{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Hunde og RC.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa RCG..
vi har her hjemme snakket lidt om det med at hunde ALTID jagter RCbilerne..
man kan jo se på diverse klip her inde..at det jo er stort set alle hunde der gør det.
men HVORFOR??
er det deres instinkter for jagt?
(burte det ikke være efter som hunden aldrig har fået mad ud af en RC)
er det deres legelyst??
(hmm nej for selv gamle trætte hunde går amok og jager den)

eller hva er det?
konen har en teori om at det er fordi de udsender høje lyde vi ikke kan høre,og at det er fordi de bliver ireteret at de jagter dem,og at det faktisk ikke er leg..
findes der nogle målinger på den slags?
(konen er zoo-dyrepasser,og jeg ville da hade hvis det viser hun har ret)

nogle bud på hvorfor de jager dem?

vh sten b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og RC..
  • #1   7. aug 2010 Jeg tror det er fordi den vil lege. For hvis man begynder at løbe ved siden af en hund, så begynder den også at løbe lige med det samme smiley

Hvis det ikke var leg fra hundens side af, så havde man nok opdaget det ved en masse knurren, halvdød rc osv smiley

• #2   7. aug 2010 min hund er på en måde bange for både el og nitro den går tæt på når jeg holder stille , lige så snart jeg kører gøerr den !!

• #3   7. aug 2010 Alle rovdyr jager instinktivt noget der "flygter".

Det gælder faktisk også os mennesker.
    Har i aldrig lagt mærke til at vi nogle gange "jagter" hinanden, måske i leg, bare for at opdage at den jagede faktisk bare kunne stoppe, og så ville den jagende ikke kunne gøre mere?

Under alle omstændigheder tror jeg at jagten ligger som instinkt, hvadend det der jages er mad eller ej. I det hele taget det at løbe efter noget er pointen.

Der er jo også hunde der jager 1:1 biler.

• #4   7. aug 2010 hehe klaus
    hvormange FG hjul tror du mike j ,cristian d,osv har mistet til deres bæster af nogle hunde?

og er det ikke lidt af frygt for vores hævn hvis de dræber vores legetøj?
    hunde er jo ikke dumme..(rettelse ikke alle hunde er dumme)
    så den ved jo godt at du er glad for den tingest der,og nok bliver pent pist hvis den dræber den..

vores nabos pitbull den gider ikke lege OVERHOVEDET..
    men hun jagter gerne min rustler til hun falder om,og glæmmer jeg at sætte rustleren op efter brug...så slæber hun af med den,spiser dækne og prøver at grave resten ned..LOL

• #5   7. aug 2010 Bjarke har det rigtige svar!

• #6   7. aug 2010 Det kan da godt være.. Min kat som er jo af natur skabt som et ROVdyr er bange for RC biler, uanset om det er micro-t eller Mini-z eller 1:10
    Hun stikker altid af, og springer op i højere luftlag, læs seng eller et bord, men følger da lidt med, på afstand, . .

• #7   7. aug 2010 Så er din kat en kylling 8D

Katte er meget klogere end hunde og har fattet at RC ikke er mad smiley

Nej spøg til side 8).

Jeg tror måske forskellen er at katte generelt ikke jager andet end når de er sultne. Det er kun når de er helt små de gør det.
    Men jeg har dog set en del katte jage microT'er men bliver det større end det tror jeg ikke de gider.

• #8   7. aug 2010 Mja, jeg motionerede hende lidt da hun var yngre med den lille subaru, lagde lidt tørfoder på hækvingen, den er mindre end micro-t , det var OK, den er også halvsløv i forhold til en micro-t

• #9   7. aug 2010 Tror også det har noget at gøre med at noget "flygter" eller fiser rundt ved siden af hundene fx.

Var ude for at mig og min ven kørte med vores E-Revo'er og på fodboldbanen ved siden af (30 meter ca) gik to hunde rundt med deres ejere. De havde ikke snor på så vi gik stærkt ud fra de havde styr på deres kræ. Men da vi så begynder at kører et lille stykke derfra frem og tilbage, begynder de to hunde som så viser sig at være nogle stafford/pitbull-agtige hunde, at spurte efter bilerne. Så mig og min ven stod jo bare helt stille og gav så bilerne fuld pedal. Lykkedes os så at kører fra de forbandede hunde da de ikke kan følge med ved de hastigheder.

Men det har 100% været fordi der er noget der har "flygtet" eller de har troet var levende. Det samme med væddeløbs hundene som løber efter en fugl, kanin eller noget som fiser rundt i en cirkel.

Det er sku stadig skræmmende at folk ikke har styr på deres hund og at de hunde, som legede med bold og pinde, vælger at løbe efter vores biler. Godt vi ikke kørte bilerne hen til os og tog dem op tror jeg smiley

• #10   7. aug 2010 Nogle hunde jager ting og gør ad helvede til og nogle få (meget få) er pisse ligeglade. Dog har nitro og benzin RC'er en højere rate for angreb end el biler efter hva jeg har kunne se med både min kammis Schæfer og min moster og onkels Collie. De reagere ike på min Slash VXL. men mine nitro biler og MCD der går de 100% levende.

• #11   7. aug 2010 hehe benny sådan træner vi vores rovfugl..
    (kalder rc´n for kaninen)
    er en opvaske balje med rensdyrskin og kanin..og en lille strips til at sætte kødet fast i,som så sættes på en af mine rustlere,det er mega griner..men jeg har enu ik kunne udmanorere hende(fuglen altså)
    kænder flere andre falconere der bruger samme metode til at jagt træne deres høge.

• #12   7. aug 2010 min hund jagter kun rc fordi de andre lokker.... den har aldrig gjort det hjemme ....

• #13   7. aug 2010 ROFL
    mike for fan..den undskyldning er ved at være lige så gammel som kadetten!!..

• #14   7. aug 2010 sry kunne ikk lade være smiley

• #15   7. aug 2010 Det er hunde der er skyld i byens rustne lygtepæle, smiley citat Garfield :

• #16   7. aug 2010 min hund er fuldstændig lige glad med alt hvad der bevæger sig undtagen med fluger der skynder den sig at stikke halen imellem benene og løbe ind under sofaen

• #17   7. aug 2010 Sten B skyd en video af "rustler bird of prey" smiley
    Lyder da alt for fedt, du bor garanteret ikke i dk så man kunne komme og kigge smiley sjælland=dk
    mvh k

• #18   7. aug 2010 ska jeg nok..men er midt i flytning så går lige nogle dage

• #19   7. aug 2010 Jeg er bare sejere, for jeg har en høne der jagter rcbiler smiley

• #20   7. aug 2010 LOL.Echo.luk lige hønen ind i gården..
    for jeg har lagt billeder op af istick nu..

• #21   7. aug 2010 Håhå, er set skam smiley men hun løber frit rundt på grunden, hun er nemlig den eneste vi har

• #22   7. aug 2010 har været nød til liiiige at køre lidt ind til huset da der kom er RET STOR shæfer (staves) og knurrede af min DRT haha

Kommentér på:
Hunde og RC..

Annonce