{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Anders S
Anders S
Emner: 1 Svar: 9

Regler/tips ved banekørsel ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve og køre på en rigtig RC bane. Off-road. Min bil er 1/10 størrelse, og med El.

Er der noget man skal være opmærksom på? De fleste steder betaler man for at køre et par timer eller hvordan?
Skal man være medlem?
Nogle gode baner omkring Herning, ved de har en klub, men syntes ikke jeg kan finde særlig meget info på deres hjemmeside som nybegynder.

Er det nogen til at hjælpe begyndere igang sådan nogle steder, eller skal man skrive til dem?

Nogle tips til en begynder på bane? Jeg regner med som ny man holder tilbage for de bedre kørere, jeg er lidt nervøs for at lave fejl, som så ødelægger andres biler. smiley

Hilsen Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler/tips ved banekørsel ?
  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #1   29. maj 2011 De fleste klubber er vist betaling for en dags kørsel eller et prøvemedlemskab. Og uanset om du er ny, så bør man vise hensyn. Så kan du se du er ved at blive indhentet, og ikke tør konfrontere dem, så hold ind til siden et forsvarligt sted, og lad dem passere. De skal lige så vel vise hensyn til dig, så tag det roligt.
    Det bedste er nok at tage ud i en klub og snak med dem. Folk står ikke og venter på at bide dig, tværtimod! smiley

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#2   29. maj 2011 Hej DJoe

Tak for svaret, tror også jeg vil prøve at kigge ud.

Lige en ting mere, jeg kan se eks Herning klubbens baner har åben Onsdag og Lørdag, er det normalt banerne kun er åbne engang imellem? Troede egentlig man kunne køre hvornår man havde lyst, hvis det ikke er arrangementer self.

• #3   29. maj 2011 Er også selv bange for at ødelægge andres biler, derfor har jeg aldrig kørt på bane, men da der lige er lavet en omkring mig tror jeg at jeg kommer til det.
    Undskyld jeg lige stjæler dit emne, men hvem betaler egentlig hvis man kommer til at ødelægge en andens bil?

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#4   29. maj 2011
    Hej Jacob P.

Det er helt fint, bare kom med spørgsmål, jo flere vi kan få besvaret, jo bedre :0). Jeg vil også selv gerne have styr på alle de ting inden jeg kaster mig ud i det.

• Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #5   29. maj 2011 Det er på eget ansvar at køre på en bane, så det betaler man selv. Der sker uheld, det kan ikke undgås. Igen handler det om at vise hensyn og respektere andres ting.

Åbningstiderne er der nok lidt forskellige grunde til. Jeg kunne forestille mig, at i nogle klubber har det noget med støjgener at gøre. Så har man indgået nogle aftaler, så man begrænser generne for naboer. Så alle kan være nogenlunde tilfredse.

• #6   29. maj 2011 Normalvis betaler man selv for sin egen bil hvis den går i stykker. Der er kan dog opstå situationer hvor man bør betale for ødelagte dele på en andens bil.

Jeg oplevede for et par år siden på Greve banen (før den blev lavet om), en der kørte ud af pitten og kørte den modsatte vej af kørselsretningen. Han havde ikke set at jeg kom med fuld styrke der, jeg ramte hans bil og min bil gik i stykker. Han betalte for de ødelagte dele på min bil.

• #7   29. maj 2011 Ok, rak for svaret. Så er jeg lidt mere rolig.

• #8   29. maj 2011 Ikke for at snuppe din tråd heller Anders S

Niklas H jeg trode faktisk at der var ensrettet på alle baner så sådanne uheld ikke kunne ske. Ellers kan det da hurtige ende i et Demolision Derby....

• #9   29. maj 2011 Danny V - det er det også. Men det er tilladt, hvis der ikke er andre, lige at køre den modsatte vej for at teste om motoren kører, få varme i motoren eller sådan noget.

Desuden var det lige efter at Greve banen blev lavet om. Før det kørte man, på vej ud af pitten, til venstre i et 180 graders sving. Efter den blev lavet om, er det lige ud, på langsiden. Han sagde selv han fik en "hjerneblødning" og havde set den gamle bane for sig.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#10   29. maj 2011 Danny V - Ingen problem. Får selv svar på mange ting, når i experter snakker :0)

• #11   29. maj 2011 Du skal være velkommen til at komme til Holstebro et smut.
    Inden længe er der 2 baner klar til brug men indtil da bruger vi bare LS banen. Du kan som "ikke medlem" købe et gæstekort så du kan køre hele dagen, der er selvfølgelig også mulighed for at melde sig ind i klubben.

Der er kørsel igen på torsdag, se mere på www.enb-rc.dk

Vi må som udgangspunkt køre 24/7-365, men som så mange andre steder kommer der faste køre dage, al kørsel ud over disse dage er forbudt.

//Dan

• #12   29. maj 2011 Niklas H

Ahh ja så giver det jo straks bedre mening

Dan H

Hvor er det lige banen ligger i Holstebro og hva kl. er der folk derude på Torsdag?

• #13   29. maj 2011 Danny, bag Færch plast, på joakim wellersvej 5
    10:30 kommer de første nok. Jeg kommer desværre ikke selv..

//Dan

• #14   29. maj 2011 normalt er.
    Stop aldrig midt på en langside eller midt i kørebanen for at justerer noget på din sender, en bagfra kan ramme dig.
    hvis der skal justeres kan man tit kører uden for det normale spor, og så er det ok at justerer lidt.

Sig til hvis din bil går i stå midt på en langside eller et meget udsat sted så dem som kommer kørende ved at der holder en bil og de skal passe lidt på.

Kommer der folk som kommer væsentligt hurtigere end dig skal du enten trække ud af idealsporet, eller holde din linje.

MEN uheld sker, og som nybegynder skal man bare køre stille og roligt og give plads uden at man ikke selv får kørt nogle ordentligt omgange.
    I BMRC har vi pt en del begyndere, og det kan godt give lidt tumult hvis der er 4-7 stk på banen samtidigt, men dem som kører stærkt plejer også at time det lidt så man ikke kører ud sammen med en nybegynder, og selvf omvendt også.

• #15   29. maj 2011 undskyld jeg lige smutter med her XD

men er der tilfældigvis nogler der kører i greve rc klub der kommer forbi brøndby/glostrup på der til så man kunne betale sig fra et lift frem og tilbage ???

• #16   29. maj 2011 Nu bor jeg selv i Greve, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Det skal bare lige nævnes, at der i Greve skal være en pladsåbner til stede før man må kører på banen. Jeg vil anbefale dig at være der om onsdagen, da det er klubaften, så der er næsten med garanti en pladsåbner. Jeg plejer i hvert fald at være der om onsdagen (og jeg er også pladsåbner). Ellers plejer der være folk i weekenderne.

For at komme tilbage til emnet:
    Der er ikke rigtig noget at være nervøs for. Folk plejer generelt at være meget hjælpsomme, så hvis man får problemer er der hjælp at hente. Kommer der en hurtigere kørende, ses det gerne at man trækker ud af sporet, med mindre at vedkommende fortæller at han/hun nok skal køre uden om.

Står du stille et sted (løbet tør, noget der er gået i stykker eller lignende) så sig det / råb op, så folk er klar over det.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#17   29. maj 2011 Først mange takf for alle jeres svar.

Dan h - Det er meget muligt jeg vil prøve at kigge forbi på torsdag, kræver god jeg lige får de bestilte dele hjem, da jeg ramte en kansten sidste weekend :0).

De gode råd er indtil videre skrevet bag øret.

• #18   29. maj 2011 Godt emne, et af de bedste i lang tid !

• #19   29. maj 2011 Vil give Jakob P ret(fedt navn i øvrigt, men det skal altså staves med C), det er nok et af de mest brugbare emner i et stykke tid. Også fordi at alle kan bruge det, det er ikke begrænset til dem som har en bestemt bil eller et bestemt anlæg.

• #20   29. maj 2011 Anders, du skal være velkommen smiley og vi har ingen kantsten du kan ramme.
    I Holstebro er der plads til alle, om man har kørt 1 dag eller 15år, vi er jo alle startet et eller andet sted, og følger man sig ikke velkommen på den/de baner man nu kommer på mister man hurtigt lysten.
    Vi har endda planer om en dicideret børnebane, altså et område hvor os "voksne" slet ikke har adgang på.

//Dan

• #21   29. maj 2011 Jeg har lige et spørgsmål Dan H, hvor mange baner er der i jeres klub i øjeblikket?

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#22   29. maj 2011 Rigtig lækkert i syntes det er relevante spørgsmål :).

Dan, jeg kigger helt sikkert ud forbi så snart bilen er køreklar igen.

Jeg har lige et spørgsmål mere, jeg syntes jeg så et sted der var specielle krav til lipo batterier, at man skal have sådan en ladepose med, er det korrekt ?

Hvis andre ligger inde med spørgsmål under emnet, så spørg endelig, det er sikkert mange ting jeg ikke engang er klar over man skal være obs på.

• #23   29. maj 2011 Nogen klubber har regler om brug af ladepose. Spørg i klubben om det er et krav. Personligt bruger jeg altid ladepose: De er ikke rigtig til besvær, og kan hjælpe en del hvis noget går galt (selvom det sjældent gør).

• #24   29. maj 2011 Anders S du ahr vist fat i noget med hensyn til LiPo batterier, der er vist også noget med at det skal være hardcase, og så er alle hobbykings LiPo ´er vist ikke godkendt, med hensyn til sikkerhed.

• #25   29. maj 2011 Jacob, lige nu 1. vi venter på at få mere jord så vi kan få en mere færdig.
    Vi var blevet lovet 10 læs i denne uge men de er desværre ikke kommet.
    Vi ender med LS, 1:8/1:10, børnebanen og crawl/trail område. Ingen onroad til dem der efterlyser dette.

se mere på www.enb-rc.dk , der er masser af billeder i galleriet

//Dan

• #26   29. maj 2011 så vidt jeg ved skal det ikke være hc men skal lades i poser.
    sådan har vi det ihvertfald.

//Dan

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#27   29. maj 2011 Nå for dælen, ja så kan det godt være jeg skal kigge efter et nyt batteri samt pose også.

Jeg vidste godt de kunne være farlige, altså lipo battier, og har også ladet min ude på terrassen indtil videre, men skal man være bange for at have dem til at ligge ?

Men det kan være Dan H kan komme på banen med lidt insider viden, ihvertfald fra Holsterbro banen.

• #28   29. maj 2011 LiPo batterier er ikke farlige, HVIS man behandler dem ordentligt og det er nogle ordentlige kvalitets-celler.

• #29   29. maj 2011 Altså nu har jeg ikke selv LiPo batterier, men hvis man behandler dem ordentligt med hensyn til at balancere dem osv. skulle de ikke være farlige, bare husk at være opmærksom på hvis de puster sig op.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#30   29. maj 2011 Hold da op. Nu er en lipo safe pose bestilt.

Fandt lige denne video på nette hvis andre går med samme overvejelser. Det ser godt nok voldsomt ud.

http://www.youtube.com/watch?v=hcwOwf55Rtc

• #31   29. maj 2011 Hvad vil du vide Anders.

//Dan

• #32   29. maj 2011 man skal IKKE være bange for at bruge lipo så længe man bruger batteriet efter foreskrifter og ikke kører med oppustede batterier.
    De er meget svære at få til at eksploderer.

Jeg er med i bestyrelsen i BMRC og der lader vi IKKE med lipoposer, og skulle der komme nogen forbi med bløde lipoer får de selvf. lov at kører, jeg har stoppet en for at køre pga. hans hardcase batteri var helt pustet op og han havde bare tapet det sammen igen, han lånte så bare et batteri og kørte alligevel, så ham dog aldig sidenhen, men det er heller ikke alle som det lige fanger jo.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    maj 2011

#33   29. maj 2011 Dan H - Du nåede faktisk at svare på mit spørgsmål inden jeg fik det skrevet færdigt :0).

Det var bare hvordan reglerne var på Holsterbro banen angående Hardcase samt Lipo poser smiley

Bare mig der er for langsom på tasterne.

• #34   29. maj 2011 Jeg tror sådan en pose er en meget god idé

• #35   29. maj 2011 Uheldet kan også være ude med nikkel batterier.

Inden du bliver alt for urolig over lithium batterier, så tag et kig på hvilket batteri der sidder i din mobilos, bærbar (nyere) hvis du har sådan, batteriboremaskine osv. Mig bekendt lader vi ikke disse ting op i poser.
    Jeg syntes dog personligt at det er en god ide at benytte poser til LiPo
    og gør det selv, de sølle 100kr for sådan en pose kan jeg sagtens undvære.

//Dan

Kommentér på:
Regler/tips ved banekørsel ?

Annonce