{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

diverse rc spørgamål {{forumTopicSubject}}

Hej har nu været ude og køre med min nye hpi savage flux 2350 et par gange og har et par spørgsmål:



1)kan det passe at den skal sige sådan en biizzz lyd når man bremser?

2) hvad slags Loctite anbefales det at bruge til pinion gear. Det gik nemlig løst efter et par speed runs...


3) rengøring. Er det bare at lade den tørre og så tage noget tryk luft og en lille børste?


4) Hvor vigtigt er det at man bruger en lipo safebag når man oplader?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diverse rc spørgamål
  • #1   2. aug 2011 2. en permanent locktite - måske den røde.. Den skal varmes op før du kan løsne den igen, men det HOLDER! smiley

    4. de kan springe hvis der noget der kortslutter - og det er ikke et kønt syn - så det bare en sikkerhed smiley


  • #2   2. aug 2011 Hov glemte lige lidt til den 4. -> Det er en god idé, men ikke dødsnødvendig. Men jeg ville anbefale dig det smiley

  • #3   2. aug 2011 1: meget normalt ja, ville nok blive nervøs hvis den ikke gjorde det smiley

    2: det er en religion. Jeg vil anbefale dig at tage ind til en forhandler der har med auto a gøre, mekonomen etc. Du får nok den 5,dobbelte mængde der end du gør i RC verdenen. Personligt bruger jeg loctite 242. men det er en smagssag

    3: det er en meget normal måde at gøre det på ja. Der er os her stor forskel på hvad folk gør. Kører du tørre steder er dit forslag udemærket. Er der vådt fugtigt er det bedst at rengøre den med det samme.

    4: det er lidt det samme som at spørge hvor vigtig selen er i bilen.... laaaangt de fleste køreture sker der intet. men den ene gang det går galt ville man ønskeman havde taget sele på.
    Sagt på en anden måde, en safebag er så billig at det er for dumt ikk at købe/bruge den efter min mening.


  • #4   3. aug 2011 jeg må sku indrømme jeg aldrig har brugt safety bag. plejer bare at sætte mine store lipos over om natten.. det er aldrig gået galt og regner med at jeg vågner hvis det bliver lidt for varmt :o)

  • #5   3. aug 2011 Jeg bruger loctite 243t den holder rigtig godt og kræver ikke ret meget varme for at man kan løsne den igen.

    Jeg giver 125,- for en tube med 10ml hos sani stål.

    jeg plejer at bruge trykluft med omtanke lige når jeg er færdig med at køre. man skal dog passe meget på med hvor man blæser vand og snavs hen. men synes at det er rart at få det værste mudder og græs af før bilen bliver tør.

    safebag. ja hvis du lader inden for så er det et must. i garagen der bruger jeg det ikke smiley


  • #6   3. aug 2011 er jeg den eneste som synes støddæmperne laver grimme mærker i karossen nå man lander for meget på hovedt?

    i så fald hvad har i gjord for at beskytte støddempernes top/kaross?

    jeg har brugt noget 3mm skum som lipo batterierne var pakket ind i da de kom.


    for ikke at snakke om lipo batterierne, dem jeg har fået de har guld stik i siden så ledningerne stikker 2.5cm ud fra siden at batteriert så de kan ikke være i batteri boksene som de skal.

    der var ved lagt nogle 901graders guld stik med ledning i kassen.

    så er spørgsmålet bare om jeg skal få fat i nogle deans hun og lode på dem eller om jeg skal tage guld stikkendene af og sætte over på det andet kabel med balancerings stikket på.

    se min rc enhed der er billeder af batteierne og kabeler:)


  • #7   3. aug 2011 det kan godt være at jeg spørger dumt men kan man bruge andet en loctite til pinion gear'et?


    hvis i har nogle tips angåendene rc biler så kom med dem: smiley


  • #8   3. aug 2011 Alexander, mht skader på karossen, så har jeg forstærket den ved sætte nogle stykker pvc plast (klippet ud af en dunk) fast (med gaffa tape) på undersiden af karossen. Det virker!

  • #9   3. aug 2011 Lars M jeg tror også min løsning virker fint smiley

    ligger billede af det ind under min rc enhed (i morgen) smiley


    er der ikke nogen som kan svære mig på det med de stik til batterierne :)?


  • #10   4. aug 2011 Jeg villle enten sætte Deans hun på (nemmeste løsning) eller guld hun (og så gå helt over til guld stik).

  • #11   4. aug 2011 Lars M

    du ved vel godt hvad jeg mener ikk?

    det er fordi man kan tage ledningerne af batteriet. og de stikker ud af siden og fylder 2cm og kan ikke bøjes særlig meget.

    så fik jeg 2 sæt ledninger med 90 graders guld stik på.

    så er spørgsmålet bare om jeg skulle købe 2 deans stil og lode på de ledningen med de 90 graders guld stik. eller om jeg skulle stikket over på de 2 lade kabler som følger med batterierne. som der sidder deans på.

    du kan se dem her.
    http://rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=37143

    jeg hælder mest lige nu til at få fat i nogle deans hun og så lode på ledningen med 90graders guldstikket.


  • #12   4. aug 2011 Lars M

    du ved vel godt hvad jeg mener ikk?

    det er fordi man kan tage ledningerne af batteriet. og de stikker ud af siden og fylder 2cm og kan ikke bøjes særlig meget.

    så fik jeg 2 sæt ledninger med 90 graders guld stik på.

    så er spørgsmålet bare om jeg skulle købe 2 deans stil og lode på de ledningen med de 90 graders guld stik. eller om jeg skulle flytte stikket over på de 2 lade kabler som følger med batterierne (med balancerings stikket). som der sidder deans på.

    du kan se dem her.
    http://rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=37143

    jeg hælder mest lige nu til at få fat i nogle deans hun og så lode på ledningen med 90graders guldstikket.


  • #13   4. aug 2011 Jeg ved hvad du mener, sæt Deans på de korte kabler med vinkelguldstik. Så er du kørende.

  • #14   4. aug 2011 nemlig;) skal bare lige have fat i nogle deans stik smiley

  • #15   4. aug 2011 nogen stedder de er billige morfars.dk?



Kommentér på:
diverse rc spørgamål

Annonce