{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Spektrum vs Sanwa {{forumTopicSubject}}

Jeg måtte levere min nye DX3S tilbage inden jeg fik den brugt. Displayet virkede desværre ikke. Så jeg fik en Sanwa MT-4 med. Som jeg kunne levere tilbage. Så jeg har lige søgt lidt efter den på nettet, men jeg har ikke findet det helt store endnu.

Er der nogen her der bruger det system eller kender til det? Er der nogen fordele eller ulemper ved nogen af de 2.

umiddeltbart virker sanwa sættet mere lækkert. Bedre føling med gas/brems og rattet virker også lidt bedre. Men jeg har ikke kørt med nogen af dem. Der er også 4 kanaler, men ved ikke lige hvad jeg skal bruge en ekstra til.

Men hvis der er nogen der har lidt at sige om de 2 så må i meget gerne skrive lidt

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spektrum vs Sanwa
  • #1   29. apr 2011 Af de 2 ville jeg tage Spectrumen . men pris mæssig er du kun godt en tusse fra Futaba 4pks..............................

• #2   29. apr 2011 Hvorfor ville du vælge spektrum?

• #3   29. apr 2011 Spectrum fordi den har telemetri og det lyder spændende og nørdet. men jeg kunne aldrig finde på at købe nogle af de nævnte. mit valg ville med 112% sikkerhed blive futaba 4pks. den kan bare så ufatteligt meget. min spectrum erfaring kommer fra dx3r som også er en lækker remote . sanwa har jeg kun lånt mig til (uden dog at blive imponeret) men har man først stået med futabaen i hånden virker de andre som noget rtr grej ;-))

• #5   29. apr 2011 Nu har sanwa mt-4 også telemetri smiley Og den er betydelig mere lækker at have i hånden. Det største minus er nok at der ikke er 2 modtagere med. og så er den lidt dyre.

Jeg har også set en del på futaba men de er bare for dyre til mit brug. Jeg er ikke stødt på noget negativt om sanwa så jeg regner med at jeg beholder den

• #6   29. apr 2011 Jeg skulle lige til at skrive om folk overhovedet aner hvad de snakker om da MT4 har telematri.

Jeg havde KLART taget sanwa'en. Den virker bare mere kvalitets agtig. Og så har den modsat Spectrum mulighed for at binde med andre modtagere end Sanwa's egen. Det eneste minus jeg kan komme på med sanwa'en er displayet som ikke er optimalt når man står i sollys. Ellers er den helt igennem super fed.

• #7   29. apr 2011 Glemte da helt den lille detalje med antennen som er integreret i håndtaget i toppen. Så man kommer ikke ud for at knække antennen på denne model da det er i hårdt plast. En sidste ting er jo at den er 4 kanals frem for 3 kanals som Spectrumen var.

• #8   29. apr 2011 Nu har jeg ikke prøvet Sanwa MT4, men jeg har selv kørt med Spektrum (DX3R), Futaba (3PK) og Sanwa (M11x). Af de tre vil jeg helt klart anbefale Sanwa. Jeg var glad for min Futaba, men efter jeg har fået min Sanwa, kunne jeg ikke drømme om at gå tilbage igen.

• #9   29. apr 2011 Jeg var lige ud og køre en lille tur med det. og det virker som det skal. Men jeg skal lige bruge lidt mere tid med det. Jeg har i hvert fald bestemt mig for at give det et forsøg.

Men det er en ting der irriterer mig. Den blå diode lyser en lige op i hovedet når det er mørkt. Det er sku ikke for smart. men hvis den ikke kan dæmpes eller slukkes så må der er lille klistermærke på smiley

Måske ved i hvor det er muligt at købe billige modtagere til den?

• #10   29. apr 2011 Alle de billige modtagere skulle passe. Det eneste du ikke kan bruge med dem er telematrien. Så skal du købe en Sanwa modtager. (Det er airtronics system den kører med).

Den diode der kan ikke dæmpes, men du kan bare sætte et mærke over eller noget isolerbånd. Jeg ville som noget at det første købe et lipo 2s batteri til den. Det giver lige lidt bonus i sidste ende.

Personligt synes jeg Futabaerne er lidt overratede. Det er lidt som folk der kun køber mærketøj. Ja det er god kvalitet, men man kan få bedre og billigere hvis man leder og ved hvad man skal kigge efter smiley

• #11   29. apr 2011 er også klart mest glad for sanwa smiley

• #12   30. apr 2011 Jeg var også rigtig glad for min dx3r indtil jeg fik en 4pks. har lidt på fornemmelsen at alle i Sanwa folk ikke har været helt oppe på stigens øverste trin :-)))

• #13   30. apr 2011 Nu ved jeg ikke lige hvor du får dine priser fra, men en futaba 4pks koster atlså omkring 3500kr og det er altså dobbelt så meget som en sanwa mt-4 koster.

Tiil mit hygge kørsel er det altså for mange penge det sted smiley

• #14   30. apr 2011 Jubidition *Kalundborg RC Racing *

har du et link til nogen modtagere der bruger airtronic systemet må du meget gerne linke

• #15   30. apr 2011 Brian S - jeg har ikke selv ejet en 4PKS (ejede dog 3PK og 3PKS), men jeg har til gengæld kørt med et. Og ja - det er da et fedt anlæg. Jeg ville bare ikke bytte mit Sanwa M11x for en 4PKS.

• #16   30. apr 2011 Brian, hvad er det så der gør 4pks så meget bedre? smiley Ja jeg spørger bare for jeg ser ingen punkter. Rækkevidden er fin på futabaerne og de har mange indstillingsmuligheder, men ikke flere end konkurrenterne. Deres tilbehør koster en krig og de sluger strøm som bare fanden. Nej jeg skal ikke have Futaba igen. Og jeg kører ikke med Sanwa smiley jeg kører med Acoms med LiPo konvertering da det virker til det jeg skal bruge det til. Men jeg har kigget meget på Sanwa's MX11 og MT4 fordi jeg godt kunne bruge en kanal mere.

http://hobbyfly.com/en/manufacturers/blue-arrow-32/blue-arrow-r3p4-j-micro-receiver-882.html der var en i brønshøj til 140 kr smiley

• #17   30. apr 2011 Futabaen kan alt! de andre kan bare meget smiley eks. så kan du justere bremsemix under kørslen (løb) simpelt fra en dreje knap på senderen. i stedet for at skulle ind i en bøvlet menu. 4 pkséren sluger ikke strøm. følingen med bremse/gas og rat er formidabel ( 4 eren har dobbelt så mange impulser som 3éren og sanwa+spectrum) super følsom abs og start funktioner.. og kan købes for 3200,- i Dk. og passer du på den holder den til mange mange biler. Ja nu skulle man næsten tro at dette var en salgs annonce lol.

Men prøv at tjekke hvad de køre med dem der køre dm smiley

• #18   30. apr 2011 Jeg er nu ret sikker på at man kan justere bremsemix under kørsel. Der er flere knapper/drejeknapper der kan programmeres til forskellige indstillinger

• #19   30. apr 2011 Du kan sagtens sætte M11x til at kunne det samme.
    Desuden vil jeg da gerne se nogle tal (og ikke fra Futaba selv - det kan man ikke stole på) der bekræfter det med impulserne.

• #20   30. apr 2011 Hvor futaba 3pks (og sanwa og spectrum) bruger C1 som er 4ms om at opdatere bruger 4pks C2 som kun er 3ms om at opdatere smiley

• #21   30. apr 2011 Kilde?

• #22   1. maj 2011 Nu vil jeg så påpege at ABS ikke er tilladt i løb smiley så det er en rimelig ubrugelig funktion. Og ja som Niklas skriver er Sanwa M11x faktisk hurtigere i responds tid, den er dog også tungere en 4pks. Til den pris man giver for Futabaen er 1/3 af det navnet der koster.

P.S jeg kender kun meget få der bruger futaba til DM, de fleste bruger faktisk Spectrum og Sanwa, Koprop smiley

• #23   15. jul 2011 Har kørt med spektrum dx3r i 2 år.

Det er en super sender og den kan alt hvad du har brug for.

Dm: er en god blanding af det hele. sanwa,spektrum, ko propo og Futaba.

Kommentér på:
Spektrum vs Sanwa

Annonce