{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• ph loftlampe virker ikke 550 kr.
  • Servicering af Husqvarna R216 M/94C 1.130 kr.
  • Instalation of skirting board(fodpanel) in one room 1.800 kr.
  • Beskåret æbletræ 1.500 kr.
  • Montering 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hbx - mere fart!
  • #2   9. jun 2010 jep en ordenlig nytårs raket på taget:) nej esc kan ikke holde til 8.4v

• #3   9. jun 2010 Ja! Sådant en 4 tommer luft bombe raket smiley Jeg garantere at du køre fra alle de andre!

• #4   9. jun 2010 Hvis vi nu snakker lidt mere seriøst?!
    Og det med raketten kan i sq selv prøve!
    Andreas Foldager

• #5   9. jun 2010 jeg ville nu sige ny motor og esc og lipo og ny gearing hvis man kan det smiley
    men synes nu alligevel de dersens raketter lyder meget festlige smiley

• #6   9. jun 2010 Andreas. anden motor og esc er en god start.. Vælger du at opgradere skal du sikre dig at din hbx har kuglelejer. sidst men ikke mindst er lipo batterier alletiders.. vægten er lavere og der er mere "punch" i dem. De kræver en lader der kan lade den type batterier og så bør du bruge balancer når du lader dem.

• #7   9. jun 2010 Hey Andreas.

Du kan finde motorer og tundele inde på morfars.dk

Raketterne må du nok vente med til december ;O)

• #8   9. jun 2010 vil hellere anbefale ham at finde en brugt tt-01 med moor og lignende i. det er billigere i længden og ikke meget dyrere på kort sigt

• #10   9. jun 2010 Kast den ud fra rundetårn eller bind den efter en bil på motorvejen.. afskyelige lortespasserbus til plastik ragelse! smiley

• #11   9. jun 2010 Bind den efter en bil på motorvejen, opnå en fart på 176km/t, og så slip den ud foran en lastbil.

• #12   9. jun 2010 Ja, som nævnt, lidt seriøse svar tak.

Manden vil faktisk gerne have hjælp til forbedringer af lige netop den bil. At der er andre biler på markedet hjælper ikke i dette tilfælde, ej heller humor indslag. Tilbage til menet gutter.

vh
    Tass - Moderator.

• #13   9. jun 2010 Det er utroligt så hurtige folk er til at rakke ned på en HBX-bil - det kan kun være folk, der skal retfærdiggøre deres eget køb af en stor dyr bil, eller proff. kørere, der ikke kan se ud over deres egen næsetip, og formå at få meget ud af lidt!

En HBX onroad kan komme til at køre ganske fortrinligt ved at sætte kuglelejer i den overalt - der skal bruges 24 kuglelejer i alt, som standard er den forsynet med kuglelejer ved hjulene og sporadisk placeret i gearkassen, men de sidste plasticbøsninger skal altså skiftes ud. Du vil blive forbløffet over hvor stor forskel det giver.

Alle dem, der siger at de ødelægger deres tandhjul ved at sætte en stor motor i, kører sikkert stadig med plasticlejerne, som slides meget hurtigt og giver slør, som så får tandhjulene til at "wobble" og de splittes hurtigt ad.

Jeg har indtil flere HBX'er og Tamiya TL-01'ere hvor nogle af dem kører med store/hurtige børsteløse motorer, og jeg har ikke haft større problemer med de biler, end jeg har med andre biler.

Jeg kører endda med en HBX cross Tiger (som har samme chassis//tandhjul som onroad udgaverne) med en 4420kV børsteløs motor i str. 3660 og 2S LiPo - helt forkert på den fede måde; den trækker sig selv bagover hvis jeg åbner for hanen - og den gør det selv ved 80% af topfart hvis jeg trykker klampen i kælderen. Det har den holdt til længe - den er opgraderet med kuglelejer og kulfiber-gearaksler i gearkasserne - intet andet!

Jo hurtigere en bil kører, jo hurtigere slides delene - det siger sig selv, men det er ikke umuligt at få en god bil ud af en HBX - det kræver bare at man ved hvordan, eller gider tilegne sig noget basisviden ved at lytte til andres gode råd.

Jeg håber hermed at have hjulpet dig lidt på vej.

Hvis alt andet fejler, kan du jo altid montere den raket smiley

• #14   9. jun 2010 For at være helt seriøse så vil jeg spørge hvad er hans temperament for man kan sagtens montere noget brushlees i en hbx uden det hele bliver smadret dog skal man være moderat med gassen i opstarten speciel så hvis din kammi kan styre det med gassen så kan han sagtens sætte noget i der gør den en del hurtigere det har jeg experemteret med sammen med en kammerat

• #15   9. jun 2010 Du kan også montere et "Speed-tuned" gearset og en 23T pinion - så skal du bare se hvor hurtigt en standard motor kan køre smiley

• #16   9. jun 2010 Jesper M, en af mine først biler var en hbx,det første jeg gjorte var at skille den ad og putte kuglelejer overalt i den, med ez run 9t smadrede den alle tandhjul,så prøvede jeg med et alu spur gear, 5 min efter var det også slidt ned, så jeg har ikke de store forventninger til den

• #17   9. jun 2010 Lars S - Tja, jeg synes nu ikke jeg sparer mine HBX'er - og min politisk ukorrekte Cross Tiger f.eks. har trods alt mange kørsler á 15-20 minutters varighed med det setup jeg nævner. Batteriet er et 2S 5200mAh 30C, så der er masser af punch i det...

• #18   9. jun 2010 det er nok det, jeg puttede 3s i

• #19   9. jun 2010 Hehe... If it's worth doing, it's worth overdoing smiley

• #20   9. jun 2010 har haft et par stykker af de hbxer og ja opgrader med kuglelejer overalt så kører den kanon,har stadig den ene af dem smiley den der blev kørt over af en 1:1 bil havde jeg prøvet at montere en 10X2 kulmotor på og den kørte den rigtigt godt med smiley

• #21   11. jun 2010 det jeg gjorde med min HBX var at jeg kørte ned og byttede den til en sniper for stort set ingen penge... da sniperen er en del mere opgraderet end en hbx... det er jo smag og behag... ellers gør som de andre siger at du skal smide nogle kuglelejer i også det med motoren og esc'en og nok også et bedre batteri... begge løsninger er gode... jeg fortrak den første da jeg alligevel ville købe en sniper på et tidspunkt... smiley

god fornøjelse... håber det hjalp lidt af vejen... smiley

Kommentér på:
Hbx - mere fart!

Annonce