hvad gør i mht. almindelige batterier? {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg jo blevet bidt af RC dillen. Og i mit hjem står der så tre helikoptere og tre biler allerede nu.
Det betyder så også at jeg har tre bil radiosendere, og fem helikopter sendere, som alle bruger AA batterier.
Derudover har jeg jo et par std. ladere til mine Micro-T, som også bruger AA batterier.
Hvordan griber i andre den slags an?
Kan man få små "moduler" til diverse ladere? (jeg har selv en Ansmann deluxe 2.0 (link fjernet) ), så man kan lade AA batterier?
Eller køber i genopladelige batterier i spandevis, og en særskilt lader? Og i så fald, har nogen en anbefaling af hvor man får noget der er godt nok til formålet?
Tak for input
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.336
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
link til batterier og lader kan jeg først give senere på dagen hvis det har interesse, men uanset hvad vil jeg til enhver tid foretrække en separat microchip lader, som behandler/overvåger/lader batterierne enkeltvis. Det giver klart det bedste resultat ved opladning og os levetid på batterierne efter min erfaring.
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 26 RC-enheder: 2 Emner: 29 Svar: 287
De selvaflader ikke, og kan tåle at ligge i lang tid uden at blive brugt.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Min fjernstyring bruger nemlig de samme batterier som mine biler, så jeg har altid opladte batterier til senderen, uanset hvor lang tid jeg er ude at køre.
Disse billeder er fra min gamle 40mhz sender, men jeg har lavet det samme om på den nye 2,4ghz spektrum sender jeg køre med nu
(link fjernet)
(link fjernet)
hvad gør i mht. almindelige batterier?