{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

opstart af nitrobåd... {{forumTopicSubject}}

ja jeg skal have startet en nitro båd der vist har stået længe, så jeg tænkte på om der er noget jeg død og pine skal huske at tjekke (er newbie mht nitro) motoren er en os-engine med træk start og vandkølet (billeder kan ses i min profil) findes der evt en guide et sted på nettet??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opstart af nitrobåd...
  • #1   18. apr 2005 Hi Søren R.

Du skal være stensikker på at vandkølingen virker. Pust evt. vand gennem systemet.
    Hvis den kun trækker kølevand når den sejler, så har du ca. 30 sekunder til at få den i vandet og ud på søen, inden motoren overopheder. Nogle både har vandpickup lige bag skruen, hvis du har det, kan du holde den i vandet og trimme motoren inden du slipper den. (der skal komme kølevand ud !!! )
    Brug ikke mere end 16 % nitro og gerne ekstra olie tilsat.
    Sørg for at den kører lidt fedt, lean den ikke ud som med en bil.
    En gummibåd til at hente den ind med, når den går i stå ?
    NB ! Sejl i pålandsvind, så kommer den ind på et tidspunkt.
    Jeg sad selv forleden i 20 min. og ventede på min Airboat.
    Failsafe hvis alt går galt !
    God fornøjelse i det våde element !

• #2   18. apr 2005 hej jess K,
    nu vil jeg lige starte den op i et børne badekar i første omgang, bare for og se hvordan den "går" i tomgang osv
    nu har jeg ikke en gummibåd men et par smarte bade bukser hehe
    men den skal helt sikkert ud og sejle i limfjorden hvis jeg ikke liige kan lave en aftale med friluft badet...
    men en nitro motor der ikke har været startet i lang tid skal vel lige tjekkes f.eks som man tjekker en knallert motor

• #3   18. apr 2005 Ja tjek om vandkølingen virker!

• #4   18. apr 2005 Hi Søren.
    Jeg ville købe et par nye passende glødehoveder. ( medium varm , måske varm ?) Jeg går ud fra det er en 0.15 motor, det er det mest almindelige i mindre nitrobåde.

Derefter ville jeg uden glødehoved i, give indsugning og gennem gløderørshullet en smule afterrun oil. Træk stille og roligt en 10 -20 gange for at køre frisk olie rundt i hele motoren. Vend derefter bunden i vejret og lad det dryppe ud. Træk yderligere 10 gange for at få det sidste ud.
    Hvis du ikke har manual, prøv at give nålen 3 - 3½ omdrejning ud fra lukket tilstand. Pas på med at trække, hvis motoren bliver "stram". Så er den fyldt med nitro i krumtap og cylinder. Af med gløderøret og ud med det! Husk også at tømme udstødning, da der kan ligge en stor mængde nitro der. Husk endelig afkøling.
    Du kan også tage en stor dunk m. vand og sætte din køleindløbsslange til og lade det løbe nedigennem kølehovedet. Så behøver du ikke andet end at fylde den igen. når den er tom. Husk at placere dunken over motoren.
    Efterspænd alle skruer !
    God fornøjelse- lad høre når den kører !

• #5   19. apr 2005 hej igen jess,,

det var præcis det jeg havde brug for at vide!
    båden kommer ind af døren i aften.. såå imorgen er hvor jeg skal høre den køre smiley jeg får også et gammel gammelt fly uden vinger men med en motor i, men den aner jeg slet ikke hvad er for en motor endnu den skal os lige startes selvfølgelig smiley
    ligger lige et par billeder ind af det hele under min kyosho bil.. nu..

Kommentér på:
opstart af nitrobåd...

Annonce