{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

TA-05 VS. TB-03 til drift. {{forumTopicSubject}}

Hvilken en skal man vælge? Kan se mange har bruger TA-05'er og knap så mange TB-03'er. Er det en fordel med Remtræk frem for kardantræk? Jeg kommer nok kun til at bruge den udendørs, og den skulle gerne kunne holde til at få nogle tæsk, da jeg helt sikkert kommer til at smadre den ind i nogle kantstene. Det kan en TT-01'er holde til ihvertfald. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TA-05 VS. TB-03 til drift.
  • #1   23. jul 2010 Vent lidt på TA05 VDF hvis det skal være remtræk.

TB03 er bedre hvis du skal køre udendørs (på parkeringspladser mv.) og vil have en ordentlig bil. Jeg vil dog foreslå dig at tage på bane til drift arrangementer i stedet - dels er det sjovere, og dels får du meget meget mere ud af en god bil. I det tilfælde er bilerne lige gode, en TA05 kan sagtens holde til parkeringspladser, men jeg ville personligt ikke turde køre på dem med en rembil.

• #2   23. jul 2010 Hvorfor ville du ikke køre med en rem bil på parkerings pladser? smiley Vil heller ikke udelukke at jeg kommer til at køre til et drift arrengement. Men det bliver ikke det jeg køber den for, skal have en jeg bare kan hygge mig med når som helst, og der er parkeringspladser, og villaveje med kantsten det nemmeste at komme til smiley Hvad kan TA-05 VDF'en? Og er forskellen på hvordan krafterne kommer så stor, når det er kardan i forhold til rem?

• #3   23. jul 2010 NMRacing Godfather of Drift Denmark
    Er det her forresten den motor og ESC du har på din Tamiya TB02R: (link fjernet)

Hvis ja, kan det så anbefales?

• #4   23. jul 2010 TA-05 VDF'eren er forresten på RCmart.com.. den er bare halv dyr i forhold til hvad jeg vil kaste efter det lige nu, specielt når den bare skal tæskes udendørs. Hvor tit bliver jeres konkurrencer holdt? Og skal i køre under Århus festuge, når 1:1 drifterne skal køre 3. runde af SD series nede på Århus havn?

• #5   23. jul 2010 Uha mange spørgsmål smiley
    Tror ikke vi kommer til Århus festuge, fik invitationen, men har trukket mig ud af RCDSD for at lave en ny og bedre serie. Den kommer til at køre med cirka to-tre måneders mellemrum pr. event med show runder imellem. Men selve mesterskabet altså fordelt ud over hele året og hele landet.

VDF'eren har en ny redesignet motorplacering, hvilket giver mere vægt til forenden og bedre bid i kørslen, den skulle være rigtig fornuftig til drifting. Minder på mange punkter om Streetjam OTA-R conversion set til TA05.

Har ikke mit EZRun længere, og vil kraftigt anbefale dig at bruge lidt ekstra på noget ordentligt. En god ESC af et godt fabrikat; (Nosram, LRP, Novak og lignende) og en fornuftig motor - her kan jeg anbefale LRP X11 10.5T eller Novak Ballistic 10.5T.

Kører selv LRP Ai Brushless PRO Reverse ESC/LRP X11 10.5T Motor i min bil nu. Dog vil jeg sige at Ai ESC'en er lidt panikken på nogle punkter, den kan for eksempel ikke trække en tilpas kraftig servo. Dog virker den grønne low profile servo fra Savox fremragende.

EZRun er for billigt og ikke noget match til et sensorstyret system (giver bedre føling med kørslen), og du vil bestemt kunne mærke forskellen bare du prøver de to systemer efter hinanden.

Håber det kunne bruges - ellers sig til, flere tips hvor de kommer fra!

N

• #6   23. jul 2010 Der er ikke den store forskel på remtræk og kadan heller, jeg sværger dog til kadan da den er lidt mere forudsigelig at styre. Det er virkelig nede på et marginalt plan, for forskellen er yderst minimal. Desuden passer jeg godt på mine ting, og synes derfor at en rembil på villavej er lidt for kildent, da du nemt kan klaske en rem ved at samle en sten op.

• #7   23. jul 2010 Tusind tak, det har været en stor hjælp! Det sætter jeg pris på. Ved godt det var en hel del spørgsmål jeg kom med der :).Tror jeg vælger TB-03'eren hvis der stort set ikke er forskel på hvordan de køre. Kan bare ikke forstå hvorfor der er så mange TA-05'ere frem for TB-03 så smiley

• #8   23. jul 2010 TB03 er meget nyere end TA05.
    Første opgradering - tjek om der er kuglelejer med i sættet, og ellers, få dig et sæt af de rigtige TRF dæmpere, samt noget 30wt (300 indenfor Tamiya) dæmperolie. Så skulle du være godt på vej.

• #9   23. jul 2010 Ok, mange tak smiley Tror jeg køber: Carbon stay front and rear, Carbon steering link, og TRF dæmperne, også tjekker jeg også lige det med kuglelejer smiley

• #10   23. jul 2010 TB03 er med kuglelejer overalt. Jeg har en TB03-D og den er i orden.

Kommentér på:
TA-05 VS. TB-03 til drift.

Annonce