{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Redde Lipo batteri
  • #1   15. maj 2010 genbrugs stationen, ej spøg til side tror sku ikke man kan fixe dem

  • #2   15. maj 2010 hvis du har en intelligent lader, så sæt den til at lade med 100ma.
    Hvis du er heldig, så får du gang i den...
    Hvis du er uheldig, så går der ild i skidtet, så læg batteriet i en LiPo Ladepose, eller i en åben metaldåse, så den ikke tænder ild i hele huset.


  • #3   15. maj 2010 Bare smid det ud istedet, ellers er der rici for det dræber din esc.

  • #4   15. maj 2010 Jeg har hørt, at man kan lade dem ganske kort på Nimh programmet.
    Har dog ikke prøvet det selv, men bare hørt, at det skulle vække dem igen...


  • #5   15. maj 2010 hvordan kan et Defekt LiPo brænde ESC af ??? altså hvis ikke det eksplodere og sætter en stik flamme ud på ESC??????????????

    Hvis dit LiPo er gået for lavt ned pga man som så mange andre glemmer attage det fra ESC når bilen står på hylden eks...
    tjek at det ikke er blødt eller pustet op.
    hvis ikke så:
    Sæt det til din Lader.
    Stil lader på mA NIMH <<== ikke LIPO
    Stil den på 100 - 500mA alt efter Hvor stort det er i MAh..
    start Ladning
    Lad til det er oppe på ca 3V pr celle = 5.8 - 6V for et 7,4V LiPo
    stop Ladning.

    Sæt Lader tilbage på LiPo MODE
    Lade med ca 1A og overvåg cellerne på laderen de skal helst være ens.
    er de ikke ens skal du lade dem op til der er nok sovs på til at du kan ballancere dem.

    Hold øje med de ikke puster sig op eller bliver bløde for så er det ud.....


  • #6   15. maj 2010 kan got redes som jesper r skriver vis det ikk er kommet for langt nede..
    det skal lades med lav amp og uden balance i en time til 2 og der efter som normalt lipo med balance og vis det ikk det er nok .. så lade med lav amp og uden balance igen det skal nok komme igang igen


  • #7   15. maj 2010 ja ligesom lars G skriver

  • #8   15. maj 2010 Lars G
    Jeg har været ude for at det er sket, hvis at lortet korsslutter.


  • #9   15. maj 2010 Derfor kan jeg stadig ikke se hvad det har at gøre med Li-Po'et?

    Kortslutning er jo nok pga + / - har kontakt med hinanden et eller andet sted.


  • #10   16. maj 2010 jeg har kun mulighed for at lade NiHM med min. 2A, og det er vel lige i overkanten!

    Der er ingen der har svaret på: 'Man kunne engang ved scanlys.dk...'
    Er der nogen der ved noget om det??


  • #11   16. maj 2010 Vil tro Morfars.dk gerne vil hjælpe dig med at få batteriet op i Volt igen. Ring og hør ad. Og alt efter hvor du er fra, kan man jo selv aflevere det og lige vente de minutter det tager smiley

    Kender intet til "Scanlys.dk" desværre.


  • #12   3. jun 2010 som lars g skriver. har selv prøvet det et par gange, og det virker fint, og mine batterier har ikke taget skade

  • #13   14. jun 2010 Opdate:
    Har købt en ordentlig lader, og har gjort som Lars G sagde. Nu er det ved at lade på lipo program.
    Jeg startede med at lade det i 10 min på NiMH program til det var oppe på 9 V (3 celler), og nu lader det på lipo program.
    Jeg tjekker cellerne med et alm. voltmeter da der ikke er balancerstik på,(mangler pga bidetang og noget røg *host*)

    Tak for hjælpen alle sammen!


  • #14   14. jun 2010 Ole N >> Det vill da nok väre en ret god ide at faa det stik loddet paa igen. Du kan ikke väre sikker paa at cellerne forbliver i balance, og hvad vil du saa göde til den tid ???
    Og nu er det vel ikke saadan at du har faaet spändingen for langt ned da du klippede og kortsluttede cellerne ?? for det kan NEMT have skadetg dine celler smiley (derfor klip altid kun én ledning af gangen, men det har du jo nok lärt nu hehe)

    Sören P >>
    Det er fysisk umuligt for en ESC at brände af, ved at du kortslutter plus og minus den bliver forsynet med !
    Det svarer til at du hiver stikket fra dit TV (eller hvilket som helst andet apperat) ud af väggen, og kortslutter stikproppen. Det sker der jo heller ikke noget ved smiley


  • #15   14. jun 2010 cellerne var nede på 1,5V hver inden jeg gik i gang med at lade.
    jeg har prøvet at måle spændingen der hvor balancerstikket skal sidde, men jeg kan ikke måle nogen værdi, så noget er der nok gået i stykker.
    Den var dømt ude inden jeg gik i gang og nu må den holde så længe den kan, o g så tager jeg den tid som en bonus.


  • #16   14. jun 2010 det er forresten 2 år siden at den blev 'klippet', og så har den bare lagt og gloet dumt på mig siden da...

  • #17   6. sep 2010 Bare kort om hvordan man kan rede "LOW WOLTAGE" lipo batterier hvis nogen søger.

    1: Hav en opladt batteri klar " kan være halv opladt vis de skull være

    2: sæt + fra den def.til + på den lipo der virker og samme med minus

    3: vent ca.10-15 sekunder og tadaaaa, nu virker den igen.

    Grundet:

    Når man tilslutter 1 tom og 1 opladt batteri sammen med plus til plus og minus til minus smider den opladte batteri præcis halvdele af ladningen over til den tomme batteri.

    Foreksempel, en kvart fuld og en hel fuld batteri, tilslutter dem sammen så bliver de begge 62,5% opladte


  • #18   6. sep 2010 Det tage self. ikke 10-15sek for det men de 10-15sek er nok til at din lipo batterier kan oplades igen.

Kommentér på:
Redde Lipo batteri

Annonce