{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

justering af kaburator HJÆLP {{forumTopicSubject}}

hej har nærstuderet hvordan man instiler kaburatoren på en nitro motor og pleger at værer ret færm til det efter et par års øvelse, men men er lige støt ind i et stort problem med en bestemt nitro motor der har ikke kun 2 men 3 nåle man kan justere på en hi en lo og så den mystiske mid.
den mid var skruget helt ind da jeg fik den brugte (bazooka på min profil) hjem.
nu kan den efter langtids nørderi starte og køre uden at blive for varm men efter ca 2 min kørsel staller den når jeg giver mere end halv gads hvor efter den tit går ud for mig hvis jeg ikke hurtigt slipper gasen under halv så den igen bare skyder der ud af med den kraft den burte have.

denne hjemmeside: (link fjernet)
nævner den justerings ting der volder mig problemer som omløberen, men ikke hvordan den skal justeres når den har været skruget helt ind af den tideliger ejer som jeg har af problem.

Håber nogle kan hjælpe da bilen er superfed at kører med på tråds af problemet.

ps.
takker forumet for mange gode timer med dejlige svar i en god tone hvor intet spørgsmål er for dumt.
For det er jo et spørgsmål om erfaringen.
og erfaringen får man hved at spørge og afprøve det "S"

MVH Thomas NYK-F


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  justering af kaburator HJÆLP
  • #1   16. aug 2010 Hvordan sidder den der middel skrue ?.. Er det ikke sådan en stor messing kærv ?..

    Er det det, så mener jeg bare den skal være plan med huset, altså så den ikke stikker udenfor eller er for langt inde..

    Karsten


  • #2   16. aug 2010 jeb (messing) og det er presist det jeg har gjort og nu kan den kører som beskrevet

  • #3   16. aug 2010 Har du mulighed for at finde standard-indstillingen på den? Hvis ja, sæt den derpå, og så lad den være. Den skrue får man sjældent noget godt ud af ved at skrue på.

  • #4   16. aug 2010 standart nææ ikke endnu og har rodet med den i en hel uge så hvis du kan finde dem ville det værer kanon.
    det forøvrigt en 21 motor


  • #5   16. aug 2010 det bare så kanon en bil at den blantanet kan justere træket på forhjilene trinløst i forhold til baghjulene hvilket gør at den virkeligt kan træke rundt i svingene.
    ville bare lige fortælle det da det er den eneste jeg har set med den muglighed endnu altså hvis man skal holde sig under de 5000 fra ny


  • #6   17. aug 2010 Kan sige at, det er en Vertex 21cxp motor, på 2,1 heste og 32000 rpm.
    Standart indstillingen har jeg ikke pt kunne finde, men prøv at skrue HS nålen lidt ud, lyder som om den ikke for nok føde.


  • #7   17. aug 2010 Hej
    Den midrange skrue du nævner er ikke en nål som HS og LS er. Det er lige præcist en dyse ( altså med huller i ), som LS nålen går ind i, afhængig af hvor gasspjældet står.
    Normalt - og også på den Vertex - skal denne ( Midrange ) stå "flush" med karburator-huset. Altså plan med det gevind den sidder i.
    Og så behøver du ikke tænke mere på den.
    Men een smart ting ved at have en midrange dyse som her er, at når du justerer tomgangen på motoren vha tomgangsskruen ( altså rent mekanisk flytter gasspjældet ), kan du med midrange dysen kompensere for det faktum at du jo også flytter LS nålen og dermed ændrer justeringen, ved at dreje midrange dysen tilsvarende som selve tomgangsskruen. Håber du forstår hvad jeg mener smiley
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe - indehaver af den hjemmeside du henviser til :-))


Kommentér på:
justering af kaburator HJÆLP

Annonce