{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  baja 5 motor.
  • #1   4. sep 2010 Nej de er ikke dårlige, det er samme motorer som sidder på alle andre biler, men std luftfiltersystemet er dårligt. Det er meget let at få en gang sand eller en masse støv ind i cylinderen, hvis man ikke passer på.
    Det gælder om at sørge for at filteret er olieret som det skal og at det slutter tæt. Det samme problem gælder for de fleste andre biler med motor, hvis man ligger kører steder hvor der er støvet/beskidt.

    Der er så også fejl 40 problemet, at folk tror de selv kan blande olie og benzin, men så måske får for lidt olie i og så ryger der også et cylindersæt.

    Og så er der dem der bare ikke kan få power nok og som så opgraderer til et større og kraftigere cyl.sæt.


  • #2   4. sep 2010 Det er muligt, men min første 23cc cy motor holdt da længere end en tilsvarende 26 cc zenoah smiley

  • #3   4. sep 2010 per H
    Nu skal du jo også huske på at de køre med mange omdrejninger og har mange heste i forhold til cubiken af cylinderen.. smiley
    Lejer og pakdåser vil jeg mene at de holder maks 50 liter benzin også et cylinder kit, hvis man passer på dem så holder de ca. 25-30 liter.
    Alt efter hvordan man køre og man behandler sin motor smiley

    Og MIN mengin er også at en 23 eller 26 ccm motor med en tun udstødning er langt bedre end at man opgradere til en der er større, da man kun for bundtræk ud af det...


  • #4   4. sep 2010 ...der er også en eller anden tendens til at rigtig mange kører med 2% olie. Der står 4% i alle manualerne...
    Hvis man så blander 2% og får for lidt i, så er man rigtig ude og skide.
    Hvis man blander 4% og får for lidt i, ja så kører man måske 3% og det går også fint.


  • #5   4. sep 2010 Ok godt med lidt input..
    så er det måske bedst at købe en helt ny baja
    og så køre den rigtig,
    istedet for en brugt der måske næsten er slidt op.


  • #6   4. sep 2010 Problemet med brugte er at man ikke ved hvordan de er kørt, om blandingen har været rigtig, om luftfilteret altid har været rigtigt olieret og tæt.

    Hvis prisen afspejler dette, så er det da OK at købe en brugt.

    Ellers skal man handle hos nogen som ved hvad de gør, og som man stoler på.

    Husk en kill-switch til bajaen (uanset hvilken du køber). Med den kan du slukke motoren fra fjernbetjeningen, og så slukker den selv motoren hvis du mister batteriet, kommer uden for rækkevide osv. En god "forsikring" på en så stor og dyr bil.


  • #7   4. sep 2010 Martin L: ved ikke lige hvordan du behandler dine motorer hvis et cylinder-kit kun kan holde 25-30 liter? Jeg har en motor liggende der minimum er røget 45 liter brændstof igennem, og eneste fejl der har været på den er en defekt bundpakning og så er kompressionen ikke hvad den har været (men starter og kører udemærket)
    jeg regner da med den nok skal kunne køre 5-10 liter mere før der er påkrævet nyt cylinderkit.
    Og kender da en del folk der har smidt over 60l igennem de motorer.


  • #8   4. sep 2010 Mupersule N
    Det er måske dumt at satse på brugt.
    Jeg har købt brugte nitro biler
    og har skulle bruge godt med penge
    for at få dem ok.
    Men en brugt er jo ofte opgraderet.
    har set morfar har baja til 7000 rtr.



  • #9   4. sep 2010 Lad være med at købe den fra Morfars, så hellere FG-Hobby , han har tonsvis af opgraderinger osv til den.

  • #10   4. sep 2010 Er bilen ikke den samme hos morfars og fg-hobby

  • #11   4. sep 2010 Det er den sikkert, men morfars har ingen opgraderinger til den, så hvorfor støtte dem med det....

  • #12   4. sep 2010 det er rigtig nok
    kan se jeg kun har 100 km til fg-hobby


  • #13   4. sep 2010 Ja, og posten kommer lige til din dør smiley

  • #14   4. sep 2010 Ja kan godt få den sendt,
    Men i den prisklasse vil jeg helst
    købe den i butikken
    så tager nok en tur til middelfart og ser...


  • #15   4. sep 2010 Det kan være jeg vil ringe til ham i morgen
    og aftale noget
    Kan se der er tlf tid søndag.


  • #16   5. sep 2010 God ide, Martin er rigtig flink, og kig også ind på http://www.hpibajafan.dk , der kan du finde alt du vil vide om din nye bil smiley

  • #17   5. sep 2010 Fed side hpi.

    Sider lige og ser på FG-hobby
    hvad forskel er der på de 2 øverste biler?

    (link fjernet)


  • #18   5. sep 2010 Nemlig, i teksten til nummer 2 står også 'Vi leverer Baja Buggy 4WD som RTR (Ready To Run) med umalet karosseri, samt pistol fjernstyring, servoer, batterier og lader.'

  • #19   5. sep 2010 Bo K - Got Stuck? ™
    Nu plejer jeg at varme motoren op og behandle den ordenligt, men hvis min begynder at miste kompresion så for den altså et nyt kit, man kan jo også "bare" smide en ny stempel ring også burde det gå, men jeg vil altid have en motor som yder sit bedste smiley
    Mit std 26 ccm cylinderkit som jeg fik med til min bil da den var køre da også endnu og det har kørt 40 + liter og det køre stadig som en drøm med en ny stempel ring i, dog køre jeg ikke selv med det smiley
    Jeg har jo købt en 4 bolt smiley


Kommentér på:
baja 5 motor.

Annonce