{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

USA pakker hos post DK {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg havde bestilt en motor og nogle smådele hos Castle fra deres clearence salg. Motoren var desværre udsolgt, men istedet for at kontakte mig først, valgte de at sende smådelene til mig (pinion og nogle bullets) og kun kreditere selve motoren. Det betyder de sendte mig en pakke med en værdi af $13 til en forsendelsespris på $38.

Det er jeg naturligvis pænt utilfreds med, og med det samme jeg fandt ud af det (da paypal informerede om krediteringen af motoren) sendte jeg en mail til Castle, som de endnu ikke har svaret på.

Jeg vil imorgen oprette en klagesag hos paypal med ønske om at få mine penge tilbage.

Så på trods af den kedelige behandling har jeg nogenlunde styr på den del af det.

MEN!

Nu er pakken ankommet hos postdanmark sammen med en told og momsopkrævning på 225,-

Hvad sker der reelt hvis jeg undlader at hente pakken?
Sender de den retur til castle uden at jeg skal bekymre mig om noget, eller vil opkrævningen blive hængene og vente på mig?

Ved ikke om der er nogle herinde der har prøvet at "afvise" en pakke på den måde før?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  USA pakker hos post DK
  • #1   11. dec 2010 Den skulle gerne ryge tilbage.
    Mener der går en 2-3 ugers tid, før den ryger tilbage, men du betaler ikke told, moms eller hvad der nu er kommet oven i prisen.

• #2   11. dec 2010 inden du gør noget skal du lige gøre op med dig selv hvad det egentligt er du spørger om.

"ikke at afhente en pakke"
    er IKKE det samme som at:
    "nægte modtagelse af en pakke".

• #3   11. dec 2010 Morten: Så jeg bør gå ned på posthuset og nægte modtagelse?

• #4   12. dec 2010 Det ved jeg ikke, jeg ville bare døre dig opmærksom på at det er 2 forskellige ting.

• #5   12. dec 2010 Det er en svær sag. Det kommer jo an på hvad der står i Castles forretningsbetingelserr.
    Typisk når noget mangler fra f.eks. Modelsport, så får man det de har, og det som er i restordre kommer senere uden ekstra porto.
    Men igen - du har vel læst og accepteret deres forretningsbetingelserr inden du købte.

Så må du også vide om der står noget omkring delleverancer osv.

Der står sikkert også at du kan afvise pakken ved ikke at hente den, men at du så ikke får portoen refunderet - kun varernes værdi (...jeg gætter...)

Så hvis du har klaget til PayPal, så håber jeg at du kan påvise at Castle har handlet i modstrid med deres forretningsbetingelser. Ellers er det en død sag.

Og hvis der ikke står du kan få portoen refunderet ved ikke at hente pakken, så får du ikke portoen igen.

• #6   12. dec 2010 Som jeg læser det hos Castle så vil du ved ikke at modtage pakken (ignorere henvendelsen fra PostDK, således at pakken går retur), få refunderet varens pris -10% dvs. 11,70$

Du skulle have modtaget mails med hvilke ting der ikke kunne leveres på din ordre (ifølge deres hjemmeside.)

• #7   12. dec 2010 De skriver under bestillingen at skulle der ikke være en given vare på lager, vil man blive kontaktet omkring det inden afsendelse af pakken.
    Det er så bare ikke sket her.

Og der kommer nok ikke nogen del leverance i og med de har krediteret motoren.

Havde de i det mindste rettet forsendelsesomkostningerne om havde jeg nok ikke gidet gøre noget nummer ud af det. Men at skulle betale 500 kroner for et pinion og et sæt 6.5mm plugs, er altså over min latterlighedsgrænse.

• #8   12. dec 2010 Jeg føler med dig, og håber at du får noget ud af din klage.
    (...jeg havde også flippet skråt...)

Men de har jo netop heller ikke fulgt deres egne regler og kontaktet dig, så du burde have en god sag.

Skriv lige hvordan det ender (når du når så langt)

• #9   12. dec 2010 puha ..................... det er skisme IKKE særligt pænt af dem )-,

• #10   12. dec 2010 udover det syntes jeg bestemt at det ser ud til at de stadig har de store motore på udsalg, såm det er jo ret dårligt ............

• #11   12. dec 2010 Havde nok hentet pakken og betalt tolden.. og så må de sende motoren på deres regning, efter som de ikke har kontaktet dig..

nu er det ikke fordi deres henvendelse er gået i spam mappen ? smiley

• #12   13. dec 2010 Jan: Den motor jeg havde bestilt er ikke længere på deres clearence side. Det var en 1800kv 1518.

Rene: Jeg må indrømme at jeg ikke havde kigget, men der lå ikke noget fra dem 8)

Status er nu at efter jeg havde brugt Paypal's "dispute" mulighed og fyldte deres 2000 karakter grænse helt ud, er der kommet et svar fra Castle.
    Først giver de mig en fuld ud undskyldning. Dels over at jeg ikke var kontaktet og fik mulighed for at annullere ordren, og dels at forsendelsesomkostningerne ikke blev ændret behørigt.

Jeg er blevet lovet at kan de ikke finde en anden motor til mig og sende den uden ekstra forsendelsesomkostninger (jeg har bedt om deres 1512 1800kv) vil jeg få fuld refundering.

Så håber vi bare at det holder, men det regner jeg da med.

Kommentér på:
USA pakker hos post DK

Annonce