{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Brushless motor forskel i kv {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Jeg har en HBX surge(cirka det samme som en stealth), med et 9t EZRUN sæt i, men jeg vil gerne have et brushless sæt med mere trækkraft, da jeg gerne vil bashe MEGET. Jeg har så kigget på EZRUN 8.5t sættet på 4000kv, men så så jeg at hobbyking havde en turnigy 60A ESC som lignede EZRUN esc'en til forveksling(er det de samme?), fordelen er at den er meget billigere ved hobbyking. Da jeg så kiggede på motor med samme antal kv som 8.5t motoren fandt jeg en 10t EZRUN motor med 3900kv, men vil den så yde næsten det samme som en EZRUN 8.5t?

Mit andet spørgsmål er så om en af de to ovennævnte motore overhovedet er gode til vild bashing, eller om der er andre der er bedre til næsten de samme penge.

Håber i kan og vil hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brushless motor forskel i kv
  • #1   8. mar 2011 Ja Turnigy 60A ligner Ezrun ESC´en meget, det er faktisk den samme ESC, bare med et andet klistermærke smiley

Og så er der lige Ezrun motorerne, 9,5T 10T og 13T motorerne er faktisk kun 380 motorer.
    Prøv at forstille dig at de motorer ikke har nogen køleribber, så vil du se at motoren ikke er særlig stor,
    5,5T og 8,5T motorerne er 540 motorer og har ikke nogen køleribber, og er derfor et stykke stører end de andre små motorer med køleribber smiley
    Dvs, at Ezrun 8,5T er noget stærkere end Ezrun 9,5T motoren.
    Der er også derfor at Ezrun 8,5T køre med en 60A ESC i stedet for Ezrun 9,5T´ens 35A ESC smiley
    Fik du fat i det rod her smiley

• #2   9. mar 2011 Hej

Sauron jeg fik fat i hvad du, mente og så har vi fået det på plads.
    Mit andet spørgsmål er jo så hvilken at disse tre motorer der er bedst til bash.
    1. EZRUN 10t
    2. EZRUN 12t
    3. EZRUN 13t

jeg tror det er de motore som de har ved hobbyking:)

Jeg tager gerne i mod andre forslag så længe at det ikke er et vanvittigt dyrt forslag:)

• #3   9. mar 2011 Ja det er dem de har ved hobbyking smiley
    Der er ikke nogen af de motorer du har nævnt som jeg ville bruge til sådan en tung bil som din.
    Alle de små motorer er beregnet til on-road eller meget lette off-roader.

Du skal op i nummeret stører før det giver noget, altså en 540 motor med en diameter på 36mm (uden køleribber) og en længde på mellem 50mm til 60mm, hold lige øje med aksel tykkelsen, der er mange motorer i den størrelse der har 5mm tyk aksel og det for du lidt svært ved lige at sætte i din bil smiley

• #4   9. mar 2011 Hej

sauron okay så jeg skal have en 540 motor med 3,17mm aksel på en længde som passer i min bil, men har du et antal kv som du vil anbefale?

tak for dit hurtige svar

• #5   9. mar 2011 Jo lavere KV desto bedre. Lav KV giver mere trækkraft, og giver en væsentligt køligere motor. Høj KV giver fart, og udleder varme.

Til en BASHER vil jeg altid hellere gå efter lav KV, og så geare mig til den fart jeg ønsker. Personligt kører jeg med en 1600 KV motor i min E-maxx.

• #6   9. mar 2011 Hej

tak for svarene
    har kigget på de der leopard motore, men kan de køre med en Turnigy 60a ESC, og kan de købes hos hobbyking?
    1600kv var godt nok ikke meget, men det lyde da ok eftersom, 1:8 race truggys kører med 2000kv og opefter.

Tak for svarene

Kommentér på:
Brushless motor forskel i kv

Annonce