{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132

lave buggy om til tryggy?? {{forumTopicSubject}}

overvejer at købe en 1/8 el bil, men af hvad heg har fundet er der næsten kun buggy, Kan man lave en f.eks HPI flux om til truggy?, altså rimelig nemt med større hjul anden gearing, eller kræver det andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lave buggy om til tryggy??
  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#1   28. okt 2010 mener en HPI vorza flux..

• #2   28. okt 2010 En rigtig truggy. Har bl.a længere bærearme. Længer bund. Længere dæmper osv osv

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#3   28. okt 2010 Okay, så skal det jo næsten være en rigtig truggy. nogen der ved om de her er noget værd

LRP S8 TXe Brushless RTR Truggy

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=36629

Ansmann Racing Kryptonite Brushless RTR

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33683

Eller kender til andre RTR 1/8 truggy tilsvarende.

• #4   28. okt 2010 Jeg kender intet til el biler... kan anbefale nitro. Svært nej. De 1/8 el jeg har set har alle haft varme problemer ved længere tids kørsel hvor nitro kan køre i time vis... og nærmest lige så mange problemer. Samtidigt giver det dig mulighed for at køre løb hvilket er så mange gange sjovere end bare at fise rundt... men skal det være el så laver losi den fedeste el buggy er ikke klar over om man kan få en rtr truggy.. og af de 2 du nævner vil jeg ikke være i tvivl. Lrp klart frem for ansmann

• #5   28. okt 2010 Morten K: Man kan da deltage i løb med sin 1/8 el buggy/truggy.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#6   28. okt 2010 Har allerede en traxxas revo 3,3, og kan simpelthen ikke få den til at køre ordenligt, så nu har jeg opgivet. ikke mere nitro til mig.

• #7   28. okt 2010 Jeg har haft lidt med Kryptoniten at gøre, fed maskine.
    Med 11.1V LiPo er der virkelig gang i den. Kender ikke til LRP´en men umiddeltbart ser jeg ikke noget der kunne få mig til at give så meget mere for den end kryptoniten.

//Dan

• #8   28. okt 2010 LRP'en er langt bedre. Det er en rigtig 1/8 bane racer hvilket er noget LRP har lang tids erfaring med. Ansmann er et langt billigere produkt og minder også mere om en forstørret 1/10 vogn.

Desuden er motorne i Ansmann'en i mine øjne, helt forkert på den.
    Jeg kører selv med en 2200kv i min truggy, men har netpå bestilt en 1800 og 1600 kv da jeg synes selv 2200 er for meget.

Hellere lav kv med 4 celler og den rigtige gearing. Det giver længere køretid og bedre accelleration.

• #9   28. okt 2010 Ellers kunne du jo købe en god truggy og finde et konverteringskit til den.

• #10   28. okt 2010 Ansmanns er nitro udgaven der er konveret og har alle dage været 1:8.
    Hvis en 2200kv er for voldsom så er en 2500kv jo også, og hvis der alligevel skal købes ny combo så er der godt 2k mere at gøre med hvis man vælger kryptonite.
    AR er godt nok nye på markedet og har måske ikke helt den samme erfaring som LRP, men når man kender til Ansmann generelt ved man også at deres produkter ikke er noget skrammel.

//Dan

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#11   28. okt 2010 Ellers kunne du jo købe en god truggy og finde et konverteringskit til den..

Ja men vil det ikke gøre det væsentlig dyrere?.. ved ikke sådan et BL sæt ligger på.. kiggede lige på

HPI Trophy 4.6 RTR Truggy

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33969

Hong Nor X1X-CRT Truggy RTR (Blue)

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33283

Og de ligger jo på de der små 290£, for 200 mere får man den LRP incl BL sæt, kan man få et godt BL sæt til 200£ ??

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#12   28. okt 2010 ud over Bl sæt skal der jo også en masse småting til, som batteri ramme, motor mount, osv, er der nogen producenter som laver komplette kit til deres modeller? så er det lidt nemmere at finde ud af hvad jeg skal bruge smiley

• #13   28. okt 2010 for 1700 skulle du nok kunne få noget der kan bruges.

//Dan

• #14   28. okt 2010 Det her kit burde også virke til X1X-CRT:
    http://www.rcmodels.dk/product-6743-1.php

Og så er der en der har et Tekin sæt til salg herinde ret billigt.
    Så har du også en bil og et sæt der slår både LRP'en og specielt ansmann'en med længder.

Dan H, jeg mener bestemt ikke Ansmann er noget skrammel. Men der er også forskel på en Sniper og en TRF. Pris og kvalitet hænger som regel sammen.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#15   28. okt 2010 Ledte lidt selv, og det sæt til X2-crt pro, passer vist ikke, der er lavet et sæt specielt til x1-crt, team og RTR. fandt det her på hong nor side.

(link fjernet)

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#16   28. okt 2010 Lol ved ikke hvor hong nor stammer fra, men deres engelsk kundskaber er vist ikke helt på toppen..

Electric Covertion BreshlessKit

• #17   28. okt 2010 HongNor er rigtigt godt, det går også under navnet Jammin i USA mener jeg det er de kalder det, det smiley

• #18   28. okt 2010 Jammin er en person der har arbejdet meget med Hong Nor, og derfor bliver de tit kaldt det.
    De bliver også kaldt Ofna, men Ofna dækker også over Hobao.

• #19   28. okt 2010 nej x2 sættet passer ikke på x1, hullerne i bunden sidder forskelligt. men det kan lade sig gører hvis der bores nye. kig evt i min annonce smiley

• #20   28. okt 2010 Køb en hong nor x2crt som er en truggy.

http://www.rcmodels.dk/catalog-2369.php
    Der kan man få et el kit så du kan ombygge dem til el.

Så vil du få en god og rubust bil, som kan klare en masse tæv.
    Og bilen kan nemt følge med til løb. I DM top 5. Der køre 4 af dem med hong nor x2crt.

Nu skriver du desværre ikke hvor i landet du er fra. Men ellers er der også www.tchobby.dk hvis det skal være på sjælland.

• #21   28. okt 2010 Jeg har et konverteringskit liggende til LRP truggyen....
    Købte den med elmotor og det er noget der duer.
    Den medfølgende motor kan jeg dog ikke anbefale, da min for 2. gang er sendt til rep. hos importøren.
    Kim's bix har den og Randers hobby import har den....

• #22   29. okt 2010 Magnus f... jo det kan man da. Hvis altså man synes det er sjovt at komme til løb og kun køre mod 2 hvilket er antallet der har kørt buggy i år og en truggy. Det kan man nærmest ikke kalde at køre løb... og nej de køre ikke imod nitro. På samme tid ja men point tæller ikke og de skal holde til siden for nitro. Samtidigt er det ikke på plads hvad der skal ske med 1/8 el serien næste år da der er meget få tilmeldt...

• #23   29. okt 2010 Morten K.
    Øhh holde til side for nitro.... Hmmm
    Nitro bilerne plejer at holde til side for mig, når jeg kommer med min ellert.... smiley

• #24   29. okt 2010 Der er flere og flere der begynder og konvetere deres nitro biler om til el. Problemet er bare det ikke er altid folk har tid til at stille op. Og at el biler skal køre til siden for at nitro bilerne kan komme forbi det står der vidst ikke noget i reglerne om. smiley

• #25   29. okt 2010 Rene.. Godt nok er el nemmest ja det er nemmer at køre.. Men køren er nu engang det vigtigste led og jeg har endnu ikke set nogle af de 2 el biler vinde, på trods af at Jan larsen er en af 1/10 offroads bedste 4wd køre som er den ene der har kørt med el i år...

Magnus F.. Har du været der og kørt de løb siden du siger det ikke er korrekt??Jeg kan sige dig det har jeg sjovt nok...
    Om det står i reglerne ved jeg ikke men jeg kan garantere dig for at de 2 el biler der har været med har fået strengt besked på at holde sig fra at køre race mod nitro og skal holde til siden for os, da det er et nitro løb og de kun for lov til at køre med...
    Noget andet muligt at der kommer flere el biler til men kan du så garantere at der holdes ordenlige løb for det næste år??

• #26   29. okt 2010 Ja har været ude at se JC4 buggy i Skanderborg. Der var 2x el buggy. Den ene var Tommy200 herinde fra og den anden ved jeg ikke hvem er. Jeg synes da ikke jeg så at de holdte til siden hvis der kom en nitro bil kørende tæt på dem?. De har vel også ret til at køre ræs ligesom alle nitro folkene?. Jeg kan da på ingen måde garantere om der kommer flere el kører næste år. Jeg har da planer om at deltage til næste år i Skanderborg og sikkert og nogen af de andre steder det bliver afholdt hvis jeg har tiden til det.
    Ja du ret i at el er nemmere, men jeg synes nu at el også er sjovere da det går hurtigere. Tror skam ikke at den er lettere at køre end hvis det var nitro.

• #27   29. okt 2010 Den er nemmer, det kan ikke diskuteres dens moment kurve gør at timing af hop er meget nemmer osv,, Hurtiger ikke en masse som sådan faktisk har en Nitro flere HK end de motore der ofte benyttes til el buggy.. Men at EL bilen har en moment kurve som gør det nemmer at styre den, nemmer = mindre fejl og nemmer ved at tage hop hvis ikke man er dygtig nok, her skal en nitro køre ofte time sin kørsel meget bedre end en el køre..... Og nej det har de ikke ret til.. De for lov til at køre med for sjovt for at promovere EL, havde der været nok el havde de kørt for sig selv og så er der ingen problem, men så længe de ligger og køre mens vi køre løb så skal de tage hensyn og ikke komme i vejen for os..
    Ja jeg kender skam godt Tommy2000 og ikke bare af navn men som person..... Ikke sikkert du synes de gjorde, men det gjorde de nu engang, jeg kørte det løb og jeg ved hvad de har fået besked på,osv så drop det nu

Tilbage til emnet. God ide at købe en pro nitro bil og bygge den om Hvis pengene er til det...

Kommentér på:
lave buggy om til tryggy??

Annonce