{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.002 visninger | Oprettet:

Toldbehandling hos PostDK {{forumTopicSubject}}

Har bestilt en ordentlig omgang RC fra RCmart for nogle dage siden, og igår kom den til toldbehandling hos postDK.. hvad er jeres erfaringer med hvor længe det tager, fra at pakken er under toldbehandling og de sender pakken videre til jeres posthust, og en kvittering ind af døren til at betale moms osv?

Synes bare ikke det kan være rigtig at det det skal være i DK flere dage end det har taget at få den fra Hong Kong til DK.. specielt når man har betalt så meget ekstra for Express fragt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toldbehandling hos PostDK
  • #1   9. aug 2010 De vil sende et brev til dig om at du skal sende den oprindelige faktura og eller din betalings oversigt til Tolden.
    Først derefter bliver pakken toldbehandlet og videresendt til dig smiley

• #2   9. aug 2010 Igår var det søndag og da din pakke ikke er den enste der skal toldbehandles må du vente til det bliver din tur, så tager de papiren af pakken for at se hvad det er og en pris, hvis så de bliver i tvivl om det passer så åbner de pakken for at se indholdet og vurdere om det den rigtige pris stemmer det overens så udfærdiger de papirene sender pakken til posthuset og venter gerne en dag mere inden de sender dig et brev om hvor meget du skal af med for at få pakken udleveret der er så fra igår af gået 2 til 3 dage

Hvis de så er i tvivl og vil have dig til at fremlægge dokumentation for hvad du har givet så ligger vi lige en uge oveni, sådan er postgangen det er jo mennesker alle sammen

• #3   9. aug 2010 Preben C
    Er godt klar over den ikke kommer fra dag til anden. Jeg spørger bare jer herinde hvad i har af erfaringer. På grund af det jeg har læst rundt omkring på nettet. Der er nemlig mange eksempler på der er gået flere uger hvor PostDK har haft folks pakker.

• #4   9. aug 2010 da jeg bestilte lidt fra HK, tror jeg det var hos told og skat i næsten 1½uge.

• #5   9. aug 2010 Jeg syns det er røv og nøgler, Preben. Lur mig om ikke postgangen kunne effektiviseres en anelse hvis det endelig var?? De/vi/samfundet score jo kassen på de post afgifter. Mon ikke der skulle være til en smule forbedring.

Mvh/

Controllos

• #6   9. aug 2010 Ja helt sikker der vil altid være flere effektive metoder dog synes jeg ikke jeg har oplevet at pakker har lagt i længere tider hos told/postvæsenet max et par dage så kan der ske en svipser ind imellem men dem synes jeg bare at jeg høre det er sjældent

• #7   9. aug 2010 Nu er det ikke PostDK der fortolder pakken, det er Told kontoret eller Told DK om du vil smiley

• #8   9. aug 2010 Jeg har bestilt MEGET i udlandet og ved mig går der næsten altid en uge.

• #9   9. aug 2010 Sauron jeg ved godt det er Told væsenet der fortolder pakken og giver postdanmark den eller et andet speditør firma som så kræver pengene ind hehe

• #10   9. aug 2010 Det med det tager en uge fra udlandet okay ja men det er så ikke nødvendigvis kun de pakker der skal igennem toldvæsenet mange af de pakker jeg modtager fra andre EU lande tager også ind imellem sin tid jeg har da lige fået pakker fra UK som har været undervejs i 2 uger

• #11   9. aug 2010 Preben C
    Det var nu ikke kun møntet på dig, emnet her hedder jo ”Toldbehandling hos PostDK” og det er forkert smiley

• #12   9. aug 2010 Sauron L

Det er fint hvis det er forkert. Skriver bare hvad der står inde på min Track and Trace. Og der står: Under toldheh. hos Post Danmark.

K. Korsgaard

Det er fandme nedern det der.. Jeg har selv betalt 900kr i fragt når der kommer moms oveni, så synes da man burde få noget for pengene!

• #13   9. aug 2010 En af grundene til at det tager så længe er vores egen skyld.
    Prøv at spørge hvor mange der rent faktisk krydser af i at der skal vedlægges en korrekt faktura, og hvor mange der undlader at få en faktura sendt med. Alle dem der krydser af i for lille værdi hos HobbyKing, alle dem der får skrevet "Gift" på osv.
    Hvis alle pakkerne var korrekt værdi angivet og med korrekte faktura, så gik det hele meget hurtigere.
    Men da vi alle prøver at snyde, så tager tingene meget længere tid og er dyrere.

• #14   9. aug 2010 Mupersule N.
    Det er nemlig rigtigt smiley

• #15   9. aug 2010 Mupersule N

Har ikke gjort noget for at prøve og snyde. Inden jeg bestilte har jeg regnet det hele ud, og regnet med at blive taget i tolden, og lagt moms og gebyr oven i beløbet. Det er dumt at snyde sig selv og tro man stadig har de penge man højst sandsynligt kommer til at bruge på moms og gebyr når man bestiller fra udlandet.

Men mindes ikke at jeg skulle krydse noget af omkring faktura skulle sendes med da jeg bestilte fra RCmart

• #16   9. aug 2010 Da jeg bestile min motor for langt tid siden hos Rcmart.com var der ikke noget der hed toldbehandling osv. men det er så også fordi at jeg valgte at få den til sendt med den der 7 - 30 dage. der gik så 9 dage så havde jeg min motor uden at jeg skulle betale og vente på alt det der.

nu for i går bestilte jeg en Tamiya tb-03d og en silvia s15 karosse. jeg ville vælge express for at få den sendt. men så tænkte jeg på at folk har ventet lige så længe som man får med 7-30 dage. og de har skullet betale told osv med express. så jeg bestiler altid fra rcmart med 7-30 og får den efter 9 dage hver gang uden at betale moms eller vente på at min pakke skal blive på dansk post hus i 3-4 dage.

det går lige op begge dele. du betaler bare mindre penge med 7-30 dage fragt uden at få problemer, hvis du forstår mig smiley

• #17   9. aug 2010 Wrya: Der er ved checkout en checkboks som hedder "Formal invoice in package" eller noget i den stil. Den skal du krydse af.

• #18   9. aug 2010 Aleksandar J:
    Ahhh, en TB-03D. Sådan en har jeg også købt fra RC-Mart.
    Allerede på 2. billede i samleinstruktionen gik jeg i stå. Der skal 10 kugler i hvert kugledifferentiale, men der var kun 18 kugler med, og der er også kun vist 9 huller i hvert tandhjul i vejledningen. Så der mangler altså 2 kugler. Jeg skrev og klagede, men der skete ikke rigtig noget. Så jeg skaffede kuglerne andetsteds fra.
    Spændende at høre om de har fået rettet fejlen.......

• #19   9. aug 2010 Mupersule.
    Det lyder da ikke fedt haha smiley
    men jeg skriver da lige til dig om der kommer nogle fejl med hos mig.

• #20   9. aug 2010 Aleksandar J
    Bare rolig, den fejl er rettet smiley
    På din mangler der 4 kugler.

• #21   9. aug 2010 Sauron L.

hahahha det håber jeg da ikke haha smiley
    men det bliver meget nice, jeg bliver den første der kommer med en nissan silvia s15 TOYO Karosse fra Yokomo her inde på rcg smiley det bliver bare lækkert

• #22   9. aug 2010 de par gange hvor mine ikke er gået igennem, er der gået imellem 4-10 hverdage.

• #23   23. aug 2010 hej gutter, jeg har et underligt problem og ved ikke om jeg bare skal vente ??

Posting Date Drop-off Point Origin
    10-Aug-2010 Kowloon East Post Office Kowloon East Post Office

Date # Location Delivery Status
    10-Aug-2010 Hong Kong Item posted.
    10-Aug-2010 Hong Kong In transit.
    11-Aug-2010 Hong Kong Processed for departure.
    11-Aug-2010 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 12-Aug-2010
    13-Aug-2010 Denmark Arrived.
    13-Aug-2010 Denmark Pending customs inspection.
    17-Aug-2010 Denmark Pending customs inspection.
    siden er den ikke blevet opdateret

jeg bestilte den 8 august og det er den 23 idag, men jeg har stadig ikke fået et brev fra postdanmark. jo jeg fik et fra todvæsnet med at jeg skulle sende oplysninger om den oprindelig købs papir. jeg sendte så den faktura jeg fik sendt fra rcmart med pris og min adresse og alt det der, fredag den 20 august, men jeg har ikke fået noget siden :S
    hvor længe kan de være om det ??

mvh

• #24   23. aug 2010 Min sidste pakke som er ankommet til posthuset i dag var 1 uge fra jeg sendte kopi af faktura (pr. mail) til den ankom til posthuset.
    2 dage endnu og du har din smiley

• #25   23. aug 2010 lyder super godt smiley tak for hjælpen
    jeg bliver lidt urolig når jeg ikke har pakken efter så lang tid

Kommentér på:
Toldbehandling hos PostDK

Annonce