{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.177 visninger | Oprettet:

Hjemmebyg af båd HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil gerne prøve at bygge min egen rc båd, men hvad kræver det og hvad kan jeg bygge den ud af, og kan jeg købe elektronikken billigt nogen steder, jeg er lige glad hvor hurtig den sejler og alt det der, den skal bare kunne sejle og det vigtigste er at den er bygget fra bunden nogen der har forstand på sådan noget?

Mvh. Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmebyg af båd HJÆLP
  • #1   6. jun 2010 hej Dennis! smiley jeg har ikke så meget fordtand på det men ved du kan lave en af ganske almenlig flamingo, det du gør er du sliber den som du vil have den med en båndpudser ( Evt. sætte båndpudseren i en skrigetvinge og så slåb på den måde så du kan trække flamingoen hen over båndet) når du er tilfreds tager du noget trælim og pinsler i et lag d over bunden, det vil danne en hinde der er vandtæt :).

  • #2   6. jun 2010 Okay, det er jo det nemme ved det, men jeg tænker også på elektronikken og har ikke selv noget og det skal bare være billigt og jeg skal jo også have købt en fjernstyring altså den man styre med, er der nogen der ved hvor man kan købe sådan noget billigt henne ?

  • #3   7. jun 2010 Hej Dennis

    Du kan næsten bygge din model af hvad som helst. eks. flamingo, balsa, pap, tape, planke metoden, byggesæt.

    Du er nød til at bestemme dig for hvad du vil have af båd, hurtig, langsom, mange detaljer eller skal den bare hurtigt i vandet.

    Nu skriver du ikke noget om dine evner til selv at bygge, men hvis du er nybegynder så er nogle gode muligheder på http://www.modelskibet.dk/

    Her er en tråd der drejede sig om et godt start skib, http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=66844

    RC anlæg kan du kigge efter her på siden, husk 35Mhz er no no til andet end fly, ellers kan du bruge alt andet, en 2ch fra en bil kan bruges hvis du kun skal have styring og gas. Batteri, motor og esc bestemmes af hvad type båd du vælger.

    Vh
    Carsten


  • #4   7. jun 2010 Jeg vil give Carsten P helt ret i det han skriver.
    Det er utroligt hvad man kan lave både af, jeg har selv lavet en hel del speed både i pap indtil jeg fandt den rigtige form.
    Fordelen er så at man bare kan skærer båden op, og bruge pap stykkerne som mønster til den nye båd med de små ændringer man mener for båden til at sejle bedre.

    Og når man har fundet den rigtige form, kan man bygge den op med 0,8mm krydsfiner eller noget andet der er mere solidt.
    På den måde lære man en hel del om både og hvad der skal til for at få den til at sejle godt, og man bliver også meget bedre til at bedømme andre både før man køber dem og finder ud af at man ikke kan få dem til at sejle godt fordi den er grundlæggerne forkert opbygget.


Kommentér på:
Hjemmebyg af båd HJÆLP

Annonce