så kan det godt være i siger dit og dat men tror nu godt de ved hvad de snakker om, efter som de efterhånden har lavet en del biler

• #25   18. feb 2010 Lasse L

Jo den suger fugt alle steder, osse inden i varmen om der så var 30 grader..

Jeg undre mig over du spørger om noget for at få råd, men du vil ikke høre på de råd du får.. Hvor mange tror du gider hjælpe dig næste gang.. ?

Allan W

Det er muligt HPI siger det.. Men OS har lavet motore meget længere, og jeg vil gerne lige se dig stikke en fod i propellen for at slukke den smiley

Karsten

• #26   18. feb 2010 jeg lytter men jeg gider da heller ikke i skal sidde og diskuterer i mit forum og jeg lytter.

• #27   18. feb 2010 jeg ved heller ikke om du har læst jeg har skrevet tak.:D

• #28   18. feb 2010 Lasse L

nej det Tak var lige smuttet smiley

Karsten

• #29   19. feb 2010 Ha ha;-) nej har tror nu heller ikke der er nogle der stikker foden eller fingeren ind i propellen, så er man da godt dum;-) men nu var det jo også en bil hann spurgte om og ikke et fly eller en helikopter, men lad nu det ligge, han ved da nu hvordan man slukker den, og han han stadigvæk er i tvivl, Så brug en stor hammer så skal den nok slukke før eller siden;-) hygge

• #30   19. feb 2010 Allan W

Ja men motoren er jo bygget op på samme måde ikke..

Karsten

• #31   19. feb 2010 Okay...Man når ALDRIG frem til en beslutning, da alle har deres holdninger... Så lad os bare konstatere at alle måder at stoppe din motor på (pånær at sætte ild til den) er gode moder og slukke den på...

Tobias.

Kommentér på:
hvordan slukker jeg nitro bil.

Annonce