{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

SCX-10 {{forumTopicSubject}}

Så er den endelig landet.. mit nye legetøj.
Jeg har læst alt hvad jeg kunne om axial scx10 og har nu endelig fået en hjem.
Jeg har især læst hvad sauron L har skrevet, og har derfor bestilt en heli motor og en Ezrun 60a esc.
Servoen er Traxxas 2056 watherproof. Det jeg mangler nu er en sender og modtager, og så lige at samle det hele..
Planen er at få sat en Defender karosse på.
Det er iøvrigt et Honcho kit jeg har købt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SCX-10
  • #1   12. feb 2011 Vi glæder os til at se hvordan projektet skrider frem smiley

    Hilsen: en tilfreds SCX-10 ejer


  • #2   12. feb 2011 Tillykke med vognen.
    Det bliver sjovt at se hvad du for ud af det smiley
    Hvad er det for en heli motor du har fået fat i?


  • #3   13. feb 2011 Det er en TP 450-Size 2415-07T Brushless Heli Motor 3850kv.
    Jeg bestilte den den 6/2 hos Hobbyking, så der går nok nådet tid før jeg ser den. Jeg fik en mail den 9/2 om at den var sendt fra deres varehus og der kunne gå op til 45 dage før den kommer til dk.


  • #4   13. feb 2011 Det er som regel max. 10 dage undervejs.

  • #5   13. feb 2011 Det er også en fed motor, vi er flere der køre med den fordi den kan sej trække i lang tid uden at blive varm.
    Der er et par andre motorer vi har afprøvet som koger efter 10 – 15 minutter, men den sorte satan kan holde til presset i timer uden at blive mere end lunken med det sæt op vi køre med smiley

    Ellers hvis du syndens at der er for meget drøn på den motor og du gerne vil sætte topfarten ned til det halve og køretiden op til det dobbelte, er der et par andre motorer der også er værd at se på.
    Her tænker jeg på at du vil lave din SCX´er om til sløv skala bil smiley
    Men så længe du vil se hvor meget din SCX´er kan komme igennem eller over, så behold den sorte satan.
    Det er helt klart den motor vi har set fungere bedst i SCX´eren smiley


  • #7   13. feb 2011 Nu er det en V2 ESC du har fået fat i ikke?, men ellers tillykke med bilen.

  • #8   13. feb 2011 Brian P
    Jeg har ikke haft noget vrøvl med mine helikopter/out-runner motorer.
    I Panser Smølfen fik jeg slebet alt lakken af motoren (Den sorte Satan) fordi der lå en håndfuld grus og småsten i chassiset ved motoren.
    Kan den holde til det, kan den vel også holde til en smule mudder smiley


  • #9   13. feb 2011 Jep det er en v2.
    Og så vil jeg lige bruge lejligheden til at takke for et godt forum, man kan finde svar på næsten alle spørgsmål herinde.

    Til Sauron L. Kan man ikke geare motoren så den bliver lidt mere sløv hvis det er der er for meget fart på?


  • #10   13. feb 2011 Prøv nu motoren først før du panikker smiley
    Det er ikke fordi den køre stærkt, faktisk kun ca 12 kmt, men bilen lader sig ikke stoppe af smårting og sparker godt fra sig når du gasser op.
    Det ser ikke videre realistisk ud, og det bliver ikke bedre af at du gear vognen ned, det giver bare en endnu bedre acceleration smiley

    Men det er noget du kan regulere på gassen, det er bare hvis du aldrig køre over 6 kmt med din bil, så er det måske smart at sætte en fly motor i vognen i stedet.
    Men prøv nu bare den motor du har, den er ikke helt skæv smiley


  • #12   13. feb 2011 Der er stort set ikke nogen videre prisforskel på in og out-runnere, men vægt, effekt og især trækkraften er meget bedre i out-runnere end de er i in-runnerne.

    Vægten er ret vigtig fordi motoren ligger ret højt oppe i de biler vi køre med, og det er ikke godt hvis bilerne bliver for toptunge.

    Trækkraften, ja det siger jo sig selv, det kan man næsten ikke få for meget af i de biler vi køre med smiley


Kommentér på:
SCX-10

Annonce