1.088 visninger
|
Oprettet:
Gløderør {{forumTopicSubject}}
Hvis jeg nu har et r5 gløderør, og skifter til n3, kan jeg godt det, tænkte nu på om det gør forskel med r og n
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 35 Svar: 356
så tag du og køb et R5 rør igen
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 35 Svar: 356
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 65
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 65
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 144
Derud fra vælger du det rigtig gløderør
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 144
Ang gløderør har det meget med varme at gøre på din motor og ikke mindst ydelsen på motoren
tag f.eks et 3 rør som er et kold rør Noget kolder rør du har noget mere brændstof kan du forbrænde som så vil siger mere spark i motoren
Så det med bare at tage et varmer rør holder ikke
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 65
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 144
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 65
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 35 Svar: 356
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
I må ikke uden videre sammenligne et 3´er rør og et 5´ er rør...de forskellige fabrikanter af gløderør bruger faktisk alle forskellige betegnelser / tal / bogstaver for deres rør...så den går ikke.
Hvis vi nu taler et OS nr. 3 og et OS nr. 5 er det noget andet. Et OS 3 er et varmt rør og et OS 5 er et medium rør.
Snakker vi O´Donnel rør, er et 77´er rør et varmt rør og et 303´er rør er et koldt rør.
Et Novarossi C8´ er rør er et varmt rør og et C6 er et koldt rør. Og sådan kunne man blive ved.
Derudover har rørets nummer og evt. bogstav efterfølgende, ofte noget med motorstørrelsen af gøre - for slet ikke at nævne standard ctr turbo rør.
Og det er helt korrekt som Carsten skriver, at gløderørets glødetal, ikke har noget som helt at gøre med, hvor varm motoren bliver.
Det er brændstofblandings mix af luft og fuel, kompressionsforhold osv. der afgør dette.
Så brug ALDRIG en temp gun til at vælge gløderør ud fra - det kan gå grueligt galt...og det er bare et faktum.
Tag udgangspunkt i fabrikkens anbefaling.
Vælg evt. et lige koldere eller varmere rør, afhængig af temperatur, nitroprocent og kompressionsforhold.
På min hjemmeside, er der en del - faktuel - information omkring gløderør. Findes i afsnittet "information om nitromotorer".
Min hjemmeside må jeg ikke skrive her - men check min profil - der står den.
Med venlig hilsen
Niels Nitromekanikeren Vangsøe
Gløderør