{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rock crawler, men hvilket mærke?
  • #1   16. jan 2011 Nej Kris.
    Der er ikke kørt noget Rock crawler løb her i Danmark og hvis der bliver et løb bliver det nok 1/10 klasen.
    Og ikke 1/8 skala super klasse crawler som den du linker til, det er en klasse der er på vej ud og der er ikke mange der køre med dem nu.
    Hvilken crawler det er, ved jeg ikke, den er godt ombygget.
    Men et gæt er denne her, men kun et gæt smiley
    http://www.junfac.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=115



  • #2   17. jan 2011 Hej med jer

    Nu er jeg også rimelig ny i denne verden (crawler) men hvis ikke der er nogle konkurrencer herhjemme i rock-crawling, så kunne det da være at man skulle slå sig sammen og sætte sig ned og arrangere noget...

    Det må da kunne holdes i en stor grusgrav eller et kalkbrud...

    Jeg har sågar set en herinde der kører ved ncc i deres lager for gammelt asfalt (så hvis man nu spurgte ejerene ad så...)

    Men kom frisk med ideer, da jeg også er ved at bygge en competition crawler op (Axial xr10) som jeg gerne ville have nogle sjove timer med..

    De kan i Tyskland og de kan i Norge, og der er da mange oprettet herinde (crawlere-trial), så vi må også kunne i DK

    Det er bare om at tage springet, jeg vil meget gerne hjælpe til...

    // Kenneth J


  • #3   17. jan 2011 Jeg tror det har noget at gøre med at det først er enden for de sidste års tid at crawler har bidt sig fast.
    Før den tid var det kun nogle få nørder der rode med den slags og prøvede at danne en gruppe som tog ud og kørte en gang imellem.

    Så man kan sige at det først er nu, der er et grundlag for et rigtigt træf med regler og den slags smiley
    Og jeg skal da være den første til at indrømme, at hvis det er sten og klipper vi skal køre på er mine biler stort set stået af, der er ikke en ærlig sten at køre på i hele Københavns området, så jeg er slet ikke vand til det smiley


  • #4   17. jan 2011 Er der for øvrigt nogen af jer der ved hvor der ligger tandhjul til en Axial XR-10 på lager her inden for EU.
    De tandhjul er ikke særlig solide når vognen sætter sig fast i græs smiley


  • #5   17. jan 2011 Jeg ved godt at de kan tage det hjæm, men jeg hader bare når der ligger en eller anden småting i restordre og man ikke ved hvornår det kommer smiley

  • #6   17. jan 2011 jeg er helt enig med jer i at det først er nu man begynder at ane mulighederne for noget crawler-competition i DK, og jeg vil da gerne være med til at stille noget på benene, men må dertil indrømme at der også skal bruges andres hjælp...

    Jeg er ikke inde i alle de regler, men det må der være råd for når og hvis man er flere der vil hjælpe med at stille et sådant arrangement på benene...

    Til Sauron om det med at der ikke er en ærlig sten i kbh er sikkert rigtigt men så kan man jo så også sige at hvis man vil noget med sin sport, så kan det ikke altid foregå max 50km fra ens hjem (ikke at sige at du ikke vil køre efter det, men det er bare tit nogle der regner med at de kan sidde hjemme til alt...)

    Jeg håber at vi kan få startet en diskution om dette emne da jeg virkelig håber at kan bruge en crawler til 5000kr+ til andet end at køre i min baghave....

    Så kom frisk ud af busken... Jeg har hermed meldt mig under fanerne til at stable et event på benene....


    Mvh

    Kenneth J


  • #7   17. jan 2011 Kenneth J
    Hæ Hæ, nu kommer fordommene op smiley
    De Københavnske køre, er faktisk de eneste der har gidet at køre mere en 100 km for at komme til et træf, vi er faktisk vant til at skulle køre meget langt for at komme ud at crawle.

    Problemet er der først når det ikke længere drejer sig om kun en dag, der er jo også kone og unger der skal passes.
    7 timer på motorvejen på en dag er bare lidt for meget hvis man også skal være frisk til at crawle og man ikke må være bumpet næste dag med smiley



  • #8   17. jan 2011 Nu var det jo ikke dicideret hendvendt til hverken dig eller sjællændere generelt, jeg siger bare at der er mange der ikke gider at gøre noget for det,men gerne vil høste fordele af det hele..

    Jeg er helt enig med dig at det er for meget med 7-8 timers motorvejskørsel på en dag men så kunne man jo ligge det ca i midten på den dersens ting de kalder fyn :-)...

    nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvordan andres hverdage er skruet sammen men jeg kan i hvertfald godt finde 1-2 lørdage eller andet i måneden hvor jeg kan køre et sted hen og øve mig...

    der er mange muligheder såsom byggepladser-havne-genbrugspladser-osv-osv...



  • #9   17. jan 2011 Fyn er fin.
    Vi har faktisk været to gange på Fyn for at køre træf i Svanningebakker.
    De er et fin sted, bort set fra at der ligesom i København ikke er en sten i syne
    http://www.rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=4688

    problemerne med at køre i København er at.
    Byggepladser er hegnet ind og der er sat vagtværn på.
    Havne er ryddet og asfalteret.
    Genbrugspladser er bare lukket land medmindre man skal af med noget.
    Osv er henlagt til yderområderne i Danmark.

    Tro mig når jeg siger at vi har ledt efter steder hvor vi kan køre, men selv her efter 2-3 år har vi ikke kunne finde sten der var til at køre på.
    Kyst sikringen er stenene ensartet alt for store, og bilerne dumper ned imellem dem og kan være svære at få fat i.

    Jeg kommer selv fra Bornholm og kunne heller ikke forstå at alt i den grad var børene sikret , men det er det.
    Vi kan være heldige af finde en bunke med asfaldt stykker eller murbrokker, men det er som regel kørt væk inden 3 dage.


  • #10   17. jan 2011 har lige kørt den i en ny tråd

Kommentér på:
rock crawler, men hvilket mærke?

Annonce