{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.051 visninger | Oprettet:

Utæt mellem cylinder og krumtapshus??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en baja 5B hvor cylinderen gik løs under kørsel, da pakningen var istykker desværre.. jeg har så skiftet pakningen ud med en mere solid pakning af kobber, men den er stadig utæt imellem cylinderen og krumtapshuset smiley Nogen her der ved, om det er fordi, at cylinderen måske har banket op og ned og så er blevet skæv? tror næååe det er krumtapshuset som er skævt. drejer sig om et CY 28,5cc cylinder kit Selvom jeg spønder lige meget og også stramt, så spytter den benzin ud derimellem.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt mellem cylinder og krumtapshus???
  • #1   3. aug 2011 da jeg satte kobberpakning i min brugte jeg et tyndt lag flydende pakning på kobberpakningen, og spændte den så på bunden og den er endnu ikke blevet utæt

• #2   3. aug 2011 ja, kobberpakninger skal kombineres med flydende pakning

• #3   3. aug 2011 hmm, nå okay. Noget bestemt flydende pakning? eller kan man bruge silicone pakning som man bruger på motorer til tætning af bundkar osv ?? for det klarer jo varme og olie f.eks. men om det klarer benzin ved jeg ikk.

• #4   4. aug 2011 jeg købte en blå papirs pakning med som sikkerhed, ville bare ikk mene at hvis alt var lige, at den så skulle blive utæt med en kobber pakning. Men jeg prøver lige med pipirspakningen idag.

• #5   4. aug 2011 Som en anden er inde på:
    En kobberpakning ER god nok, uden flydende pakning.
    Og du kan faktisk godt smække flere i hvis det er helt rigtigt, for at få den rette squize (afstand mellem topstykke og stempel når det er i top)
    Men hvis du begynder med flydende pakning, så skal du lige være sikker på det kan holde til benzin, for det meste flydende pakning kan ikke. (Ikke det vi havde på værkstedet ihvertfald)

• #6   4. aug 2011 Jeg ville ikke bruge kobber i bunden, uden en alm. pakning på hver side . . Flydende pakning er ikke optimalt. . . langt fra.

Har du husket og kompensere i toppen og med skyllekanalerne, nu du har hævet cylinderen med en kobber pakning?

Du skal sænke dine skyllekanaler lidt, og dreje lidt af enten dit topstykke, eller cylinderen for at din kompression bliver den samme som før.

• #7   4. aug 2011 Hvis tingene i øvrigt er iorden er der ingen grund til at bruge kobber i bunden . . en alm pakning skulle gerne kunne holde tæt.

• #8   4. aug 2011 Hej.. Jeg har skiftet den nu her, med en standard papirs pakning. den er så også blevet tæt ser det ud til, men den starter bare ikk efter at cylinderen har været løs. Kompressionen virker ok når man lige holder en finger for tændrørs hullet, den gnister, og den for benzin. Hvad kan der ellers være galt? falsk luft?? og da jeg så der var nok benzin, lukkede jeg hanen så den ikk druknede. så burde den jo starte! smiley

• #9   4. aug 2011 den burde ikke drukne fordi hanen er åben?

er din karburator stoppet ?

• #10   5. aug 2011 Ja den er hvåd, og der kommer benzin ud af udstødningen. Det med at tage tændrøret ud og hive en del gange for at tømme den har jeg gjort. Har også skruet tomgangs tilførslen næsten helt ned for at den ikk fik så meget, så plejer de jo lige at give lidt lyd fra sig og så kan man skrue op igen.. Der er bare intet som virker. Prøvede også med normal grundindstilling, virkede heller ikk. men efter den var gået løs har cylinderen også fået en del ridser ku jeg mærke igår, som jeg synes virker en tand for grove! Det kan vel også være det?

Kommentér på:
Utæt mellem cylinder og krumtapshus???

Annonce