{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Traxxas Rustler vs. HPI firestorm {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejere at købe enten en
Traxxas Rustler eller en HPI Firestorm

Hvilken af disse er mest holdbar ? Her tænker jeg på gearkasse/tandhjul og om bilerne kan holde til nogle ordentlige flyvehop.

Jeg har engang haft en Traxxas Slash, og det var noget af en væltepeter, hvordan er disse i forhold til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traxxas Rustler vs. HPI firestorm
  • #1   12. maj 2011 Jeg ville helt klart vælge en Rustler Vxl. Jeg har den selv, men har dog aldrig haft en Firestorm... Men mht gearkasse skulle Rustlerens helt klart være bedst. Den har godt nok nogle ømme punkter i akslerne, og plastik delene ude ved hjulene, men der skal alligevel noget til at knække det. Så er der en del der har haft problemer med Vxl esc'en, det har jeg dog aldrig haft... (Jeg har haft en 10-15 Vxl'ere) smiley Og Rustleren kører virkelig godt. Overhovedet ikke en væltepeter. smiley

  • #2   12. maj 2011 Og du kan jo bare kigge film rundt omkring. Jeg har nogle stykker hvor de får en del tæsk, men kig på youtube ellers. smiley

  • #3   12. maj 2011 firestormen holder best, akslerne på traxxas bilerne er ualmindeligt svage, og gearkassen på firestorm kan nemt tage 3s lipo, casterblock sutter også på traxxas bilerne, det eneste der er bedre på rustler er at den hopper bedre, samt kørt en smule bedre

  • #4   12. maj 2011 Der er bestemt mere Race over Firestormen, gearkassen er ikke lige så hårdfør som Rustlerens, det er det eneste minus!

  • #5   12. maj 2011 Rustleren skulle også være lidt større, mht til hjul osv... smiley Og den er meget nemmere at få dele til.. smiley

  • #6   13. maj 2011 Ja jeg taler af erfaring jeg har jo begge biler. Og jeg vil sige de er nogenlunde lige gode. Dog har jeg hørt at firestormens gearkasse skulle være lidt svag i forhold til rustleren men det er ikke noget jeg har bemærket. Jeg har knækket fronten på min firestorm engang ved nogle ordenlige hop (du kan se i en af mine nye videoer her på galleriet) men det var nu også forståeligt da jeg landte på næsen hele tiden. Det eneste svage punkt ved rustleren er nok castor block og rear stub axel carrier. Men jeg vil stadig tage en rustler da den virker mere holdbar når man står med den i hånden. Og firestormen er også skruet ondsvagt sammen.

  • #7   13. maj 2011 Har selv Rustler vxl, men skal ikke kunne sige om den holder bedre end firestormen, Du kan kigge forbi min profil og se hvilke dele jeg har skiftet ud efterhånden, et godt råd er ihvertfald at forstærke den omkring dine hjul, altså casterblocks, a-arms, osv.. jeg har sat en del rpm på min og det har hjulpet meget iforhold til holdbarhed, og har valgt at bruge alu casterblocks da de originale knak for et godt ord, og mine rpm casters holdte heller ikke.. Det sidste jeg har smadret er en trækaksel som jeg lige skal have skiftet ud.. Men nu giver jeg altså min bil maks tæsk og tænker ik på om den kan gå i stykker hvis jeg lige rykker et kæmpe hop..
    Men er glad for min bil og fortryder ikke at jeg har købt den.. smiley


  • #8   13. maj 2011 Tak for svar..

Kommentér på:
Traxxas Rustler vs. HPI firestorm

Annonce