569 visninger
|
Oprettet:
opbygning af crawler {{forumTopicSubject}}
hej crawler-folk
Jeg står og vil gerne bygge en crawler her igennem vinteren.
Jeg vil gerne vide om jeg kan benytte mig af nogle "gamle" rester jeg har liggende:
jeg har en EVX-2 esc fra en Traxxas Summit liggende og en 775 motor samt en 15t fra en slash også ...
Kan jeg sådan set ikke bare købe et chassis også nogle traxxas servoer også jeg sådan set klar til at bygge ??
Jeg er totalt ny på crawler fronten - så sig endelig til hvis det er i har gode råd - men jeg vil helst bygge den selv
Tak for opmærksomheden
okt 2009
Følger: 19 Følgere: 19 RC-enheder: 17 Emner: 125 Svar: 1.174
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Det kan du i princippet godt, for en crawler er jo bare en 4x4 som man sætter op til at kunne køre i hårdt terræn i stedet for at kunne køre hurtigt
For at kunne komme over og igennem det værste man kan finde af terræn, plejer man at geare vognen ned og spærre differne.
Kan den stadig ikke komme igennem, hæver man vognen lidt, sætter nogle bedre dæk på og sætter vognen op til at kunne vride sig så meget som muligt så dækkene ikke slipper jorden hele tiden,
Og så er det her alle problemerne begynder
Servoen brænder af, akslerne knækker og tandhjulene bliver tandløse
Så her er et par råd.
Servoen skal helst kunne trække 15 kg eller mere, ellers holder den ikke længe.
Brug en solid vogn som grundlag, ellers kommer du ikke til at lave andet end at skifte dele.
Brug en vogn som du med rimelighed kan gear ned til en gearing 1/25 – 1/30.
Lav ikke din vogn for tung, det er tit vognens egen vægt der smadre vognen når den ruller ned af en bakke.
Ellers er der ikke nogen regler for hvad man skal så længe du ikke køre løb med den.
Køre man for sjovt gælder det bare om at få den til at køre i så meget som muligt
Det med at der skal et bestemt chassis på, eller den skal se ud på en bestemt måde, er vist noget fabrikkerne har fundet på for at hive flere penge ud af lommen på dig
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 202 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 108 Svar: 3.297
og gør ikke som mig hvis du gerne vil hurtigt ud og køre (byg selv fra bunden af)
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 17 Svar: 34
- men to forskellige er dumt og vil trække forskelligt osv.
opbygning af crawler