{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Onroad chassis til Speedrun
  • #1   23. jan 2011 Et onroad, evt en faldbane/pancar smiley

• #2   23. jan 2011 Jeg er ved og lave en selv!
    Har fundet nogen gearkasser fra nogen 1/8 biler.

• #3   23. jan 2011 Vil også sige en fladbane bil da diff og transmissionen ikke tager noget power, og så er de meget lave ved vejen, det kræver så bare en 100% jævn bane, for bare det mindste hop foran og den vil lette istedet. Hvis det skal være realistisk så tag en TC bil, og smid skumdæk på, og en stor motor.

• #4   23. jan 2011 Rene W

Jeg er også på udkig efter en TC men jeg ved bare ikke hvilken model/mærke jeg skulle vælge.

vh

Alexander

• #5   23. jan 2011 Alexander C, mærket er vel enlig ligegyldig hvis det bare er lige ud, men måske mere en bestemt type du skal gå efter, letvægter og kadan drevet, så måske noget ældre kadan yokomo eller noget associated TC3/4 ?

• #6   24. jan 2011 Tommy jeg har også kigget på noget associated tc3/4 men jeg vil gerne have noget med remtræk og noget nyrere i det:). Men jeg ved bare ikke hvilke modeller jeg skulle gå efter.

vh

Alexander

• #7   24. jan 2011 Kadan kører jo langt nemmere end rem og dermed mere kraftoverførelse til dæk.. TC3 er et godt bud..

• #8   24. jan 2011 Har du haft målt det ud rene? for tror der går en del mere tabt i et normalt diff når du skal dreve kraften 90 grader end med rem smiley

• #9   24. jan 2011 hvis du skal have en rem bil, er det bare at købe en nyere rem bil, for at være sikker på at alt kan holde til at smide så stor en kværn i som muligt.
    men mærket er nok ret ligegyldigt, hvis den bare skal bruges til at kører ligeud med...

• #10   24. jan 2011 Rem går lettere. Og når det bare er ligeud så er bilen lidt ligegyldig. Men rens alle lejer ud og lav alle hjul vinkler så tæt på 0 som muligt så du ikke mister noget der, og ja smør lejer igen med noget tyndt lege olie så de også holder lidt.

• #11   24. jan 2011 Echo
    Har du nogle sinde set en god kadan bil rulle?
    Tabet i en vel bygget tc3 er markant mindre end selv den aller bedste rem bil, friktionen i kadanbilen er absolut minimal

Men hvad jeg også? Jeg sidder jo bare og finder på det jeg siger, jeg jo absolut ingen erfaring at bygge mine udtalelser op med....

• #12   24. jan 2011 jeg vil nu stadig mene at en rembil kører lettere end en kardanbil.
    alle bevægelser er samme retning som bilen kører ved rem, og man har ikke geardifferne til at tage power.

men jeg har aldrig målt noget på det, måske man kan lave en rullemodstands prøve,, i don´t know.

• #13   24. jan 2011 Rene---
    en kadan bil i stil med tc3 og 4´eren har den absolut letteste transmission en lille racer bil kan ha, har man bygget gearkasser rigtig

hvis man løsner pinonen og "spinder hjulene" bliver hjulene bare ved og ved med at snore på en kadan bil, hvor i mod på en rem bil har man svær ved bare et få hjulene til at spinde bare i 4-5 sekunder

og så er det nu heller ikke korret at alle roterende bevægelser i bilen er med kørsels retningen, faktisk at den aller tungeste masse, nemlig motorens anker, roterende bagud.

• #14   24. jan 2011 Ser da frem til at se en fremad rettede rulletest med rem vs kardang bil af tilsvarene "pro"-hed

• #15   24. jan 2011 Okay, ved jeg så ikke, for den tc 3 jeg har er ikke ligefrem top hvad angår lejer smiley
    Men jeg ville nok stadig vælge rem da jeg tror den vægt man skubber rundt er større på en tc3 eks. Måske derfor hjulene ruller længere.

• #16   24. jan 2011 Og du har ret med motoren, men tænkte nu også mest på chassis, for tc3 har også side roterende motor.

• #17   24. jan 2011 rene->

det er lige præsis derfor en kadan bil ikke kan bruges til race, =)

pga motoren sider forkert =)

• #18   24. jan 2011 Ved jeg, derfor jeg tænker at ved høj fart og man giver det sidste gas, eller slipper gassen vil bilen trække godt til den ene side, men håber en eller anden vil prøve at måle rulle modstanden på 1 af hver.

• #19   24. jan 2011 Vil give Tommy ret i at en kadan bil har den letteste transmission! kan huske dengang vi brugte dem til ræs, havde man lige lavet lejer, og trimmet gearkasserne så de bare sad som de skulle, så var der absolut ingen modstand.

de biler der bliver bygget til el speedrun, og her mener jeg i de ekstreme, hvor producenterne laver biler til det, bliver der brugt kadan da det bare går lettere. men er ubrugeligt til ræs, da det trækker skævt i bilen under acceleration gennemsving.

grunden til at rembiler ikke går lige så let, ligger i selve remmen.... remmen skal bøjes utallige gange rundt om center og diff pulley, og det at den skal bøjes giver modstand. i en kadanbil er der kun tandhjul der skal skubbe til hinanden, der er ikke noget der skal bøjes eller vrides og spildes kræfter på.

om jeg har målt det, eller har tænkt mig at gøre det... nej hvorfor skulle jeg, jeg skal ikke bruge det til noget.

Kommentér på:
Onroad chassis til Speedrun

Annonce