{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Heli motor i Bil {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Jeg har set at bla. Sauron L herinde kører med heli motorer, jeg kiggede så lidt på hobbykings hjemmeisde. Jeg har læst at et af problemerne med heli motore er at de tit har 5mm aksel og ikke 3.17mm som i en almindelig bil motor. Men nu har jeg fundet en heli motor med 3.17mm shaft, mit spørgsmål er så burde den ikke passe i min bil, jeg ved godt at jeg skal lave en adapter da den ikke har samme omkreds som en bil motor.

Link til heli motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11176

håber i vil og kan hjælpe


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heli motor i Bil
  • #1   11. mar 2011 hejsa, hvis den skal i en crawler kan den godt funke, men vend den lige med sauron smiley

  • #2   11. mar 2011 Du skal nok satse på højere kv.

  • #3   11. mar 2011 Hej

    Bilen skal bruges til bash, og det er ikke en crawler, men har da set at Sauron har brugt en i sin slash.
    Hvor meget højere antal kv vil du andbefale Søren P, jeg har nemlig fået at vide at 1700kv passede fint til bash, men det var også ment til en bil motor, men jeg ved ikke om der er den store forskel.
    Tak for jeres hurtige svar:)


  • #4   11. mar 2011 Hej

    læste lige saurons slash mod guide, og fand tud at det var en fly motor og ikke en heli, min fejl.


  • #5   11. mar 2011 Jacob P
    Du er stødt ind i et problem smiley
    Til bash er den motor for lille, du skal op i en motor på Ø36mm og de har alle 5mm aksel.
    3,17mm aksler kan ikke holde til de motorer (og det kan bilen heller ikke smiley
    Du skal ikke sætte den slags motor i en hvilken som helst bil og bilen skal kunne geares højt.
    Og du skal op i 3 eller 4 celler LiPo før det begynder at ligne noget, men så er det også sjovt smiley

    Jeg er selv ved at lave en 1/8 Truggy om med 21cm høje hjul og en 1500 wat out-runner motor i.
    Hele drevet er af hærdet stål også tandhjulene, så jeg håber det holder smiley


  • #6   11. mar 2011 Hej

    Øv øv, så blev den ide slået til jorden. Men hvad så hvis man bruger en fly motor ville den kunne virke. grunden til jeg spørger efter alt dette er fordi motorene ikke vejer så meget, og så skal jeg selv til at lave et motormount, og så kunne man ligeså godt lave et der passede til en lettere motor. Det kan også bare være fordi at jeg godt ka nlide at være anderledes:)
    Jeg faldt lige over et tandhjul fra holtemodelhobby med 5mm aksel hul, her er et link til. hvis det passer burde man da kunne få det til at fungere.

    Link: http://www.holte-modelhobby.dk/shop/advanced_search_result.php?keywords=5mm&sort=3a&page=4

    det er de to øverste tandhjul jeg mener.

    Håber det kan lykkedes, det kunne være mega AWESOME


  • #7   11. mar 2011 Fly out-runner har mindre kv og mere trækkraft en helikopter out-runner, så de er bare mere vanskelige at ha´ med at gøre i en bil.
    De skal også ha´ flere volt før de bliver vilde, 6-8 celler LiPo er meget almindeligt, og så er det meget svært at finde en bil ESC som man kan bruge.

    Det at de er lette er en af de grunde til at jeg bruge dem.
    De små out-runner er rigtigt gode til crawlere og langsomme tunge terræn biler fordi de har lave omdrejninger og høj trækkraft.

    Men de er lige et stykke for små til buggyer, og de out-runner der har samme størrelse som en 540 motor, kan med lethed flå en 1/10 bil i stumper og stykker smiley
    Der er nogle få out-runner som ligge midt imellem, men de har 4mm aksel så der er ikke nogen tandhjul der passer, og så skal man udover det også lave en adapter til den før den passer i vognen

    Men hvad er det for en vogn du vil lave om på???????


  • #8   11. mar 2011 Hej

    Undskyld at jeg ikke skriver det før nu, men det er en HBX Surge(stealth), jeg ved godt at det lyder meget ambitiøst, men planen er at lave motor mount i midten og stål aksler ud til bag- og forenden, disse stålaksler skal være de samme som man bruger til trialbiler. Der skal selfølgelig også laves nyt chassis og upperdeck. Planen er også at lave den 4WS, jeg er igang så du får mig nok ikke stoppet:).
    Jeg kunne self bare bruge en alm. brushless motor, men det er jo ikke så sjovt:)


  • #9   11. mar 2011 Jeg tvivler på diff´erne holder til det smiley
    Men du kan jo bruge en fly motor og sæt den i midten af bilen med en kardanaksel direkte fra hver ende af motoren og ind i diff´erne, så spare du også alt det med spurgear og motortandhjul smiley
    Bilen kan på den måde blive let selvom du sætter en stor motor i vognen, og så er en 5mm aksel jo lige i øjet, da alle kardanaksler til 1/10 biler køre med 5mm aksler smiley


  • #10   12. mar 2011 Hej

    Puhha, så er jeg en glad dreng igen. Har godt set at fly motore med aksler i begge ender, men er der det i alle fly motore. Bilen skal bruge til bash og måske meget lidt speedrun, men hvilket antal kv vil i andbefale til det, og hvilken fartregulator. I øjeblikket køre jeg med nihm, men det kan være at jeg bliver nød til at skifte til LIPO.


  • #11   12. mar 2011 Alle fly motorer kan få aksler i begge ender, men der er mange måder at gøre det på.
    Men før vi går videre med det her, skal du finde ud af gearingen i dit diff og hvor store hjul du vil køre med.
    Det har noget med total gearingen af gøre smiley
    Så finder vi måske en motor til dig smiley

    Jeg skal ud og køre nu i en grusgrav, så jeg er ikke lige til af få fat i her det næste stykke tid smiley


  • #12   12. mar 2011 Hej

    Jeg skal nok finde ud af gearing i mit diff og hjul. Nu begynder det at ligne noget, jeg håber virkelig det lykkedes, med din hjælp.

    Lyder sjovt med det der grusgravs skidt:)


  • #13   12. mar 2011 Så er jeg tilbage igen, møgbeskidt, øm i benene, lidt krampe i den ene hånd, forrevet, med torne i hænderne og dødtræt.
    Fronten på min bil er slået løs så forakslen kan rykkes 4cm til siderne, udover det er den mere beskidt end mig.
    Det har alt i alt været en ret god dag smiley

    Jeps, med lidt matematik og logik skal det nok gå godt med din bil smiley


  • #14   12. mar 2011 Du, lyder da til at have hygget dig. Må man spørge hvad bil du kørte med, og var der andre med.


  • #15   12. mar 2011 Ja det var hyggeligt smiley
    Jeg kørte med min SCX´er, og der var også to andre der kørte med SCX´er, samt en med en hjemme byg bil og en anden med en gammel Kyosho.
    Det forgik alt sammen i gå hastighed undtagen når de væltede ned af en bakke.
    Og alligevel går der et eller andet i stykker på de biler smiley


  • #16   12. mar 2011 Hej

    Sauron en grund til at dine(og de andres) biler går sådan i stykker kan være fordi at du modder dem vanvittigt meget, sådan ser det ihvertfald ud, når man læser dine albums. Ej det er bare gas, men jeg tror bare at det er en del af RC, tingene går bare i stykker.


  • #17   12. mar 2011 Hej igen

    Jeg talte tænderne på et billede at differentiale gear og det lille tandhjul og det ligner noget i retning af 38(stort tandhjul) 14(lillie tandhjul), jeg ved ikke om det passer men, for mig lyder det rimelig sansynligt, jeg skal nok lige tjekke efter når jeg for tid. De hjul jeg har på nu er 115mm i diameter(standard hjul), har overvejet at skifte til proline badlands 2.8. på proline's hjemmeside står der at de er 5" høje, det må jo betyde at de er noget i retning af 127mm i diameter, hvis jeg har regnet rigtigt.


  • #18   12. mar 2011 Ja, Det er skam helt rigtigt, de går i stykker fordi man presser dem mere end hvad de er beregnet til, og man modder dem fordi de ellers går i stykker når man presser dem.
    Den vogn jeg kørte med i dag er ret ny, nå den har været ude og køre et par gange, så går den ikke i stykker mere, det begynder først igen når den er slidt op smiley
    Og så starter det hele forfra igen smiley


  • #19   12. mar 2011 Ja, det lyder egentlig meget rigtigt, kan godt "drage nogle paraleller" til mine biler:)

    Hvad for noget er det jeg skal regne ud for at finde ud af hvilken motor der skal i.
    Jeg har lige kigget på hobbykings hjemmeside, de har jo 41 sider med outrunner motore. Det kommer vidst til at tage lidt tid at finde den rigtige.
    Jeg tænkte også på hvilken ESC der skal bruges, jeg havde egentlig en Turnigy 60a i tankerne, men det ser ud til at den ikke er kraftig nok i forhold til motorne. Nå det bliver nok først relevant når jeg(med din hjælp) har fundet den rigitge motor.

    Bare så du ved det er du den eneste jeg nogensinde har set kører med outrunner motore i blier, både crawlere og slash. Og dog, jeg har set en herinde putte en outrunner i en 1:18 bil tror jeg nok.


  • #20   12. mar 2011 Det du skal regne ud er dit gearings forhold så du ikke ender med en vogn der kun køre 20kmt eller 200 fordi dit gearings forhold er helt ud i marken smiley
    Dit gearings forhold kan du regne ud på denne måde.
    ((Motorens KV x batteriets volt x 60 så du har omdrejninger i timen) divideret med gearingen i drivlingen) x omkredsen på hjulet så du har tophastighed i cm i timen smiley så er det bare at flytte kommaet så du har det i kmt smiley

    Den korte udgave.
    ((KV x Volt x 60) / gearing) x Ø hjul = tophastighed.

    På den måde kan du se om det du vil lave er helt ude i hampen, eller om det måske ville fungere.

    Hvis jeg var dig ville jeg prøve en HobbyKing 100A ESC, den sparker røv smiley

    Jeg tror det var Kristian L der var den første på banen med en out-runner i en bil, og det er sikkert hans 1/18 bil du har set smiley
    Men ellers er det rigtigt nok at jeg er den første der køre med out-runner i crawlere, men min første out-runner købte jeg af Kristian L, og den sider i min lastbil lige nu smiley
    Ellers er der efterhånden en del der køre med out-runner i deres crawlere nu, så jeg er ikke den eneste smiley


  • #21   12. mar 2011 Når du skriver at jeg skal dividere med gearing skal jeg så skrive
    (x antal kv*7,2v*60/38/14) * ø hjul. eller skal man også regne gearingen ud på en eller anden måde.

    Jeg bruger selv EN DEL tid på rccrawler og før i tiden på scale4x4rc.org, og jeg har ind til nu ALDRIG set en crawler eller trial bil med outrunner motor.


  • #22   12. mar 2011 38/14 er det diff gearingen? Hvis det er så giver det et tal (2,714) du skal sætte ind der, ellers er det rigtigt nok.

    Det er rigtigt det du skriver om rccrawler og scale4x4rc.org, det er en af grundene til at jeg ikke gider at læse de sider igennem mere, da langt det meste der bliver skrevet derinde er ren reklame, og da der ikke er nogen firmager der laver et crawler out-runner sæt som folk kan købe, så kan det jo ikke lade sig gøre at køre med den slags smiley

    Næææ du skal hen og købe Novak´s super crawler motor sæt til 2000kr som et hjemme fusk sæt til 500kr kan pille fuldstendigt fra hinanden.
    Jeg har prøvet Novak´s sæt, og det var ikke det motor sæt der knækkede delene på min vogn ;-(


  • #23   12. mar 2011 Nååå ja, der er kommet en lille video fra i dag ude i kalk graven smiley
    http://www.rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=14311



  • #24   12. mar 2011 Ja, diff gearingen er vist nok 38/14, eller er det helt ude i hampen.

    De to crawler hjemmesider synes jeg nu er fine nok, jeg gider dog helller ikke læse alt det der reklame skidt, forumet er det eneste af værdi på de hjemmesider. Jeg har bla. fundet en del hjemme fuskere, der er faktisk en som har lavet en summit 2 speed trans mount til axial scx10, og han sælger af dem.Han hedder dinky rc vist det var af interesse:)

    RC4WD har faktisk haft en outrunner sæt i produktion i et stykke tid, men det er væk nu.

    Videon er over fed, specielt der hvor du er ved at køre i vandet. Hvad for nogle dæk kører du med, for de ser da ud til at have sygt meget greb. Bilen ser da ud til at dreje rimelig skarpt med dit ackerman mod af styretøjet. Har du egnetlig testet vanquish product high steering ackerman knuckles, de ser nemlig rimelig gode ud, ved bare ikke om man skal købe med Zero ackerman, eller med ackerman.



  • #25   12. mar 2011 Jeg ved ikke om 38/14 er helt ude i hampen, det er jo ikke min bil smiley

    Ja det r rigtigt, der er nogen hjemme fuskere som er fornuftige at høre på, men det er ikke nok til at jeg vil bruge for meget tid der.
    Nej jeg syndes at den oprindelige gearkasse på Axial´en er rigtig god, RC4WD har også lavet en bundplade så man kan bruge deres R2 gearkasse på SCX´eren, men jeg syndes at det er tæt på hærværk at sætte det lort på smiley

    Nej jeg har ikke testede ”high steering ackerman”, men jeg har da tænkt lidt på det, men jeg tror ikke der er plads til det sæt i SCX´erens små fælge, men det kan jo være at man skulle lave noget lignende en dag smiley

    Ja jeg var ved at misse broen og køre i søen smiley
    Dækkene har jeg købt her, de bliver også solgt i RC´4WD, men hvor købe dem i USA når de kommer fra EU smiley
    http://sdi4x4.com/

    og ja, de står ret godt på det underlag vi kørte på i dag, på sten og klipper står de ikke særligt godt, men det er der heller ikke meget af her på øen smiley


  • #26   12. mar 2011 Hej igen igen

    Hvis nu man tager en 500kv motor ser regne stykket så sådan her ud:

    (500*7,2*60)/2,714)*377= x


  • #27   12. mar 2011 Hvad er navnet på dækkene er det trail docter, grip docter eller scale doctor?

  • #28   12. mar 2011 Det er Trail docter XL, og det er medium, mine super soft er slidt op ;-(

  • #29   12. mar 2011 (500*7,2*60)/2,714)*37,7= x

    Jeps dert skulle lige et komma ind i hjulets omkreds, ellers er det fint.
    Men du skal vel ha´ lidt flere volt på når du skal ud at køre, ik????


  • #30   12. mar 2011 kan du evt. svare på om den ovennævnte udregning er rigtig?

  • #31   12. mar 2011 Det skulle give ca 30 kmt, det virker ok smiley
    Hvilken motor er det du har fundet???


  • #32   12. mar 2011 du var vist lidt hurtigere end mig.

    30km/t er for lidt, det skal nok være noget nær 55-80km/t, men det vigtige er også trækkraften.
    Flere volt, det ved jeg nu ikke, altså jeg har to 8.4v nihm batterier, men jeg tror du mener noget nærheden af 11.1 volts LIPO hvis ikke jeg tager fejl:)

    Det var ikke fordi at jeg havde fundet en bestemt motor det var bare for at finde en cirka antal kv:)


  • #33   12. mar 2011 Hvis man regner det ud med en 1000kv motor begynder det at lige noget, hvis så også man bruger 8.4v batteri.

    1000*8,4*60/2,174*37,7=7001031,688= ca. 70km/t
    ,


  • #34   12. mar 2011 Det er rigtigt nok udregnet, men her skal du tænke på at den effekt du skal give motoren er wat (volt x Ampere) og jo mindre Volt, jo flere Ampere, og det er Ampere der smelter dit udstyr smiley
    Du skal nok gå op i volt og ned i KV eller gearing (mindre hjul) så du ikke kortslutter ESC´en.
    Det er ikke så ligetil at lave sin egen bil smiley


  • #35   12. mar 2011 Hvis så jeg beholder stanard hjul(lidt mindre), eller finder nogle lidt mindre hjul, og går op til 9.6v nihm. Skal vi så i nærheden an 700kv for at det ligner noget.

  • #36   12. mar 2011 Jeg har fundet proline dirt hawg 2.2 dæk, de er 110mm i diameter altså kommer regnestykket til at se sådan her ud.

    900*9,6*60/2,714*34,5=6589830,508=ca. 66km/t

    Ved godt at det ikke er den store forskel men lidt forskel er der, jeg kiiger lige efter nogle mindre dæk her i løbet af i dag.


  • #37   12. mar 2011 Med det hjul sæt og 11.1v LIPO komer den til at køre teoretisk omkring de 70km/t, det lyder jo rimelig fornuftigt. Den eneste downside er at jeg skal købe nye batterier og ny lader. Men thats life i guess.
    Kom lige til at det ville da være nemmere at købe to 7.4volts batterier og koble dem sammen til 14.8v, men det ved jeg self ikke om ESC'en kan klare.

    link til hjulsæt: (link fjernet)


  • #38   12. mar 2011 Med 14.8v og de ovennævnte dæk, skal man helt ned i 600-700kv før det er "naturligt", hvis man kan sige det sådan. Og det lyder efter hvad jeg ved rimeligt overskueligt for en hobbyking ESC på 100a.

  • #39   13. mar 2011 Før du begynder at købe ind, så tjek lige det her lille Adapter sæt som gør at du kan køre med 1/8 dæk og fælge.
    De er af en noget bedre kvalitet, er billiger og fås i et støre udvalg smiley

    Wheel Adapter 12-17mm
    http://www.morfars.dk/rc/wheel-adapter-1217mm-p-4973.html

    Multi Nut Driver
    (link fjernet)

    Det er helt sikket at du skal op på de 4 celler LiPo, det er først der out-runnerne begynder at få muskler, selvom det ville være bedre med 6 celler LiPo, men så begynder det at blive svært at finde en billig ESC.

    Det er også sikket at du skal ned på 500 – 600 – 700 kv før det kan lade sig gøre, men det kan måske blive svært at finde.
    Det ville være bedre hvis gearingen i diff´et lå på 3,5 eller 4, så ville mulighederne være noget støre

    Det kan være at du bliver nød til at gå ned i hjul diameter eller droppe ideen med træk lige ind i diff´et, her er et eksempel med 1/10 buggy hjul
    900*14,8*60/2,714*25 = 7361827,5 = ca. 73km/t



  • #40   13. mar 2011 Det med differne kan jo blive lidt svært, tror jeg. For så vidt jeg ved kører ingen biler ikke med de samme diffs, så det kan jo blive lidt svært, men mon ikke det kan komme til at fungere.

    hvilke buggy hjul har en diameter på 25cm, det lyder nemlig til at væer rimelig små hjul.
    Jeg tror at man er nød til at gå til en 150a ESC, da hobbykings 100a ESC kan klare op til 4s, og der er jo ingen grund til at brænde den af.


  • #41   13. mar 2011 Jeg har lige talt efter, og der er 38t på diffet og 13 tænder på bevel gearet, altså en meget lille ændring, men en ændring er vel en ændring.

  • #42   13. mar 2011 Almindelige 1/10 buggy hjul har en diameter på 8 cm og en omkreds på godt 25 cm.
    Ellers skal du op i en Ø42mm out-runner på 500 til 600kv i stedet for en Ø36mm out-runner, jeg ved godt det ikke lyder af meget, men det er det.
    Jeg er ret sikker på at din vogn ikke holder til det.

    Dit problem er at din vogn er for højt gearet til en Ø36mm out-runner, men er for svag til en Ø42mm out-runner smiley


  • #43   13. mar 2011 Altså skal jeg have fat i et diff med flere tænder end det jeg har.

  • #44   13. mar 2011 Ja men det kan du ikke få plads til i diff husene, hvis du da overhovedet kan få fat i sådan noget til en HBX.

  • #45   13. mar 2011 Altså man kan få nye diffs, men jeg tror ikke man får diff med flere tænder så skulle man købe et fra en anden HBX, men jeg ved ikke om der er forskel.

    Det kunne godt se ud til at jeg bliver nød til at have spur og pinion gearing. øv bøv


  • #46   13. mar 2011 Ja jeg tror også det er spur og pinion gearing du skal ind på, og så en in-runner Ø36 x 65 eller 70 som man også bruger i 1/8 biler.
    Lader du være med at gear den alt for højt har du en rigtig god køretid med sådan en motor smiley


  • #47   13. mar 2011 Ok, så jeg skal altså have fat i en in-runner, men hvad med aksel tykkelsen på dem.

    Lige nu er gearingen vist nok 1:7.5 med diff gearing. Og jeg kører vist med 27t eller 23t pinion og 69t spur, det tror jeg ihvertfald.


  • #48   13. mar 2011 Har lige siddet og regnet lidt, og hvis jeg regner rigtigt skal man op i nærheden af 4000kv for at det ligner noget med et 8.4v batteri. Nu ved jeg self ikke om in-runner motore også skal have mindst 4s LIPO for at vise muskler.

  • #49   13. mar 2011 Ja der skal 3 eller 4 celler LiPo til før du kommer op på de 70 - 80 km/t.
    Det kan godt lade sig gøre med 7,4 volt, men det er for lavt i volt til at det er effektivt, og det vil i det lange løb bliver dyre end hvis du går op i volt smiley


  • #50   13. mar 2011 Ok, men ved du evt. hvad for en aksel diameter sådan nogle har(in-runner mtore). Da det er rimeligt vigtigt. Har kigget lidt på diffs, og alle de HBX diffs jeg kunne finde var cirka samme størrelse og havde næsten allesammen 38t, efter billederne. Den eneste mulighed hvis jeg skal køre med træk direkte ind i diff, er vel at finde en diff med samme størrelse og flere tænder på det store tandhjul, så lige at nanda lave et 43t tandhjul til diff til deres 1:8 offroad, tror du det vil passe på mit.

  • #51   13. mar 2011 Nej det vil ikke passe, det er jo meget støre end det diff du har nu, og det er der ikke plads til i din HBX.

    Når du kommer op i de stærke motorer, har de alle 5mm aksler, hvis de ikke er tykkere.
    Din HBX er altså ikke den nemmeste bil at lave om på smiley


  • #52   13. mar 2011 Jeg er godt klar over at en HBX ikke er den næmmeste bil at lave om på, men når man ser hvad du kan og andre for den sags skyld, kan med deres biler, så får man også selv lyst til at bygge sig egen om. Eftersom jeg kun har HBX'er der hjemme nu, ja så er det dem som bliver bygget om. Og lidt udfrodring skader vel aldrig. og så bliver jeg nok også den første med en 4WS HBX, med vanvittig motor.

    På morfars hjemmeside har de under HBX offroad dele nogle tandhjul til 5mm aksel, de burde jo passe, ellers burde de novak tandhjul fra holte virke(dem jeg linkede til)

    Jeg tænker på om ikke jeg kan beholde mine dejlige gamle nihm batterier, istedet for at skulle til at lære at lade LIPO, og for det andet så skal jeg også have vandtætte LIPO batterier da jeg kommer til at bashe for groft. Hvis min bil kommer til at køre med disse vanvittige mods.

    Link til tandhjul til 5mm aksel:

    morfars: (link fjernet)
    holte: http://www.holte-modelhobby.dk/shop/advanced_search_result.php?keywords=5mm&sort=3a&page=4


  • #53   13. mar 2011 smiley
    Mit råd ville klart være :
    Sælg den og køb et 1:8 kit
    Du kan få en truggy som samle sæt til lige over 1000kr og så skal du have servo motor esc og batterier, og den er noget nemmere at bygge om på og den kan holde til en hel del mere end hbx smiley


  • #54   13. mar 2011 "Sælg den", jeg har faktisk to af disse "kvali" vare, og den ene har endda EZRUN 9t brushless. Nu tænker du nok hvem er dog dum nok til at købe hele 2 HBX'er, når man allerede efter den første ved at det er noget skidt. Jaa, jeg ved det heller ikke selv, jeg gætter på at jeg gjorde det frodi der var nogle fine dele med deri.

    At købe en 1:8 er self en mulighed, og jeg har da også overvejet det, men sådan blev det ikke denne gang, tror jeg i hvertfald:) men tak for rådet


  • #55   13. mar 2011 Har nu lige fundet nogle 4000kv motore ved hobbyking som har samme størrelse som en alm 540 motor, dog med 3.17mm aksel. Hvis jeg kan bruge tandhjulene fra morfars eller holte, ville en sådan motor helt klart være en mulighed:)

    link til motor: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6672

    Lige to spørgsmål mere.
    1. kan jeg bruge hobbykings 100a ESC til denne motor
    2. hvor finder jeg ud af hvor de har motoren på lager henne, det skulle jo helst være i Tyskland:)


  • #56   13. mar 2011 Hej, den 4000kv keda du linker til kan jeg ikke anbefale, den er en strømsluger uden lige.
    Vælg istedet for en af disse : turnigy 36/56 2600kv eller 1800kv
    den første til 3celler og den anden til 4celler lipo.
    Eller den her http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15196
    De funker med hobbyking 100A esc og vil løbe langt på en liter strøm.
    Pinioner til 5mm aksel fås bla til hpi med 48mm pitch kan sku ikke huske hvor jeg så dem, men tjek amain hobbies og thetoyz


  • #57   13. mar 2011 Ja nu har jeg selv set stealthen, og den er ikke helt dum smiley
    Så det var skam ikke fordi jeg ville disse hbx, eller dig som køber af dem.

    Læste blot dine vilde planer om outrunner direkte til diff, og der tænkte jeg stakkels stealth hehe


  • #58   13. mar 2011 Ville en sådan motor helt klart være en mulighed:)
    link til motor: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6672

    øhhh ja og nej smiley ja det er en fin men lidt tørstig motor, give den 4 celler LiPo og din vogn krydser nemt de 80.
    Nej denne motor har 5mm aksel og ikke 3,17mm

    1. kan jeg bruge hobbykings 100a ESC til denne motor.
    Jeps det går lige smiley

    2. hvor finder jeg ud af hvor de har motoren på lager henne, det skulle jo helst være i Tyskland:)
    Der skal stå DR Warehouse oppe over i teksten hvis du skal ha´ det fra tyskland.
    Står der International Warehouse som her, kommer det fra Singapore smiley


  • #59   13. mar 2011 Tjek det ud med kristian L, han har meget mere tjek på in-runnere end jeg har smiley

  • #60   13. mar 2011 Den motor du linker til er da mega fed kristian L, og så er den sort, jeg skal bare lige vide om man skal bruge 2s, 3s eller 4s LIPO til. Ja stakkels stealth, men hvad søren det er jo trods alt bare en HBX:)

    Tak for svarene Sauron så har vi også fået det på plads.

    2 spørgsmål igen:
    1. hvilke ekstra gebyr kommer der på når varen er fra singapore og ikke Tyskland?
    2. kan jeg bruge de tandhjul jeg har linket til?


  • #61   13. mar 2011 Nej du skal have tandhjul i 48mm pitch, det mener jeg bestemt stealthen har.

    Du skal påregne 160kr for åbne kassen gebyr plus 25% moms af hele beløbet du betaler for tingene du bestiller fra singapore os fragten

    Jeg ville stikke den 3 celler lipo. 4 kan gå hvis du kan få plads til en god effektiv motor køler med blæser. den fås også på hobbyking under dele til biler


  • #62   13. mar 2011 der findes flere pinioner af denne slags på thetoys smiley

    http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=13543&cat_name=


  • #63   13. mar 2011 Øv bøv, så bliver tingene lige en smule dyrere, men That's life. 3 celler LIPO, ok det lyder fint. Evt. en LIPO lade guide, har nemlig aldrig prøvet det før.

    Fås de tandhjul ikke inden for EU, eller ved hobbyking.

    2 spørgsmål igen igen:
    1. hvordan kommer jeg frem til en total gearing i min bil, hvis jeg skifter pinion eller spur?
    2. Når nu den motor du linkede til Kristian L kun er på lager i Singapore, kommer den så aldrig på lager i tyskland?


  • #64   13. mar 2011 Hej, hvis beløbet for varen inkl fragt er under 80kr så kan told fnat og godnat ikke røre den, kan være du er heldig med thetoyz ved billigeste fragt.
    ellers plejer man at kunne være heldig med pakker derfra smiley
    Total gearing i din bil må du nørde med sauron, jeg plejer at have diverse pinioner til at prøve mig frem med, så det bruger jeg sjældent mere.
    Brugte det dog med min rustler i starten.
    Spørgsmål nr 2: pas smiley


  • #65   13. mar 2011 Hej igen

    Ok, det lyder som om jeg bliver nød til at bestille udenlands, medmindre jeg finder et i DK med 48pitch.
    kommer er også ekstra told fra singapore?


  • #66   13. mar 2011 Så lige at rccentret har en masse pinion gear til 5mm aksel i "mod 1" er det, det samme som 48pitch

  • #67   13. mar 2011 nej mod 1 er 24mm pitch.
    Men du må jo trolle de danske sites igennem, kan være du er heldig at finde pinioner til 5mm aksel med 48pitch smiley


  • #68   13. mar 2011 Altså b2b har en sindsygt masse 48dp tandhjul tror jeg de hedder både fra traxxas og robitronic, men der står ikke noget at de er til 5mm aksel, ved traxxas står der "org. rerservedel til e-maxx", men jeg ved jo ikke hvilke naksel tykkelse en e-maxx kører med. Jeg bor heldigvis i nordjylland så jeg må vel tage ud og måle lidt, når b2b får åbnet igen.
    Ved den lokale pusher skriver ha nat 0.6 tandhjul fra tamiya/carson er org, reservedel, men hvad betyder så 0.6?


  • #69   13. mar 2011 emaxx kører med 32mm pitch.. 0,6 er tamiya ,modul som er lidt grovere i tænderne end 48pitch.
    Du må lede lidt, kan ikke være rigtigt vi skal finde alt for dig smiley


  • #70   13. mar 2011 Nej, jeg skal nok selv finde et, men er nød til at vide hvad jeg skal lede efter, men det kan være et jeg skal prøve at bestille det fra morfars, da det jo er org rerservedel til HBX.
    Jeg skal også lige vide hvordan man ser forskel på de forskellige salg tandhjul.

    Hvad med ekstra told fra singapore?


Kommentér på:
Heli motor i Bil

Annonce