{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gløderør
  • #1   10. feb 2011 N3 er et meget varmt gløderør, og hvis din motor er lavet til og køre med et koldt gløderør som R5 er, så kan det skade din motor og køre med det N3 rør der.

    så tag du og køb et R5 rør igen smiley


  • #2   10. feb 2011 Btw hvis det er til din atomic, så køre den helt fint med et 4'er rør, tror endda R5 er for koldt til den motor der.

  • #3   11. feb 2011 Kør du bare med et varmer rør, hvis den lyder normal, et varmer rør er ofte nemmere at starte og justere..

  • #4   11. feb 2011 Skal jeg skifte til n3 eller lade r5 sidder i?

  • #5   11. feb 2011 Det er til hpi pulse

  • #6   11. feb 2011 du skal narturligvis bruge en tempgun så du kender din varme på motoren
    Derud fra vælger du det rigtig gløderør


  • #8   11. feb 2011 Carsten
    Ang gløderør har det meget med varme at gøre på din motor og ikke mindst ydelsen på motoren

    tag f.eks et 3 rør som er et kold rør Noget kolder rør du har noget mere brændstof kan du forbrænde som så vil siger mere spark i motoren

    Så det med bare at tage et varmer rør holder ikke


  • #9   11. feb 2011 Et 3 rør er da ikke koldere end et 5 rør?

  • #10   11. feb 2011 jo

  • #11   11. feb 2011 Læs nitrobogen. Jo lavere tallene bliver, jo varmere er røret

  • #12   11. feb 2011 Du har helt ret Casper, et 3'er rør er varmt rør, og 5'er rør er et koldt rør.

  • #13   11. feb 2011 Hej gutter,

    I må ikke uden videre sammenligne et 3´er rør og et 5´ er rør...de forskellige fabrikanter af gløderør bruger faktisk alle forskellige betegnelser / tal / bogstaver for deres rør...så den går ikke.

    Hvis vi nu taler et OS nr. 3 og et OS nr. 5 er det noget andet. Et OS 3 er et varmt rør og et OS 5 er et medium rør.
    Snakker vi O´Donnel rør, er et 77´er rør et varmt rør og et 303´er rør er et koldt rør.
    Et Novarossi C8´ er rør er et varmt rør og et C6 er et koldt rør. Og sådan kunne man blive ved.
    Derudover har rørets nummer og evt. bogstav efterfølgende, ofte noget med motorstørrelsen af gøre - for slet ikke at nævne standard ctr turbo rør.
    Og det er helt korrekt som Carsten skriver, at gløderørets glødetal, ikke har noget som helt at gøre med, hvor varm motoren bliver.
    Det er brændstofblandings mix af luft og fuel, kompressionsforhold osv. der afgør dette.
    Så brug ALDRIG en temp gun til at vælge gløderør ud fra - det kan gå grueligt galt...og det er bare et faktum.
    Tag udgangspunkt i fabrikkens anbefaling.
    Vælg evt. et lige koldere eller varmere rør, afhængig af temperatur, nitroprocent og kompressionsforhold.
    På min hjemmeside, er der en del - faktuel - information omkring gløderør. Findes i afsnittet "information om nitromotorer".
    Min hjemmeside må jeg ikke skrive her - men check min profil - der står den.
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe


Kommentér på:
Gløderør

Annonce